Je ziet toch wel in bar veel parken dat systeem met stippen of strepen. Terwijl zeker een groepje toch écht niet op zo'n stip of streep past. Het indelen van zones tussen de stippen/strepen (zoals in WalibiNL of de Efteling) is wat dat betreft toch een heel stuk handiger. Dan heb je als groepje anderhalve meter om te staan (en dus ook wat bewegingsvrijheid) en daarna weer anderhalve meter waar niemand mag staan. In realiteit heb je dus vrijwel altijd méér dan die anderhalve meter afstand - ALS mensen zich er aan houden natuurlijk. Dat bleek bij mijn bezoek aan WalibiNL toch volstrekt niet het geval helaas.

Daarentegen lees ik hierboven ergens een heel negatieve reactie over Dennly's, waar ik zelf niet veel eerder ben geweest en daar juist een redelijke (geen goede) ervaring had. Maskers werden goed gedragen enkel de afstand was niet altijd goed.

Maargoed, Toverland had al geprobeerd de afstand tussen gasten in attracties te verminderen en is daarvoor teruggefloten door de veiligheidsregio. Desalniettemin zijn er nog genoeg andere parken in diverse landen waar de afstand in attracties volstrekt niet nodig lijkt te zijn.