X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 13 van de 18 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 260 van de 341
  1. #241

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    De wachttijd van de waterlelies was vorige woensdag heel de avond maximaal één ritje voor zover dat relevant is voor de rest van het park.

  2. #242

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Wie op zoek is naar immuniteit of antilichamen voor Covid-19 kan ik een bezoekje aan Dennlys Parc ten zeerste aanraden. Maskers zijn verplicht in de wachtrijen en sommige attracties, maar geen kat die er zich iets van aantrekt. In de rijen nauwelijks mensen die afstand hielden en maskers werden gewoonweg niet of in het beste geval onder de kin of neus gedragen. Als je er iets van zei tegen het personeel, snapten ze het probleem zelfs niet (en de treinen werden volgeladen)... Op zo'n moment moet je als bezoeker dus je medebezoekers achter je in de rij wijzen op de maatregelen. Plezant is anders in Noord-Frankrijk...
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  3. #243

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Eind juli daar geweest, op een heel kalme dag, en toen had ik de indruk dat ze zich meer hielden aan de coronamaatregelen. Voldoende handgel in het park. Maar wel weinig controle op ontsmetting van de attracties. In Le Furio zaten we zelfs naast enkele opgedroogde bloedvlekken. Voor de rest een proper, klein, parkje.
    Cita-Parc in Rijsel daarentegen was het, diezelfde dag, over de koppen lopen en allemaal door mekaar.
    Ik verschoot er niet van dat begin deze maand de regio Nord-Pas-de-Calais oranje kleurde ...

  4. #244

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    Eind juli daar geweest, op een heel kalme dag, en toen had ik de indruk dat ze zich meer hielden aan de coronamaatregelen. Voldoende handgel in het park. Maar wel weinig controle op ontsmetting van de attracties. In Le Furio zaten we zelfs naast enkele opgedroogde bloedvlekken. Voor de rest een proper, klein, parkje.
    Cita-Parc in Rijsel daarentegen was het, diezelfde dag, over de koppen lopen en allemaal door mekaar.
    Ik verschoot er niet van dat begin deze maand de regio Nord-Pas-de-Calais oranje kleurde ...
    Calais is groen trouwens (62). Het is Nord (59) dat oranje is.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  5. #245

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Morgen eindelijk nog eens een dagje pretpark. Tot nu toe had ik echt wat angsten om te gaan, maar na veel positieve reviews van vrienden en op dit forum toch maar een bezoekje wagen aan WB.

    Op hun FB las ik dat ze hun park maar voor 30% vullen. Mij lijkt het er sterk op dat ze zelfs die 30% niet halen. Als ik zie dat de tickets voor de komende dagen allemaal npg beschikbaar zijn.
    Toch ook een opvallend verschil als je ziet dat de provincie- en recreatiedomeinen met speeltuinen en zwembaden allemaal wel volzet geraken.

  6. #246

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Morgen eindelijk nog eens een dagje pretpark. Tot nu toe had ik echt wat angsten om te gaan, maar na veel positieve reviews van vrienden en op dit forum toch maar een bezoekje wagen aan WB.

    Op hun FB las ik dat ze hun park maar voor 30% vullen. Mij lijkt het er sterk op dat ze zelfs die 30% niet halen. Als ik zie dat de tickets voor de komende dagen allemaal npg beschikbaar zijn.
    Toch ook een opvallend verschil als je ziet dat de provincie- en recreatiedomeinen met speeltuinen en zwembaden allemaal wel volzet geraken.
    Die 30% klopt niet. Tijdens het verlengde weekend van 20 en 21 juli was ik er op beide dagen en de parking stond overvol. De wachttijden liepen op tot over het uur, zelfs 80 minuten bij Pulsar (en je moet weten dat Walibi op volle capaciteit draait nog altijd). Het kan wel degelijk druk zijn in Walibi, zoals ook afgelopen weekend het geval was.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  7. #247

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Hoe zit het met Plopsaland De Panne momenteel? Druk? Volgen de mensen de regels? Ik ga morgen. Ik vermijd momenteel Nederland want daar lijkt Corona niet te bestaan.

