Wij zijn vandaag als abonnee op Pairi Daiza eens een dagje geweest. Het park doet veel inspanningen om tegemoet te komen aan de Corona-richtlijnen. Aparte ingangen, overvloedige bewegwijzering, afgesloten paden waar volk bij elkaar kan komen, aankondigingen om de regels te respecteren, personeel dat op te korte afstanden wijst... In het begin is het wel wat schrikken om in zo'n aparte regeling terecht te komen, maar naarmate de dag vorderde werden we dat wel gewoon. Hoewel het park zeer veel aandacht schenkt aan de regels, zijn er enorm veel bezoekers die deze aan de laars lappen. Dit werd ook meerdere malen afgeroepen om de mensen er bewust van te maken.

Het aangepaste parkplan duidde mooi aan we wel en niet mochten doorgaan, alsook de horeca die beschikbaar was voor afhaalmaaltijden. het nadeel is wel dat je niet veel plaatsen hebt om eens even te stoppen, zeker met kleine kinderen is dit toch wel handig. Wat me wel opviel, was de lange wachtrij voor de ingang van het park. In onze rij stond er een tiental groepen/bubbels voor ons, maar toch hebben we makkelijk 20 minuten moeten aanschuiven. Ook in de andere rijen ging het even traag. Ik vraag me af hoe ze dat gaan oplossen wanneer er weer meer volk in het park mag. Tot slot: wacht een prachtig park is dat toch. Ik had de nieuwe gebieden met de verblijven nog nooit bezocht, maar dat zijn toch wel pareltjes.