Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Voor de hyper-contenten die menen dat de parken al het mogelijke doen voor hun abonnees: Ik heb een testje uitgevoerd op Heide Park. Je kan als abonnee of bezitter van een pre-sale ticket nu geen toegang meer reserveren (= kopen à € 1 p.p.) voor de resterende dagen van mei 2020: noch individueel, nog in 2, 3, 4-voud. Sold out zou je dan denken. Maar je kan voor diezelfde data wel nog altijd 1, 2, 3, ... dagtickets met gereserveerde toegang kopen. M.a.w. wie al betaald heeft, is er aan voor de moeite, wie vers geld op de digitale tafel legt, is van harte welkom. Het verbaast me eigenlijk niet van deze geldwolven-groep, al had liever ongelijk gehad. Het park wordt nu natuurlijk als open beschouwd, dus de verlenging van het abo houdt dan ook op.

Ik ben benieuwd of er nog parken dit gaan lappen met hun abonnees of met pre-sale-ticket-bezitters. Walibi Holland mailde me als pre-sale-bezitter dat ik een datum moet reserveren en dat ze "zeker ook voldoende reservatie-toegangen voorzien voor wie al een ticket uit voorverkoop heeft". Het kan aan mij liggen, maar zo'n pseudo-geruststellend bericht maakt het voor mij net verdacht. MPG boezemt me ook weinig vertrouwen in wat dat betreft, dat kan wederom aan mij liggen.

Dan toch liever wat Efteling of de Vlaamse Zoo's deden: eerst exclusief voor hun abonnees openen. Wat EP doet is in die optiek ook nog zo slecht niet: verlengen van je abo-tijd zolang het park niet op volle kracht kan draaien en gelijktijdig toegang verlenen à 1 keer / maand.
Op zich is dat logisch. Als je uitsluitend abbo houders to laat tot je park ben je ook in no-time failliet. Heb je ook als abo houder niets aan. En zoals uit dit topic al blijkt: Parken hebben het in deze periode best al moeilijk.

Voor de meeste parken geldt dat ze het gemiddelde pakken van wat er normaliter als abo-houders in het park is en dat aantal ook nu toegang geven. Logischerwijze lopen juist die abo houders in het begin veel harder naar het park dan mensen met dagtickets. Dat probleem zag je ook al bij de Efteling. 1 of 2 dagen voor enkel abo-houders zou wel slim zou geweest.

Ik verwacht dat dit effect gaandeweg wat minder wordt. Dat zag je ook bij bijvoorbeeld de Efteling en EP.

Wat ik wel raar vindt: Mei is niet bepaald lang meer (dus ook niet heel verrassend dat het al vol zit). Tegen nu zouden ze toch eigenlijk wel de plekken die nog over zijn ook aan de abo-houders mogen gaan toekennen. Je kunt dan beter gratis volk in je park hebben dan geen volk lijkt me.

maar goed: Dat ze bij HP al een euro reserveringskosten vragen zegt wellicht ook al genoeg over de mentaliteit van het park naar zijn bezoekers toe. Best wel schandalig.

Zelf trouwens net nog een reservering gedaan voor Toverland voor komende zaterdag. Wel enigszins verrast dat dat nog kon, maar park was wel één van de eersten die open was, dus denk dat die hun abo-toestroom al gehad hebben. Daarnaast blijf ik toch het idee hebben dat TVL het verreweg het beste geregeld heeft van alle parken die ik tot nu toe bekeken heb en bezig zijn met openingen.

Tickets voor PHL op 26 juni zijn ook gereserveerd. Hun systeem is wellicht nog het vreemste. Goed; Qua mix van mensen werkt dat wel het meest optimale, maar als je met een verjaardag en een vooraf gekocht ticket zit weet je dus nooit 100% zeker dat je ook samen kunt gaan. Al neem ik aan dat de klantenservice daar nog wel een mouw aan kan passen indien nodig. Volgens FB doen ze in elk geval hun best om dit op te vangen.