  8. #248

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeffreyDC Bekijk Berichten
    Hoe zit het met Plopsaland De Panne momenteel? Druk? Volgen de mensen de regels? Ik ga morgen. Ik vermijd momenteel Nederland want daar lijkt Corona niet te bestaan.
    Wij zijn eergisteren geweest. Wachttijden kwartiertje à 20min max. Anubis zo instappen. Viel goed mee dus.
    Qua maatregelen is het op zich goed geregeld, maar veel is afhankelijk van het gedrag van andere bezoekers natuurlijk. In de wachtrijen toch wel regelmatig mensen erop moeten aanspreken omdat ze ipv op de groene stippen te blijven, gewoon los tegen onze rug kwamen staan op de rode pijlen tussen de groene stippen in. Je zag in alle wachtrijen afwisselend groepjes mensen die netjes uit elkaar stonden en dan zo'n stuk waar er gewoon een rij zoals normaal achter elkaar aan staan en dan weer zo'n stuk waar mensen netjes met afstand op de groene stippen staan met voldoende ruimte tussen.
    Personeel komt af en toe wel de wachtrijen ingewandeld om een kijkje te nemen, dan weet plots iedereen waar die groene stippen voor bedoeld zijn, op magische wijze!

  9. #249

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Je ziet toch wel in bar veel parken dat systeem met stippen of strepen. Terwijl zeker een groepje toch écht niet op zo'n stip of streep past. Het indelen van zones tussen de stippen/strepen (zoals in WalibiNL of de Efteling) is wat dat betreft toch een heel stuk handiger. Dan heb je als groepje anderhalve meter om te staan (en dus ook wat bewegingsvrijheid) en daarna weer anderhalve meter waar niemand mag staan. In realiteit heb je dus vrijwel altijd méér dan die anderhalve meter afstand - ALS mensen zich er aan houden natuurlijk. Dat bleek bij mijn bezoek aan WalibiNL toch volstrekt niet het geval helaas.

    Daarentegen lees ik hierboven ergens een heel negatieve reactie over Dennly's, waar ik zelf niet veel eerder ben geweest en daar juist een redelijke (geen goede) ervaring had. Maskers werden goed gedragen enkel de afstand was niet altijd goed.

    Maargoed, Toverland had al geprobeerd de afstand tussen gasten in attracties te verminderen en is daarvoor teruggefloten door de veiligheidsregio. Desalniettemin zijn er nog genoeg andere parken in diverse landen waar de afstand in attracties volstrekt niet nodig lijkt te zijn.

  10. #250

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Mja, ik ben nu ook van mening dat we niet moeten gaan muggenziften à la "héla, gij staat 5cm naast uw stip/bol/vakje!". Het principe is afstand houden, als mensen dat doen, is het voor mij in orde.
    Dat je nu met een grote groep bent en een klein stukje voor of achter die stip nodig hebt om allemaal te kunnen staan, ja dat kan gebeuren, en is geen probleem. Wat wel een probleem is zijn degene die er gewoon niet naar zien en zoals in normale omstandigheden tegen je rugzak komen aanplakken.
    Ik word daar sowieso al zeer geïrriteerd van, ook zonder corona, nu ik dan reden heb om ze erop aan te spreken, laat ik die kans dan ook niet liggen om dan beleefd te vragen om aub wat afstand te houden. Ergens hoop ik dat dit mensen naar een post-corona wereld in de toekomst toe ook wat drilt om dat rugzakplakken voorgoed vaarwel te zeggen en gewoon een beetje afstand te houden. Daarom geen 1,5 meter, maar een beetje respect voor de personal space mag ook in niet corona tijden wel eens dringend aangeleerd worden bij sommigen.

  11. #251

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Als iedereen braaf een mondmasker opzet kunnen afstandsregels in attracties wat mij betreft de vuilbak in. In vliegtuigen zit je toch aanzienlijk langer met wildvreemden bij mekaar, dan moeten die enkele minuutjes op een attractie toch ook te doen zijn.
    In mijn ervaring respecteren mensen makkelijk afstand als ze aansluiten op een rij die dat al doet. Het wordt vooral moeilijker als je aansluit op een bewegende rij omdat er net een deel bezoekers in de attractie werd toegelaten of wanneer er veel grote groepen in de rij staan die bijgevolg onderling geen afstand hoeven te houden. In plopsaland doen bezoekers grosso modo wel hun best om zich er aan te houden.

  12. #252

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    afstand lijkt vooralsnog nogthans veel belangrijker te zijn dan zo'n masker. Natuurlijk: Masker werkt, maar afstand werkt nog beter. Ik snap best dat veel mensen er met hun hoofd niet bij kunnen dat vliegen al zo snel toegelaten werd. Zeker terwijl "gewoon" openbaar vervoer wél nog verboden was. Daar zit behoorlijk wat vriendjespolitiek en/of politieke spelletjes achter (bij sommige pretparken ook denk ik), in plaats van dat er "gezond" verstand (pun intended) achter zit.

  13. #253

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Vandaag dus naar Plopsaland geweest. Het park is een voorbeeld van hoe het moet. Bij alle attracties handgels, goede markeringen (er was een personeelslid zelfs enkele markeringen aan het herspuiten), stewards die rondliepen. Helaas toch weer enkel keren mensen moeten aanspreken om afstand te houden. Het viel zeer goed mee, maar toch. Soms was een kwade blik al genoeg. Hoe kan het nu eigenlijk zo moeilijk zijn om dit na te leven! Het moet wel gezegd worden dat de vakken soms wel erg krap zijn zoals bij Heidi. Wij waren met vier en dan stond er wel snel iemand buiten het vak. Regelmatig was er een aankondiging van de coronamaatregelen te horen.
    De Supersplash lag er even uit waardoor het wat aanschuiven was bij de dinosplash. Voor de rest viel het aanschuiven wel mee.
    Wat me opviel was het feit dat zowel bij Viktor's race als de Draak er maar één rondje werd gemaakt. Dit tot mijn kleine achtbaanfreak in wording.
    Ik heb genoten van het dagje Plopsaland. De mensen volgen toch wel redelijk goed regels als moesten we het bij sommigen ze terug wat opfrissen. We mogen blij zijn dat we weer naar de parken kunnen, maar hier tegenover staat dat we de regels wel moeten respecteren. Zelf ben ik een regelmens en vind ik dat regels moeten opgevolgd worden. Ofwel volg je ze ofwel niet. Er zit daar geen marge op. Ik heb gelukkig bitterweinig mensen gezien die hun neus uit hun masker lieten. Dat durft nog wel eens gebeuren. Eén franstalige man heb ik hierop aangesproken. Eén secondje werk en de wereld zag er weer beter uit. Bij Heidi was er hierover een klein dispuut met de operator. Hij had iemand op de camerabeelden betrapt waarvan z'n neus tot tweemaal toe uit z'n masker hing. Hij werd hierop kordaat aangesproken en medegedeeld dat hij de volgende keer het park mocht verlaten. Zo hoort het te zijn.
    Plopsaland en Bobbejaanland zijn toch wel voorbeelden van hoe het moet in Coronatijden.

  14. #254

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Amai, opvallend hoe goed Bobbejaanland dit jaar scoort! Ik heb quasi nog geen negatieve comments gelezen dit jaar

    Maar inderdaad, ik heb ook de indruk dat de regels (en de opvolging ervan) in onze Belgische parken echt goed zit. En de weinige bezoekjes die ik nog maar bracht dit jaar gaven mij ook wel een geruststellend gevoel. Overal vond ik het er een aangename drukte, zonder te kalm of te druk te zijn. Een echt rampjaar zal het dus volgens mij niet meteen worden, maar wel een pagina om snel om te draaien.

  15. #255

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Den Duits heeft heel België als risicogebied bestempeld (oranje). Als ik de Duitse info lees over inreizen, zou dit betekenen dat een negatieve covidtest van max 48 uur vereist is. Iemand ervaring of een meer klare kijk hierop?

    Voorlopig lees ik nog niets over een vereiste test voor inkom in bepaalde Duitse pretparken.

  16. #256

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Den Duits heeft heel België als risicogebied bestempeld (oranje). Als ik de Duitse info lees over inreizen, zou dit betekenen dat een negatieve covidtest van max 48 uur vereist is. Iemand ervaring of een meer klare kijk hierop?

    Voorlopig lees ik nog niets over een vereiste test voor inkom in bepaalde Duitse pretparken.
    Nederland heeft Hetzelfde gedaan. Betekent dus ook 10 dagen quarantaine voor wie in België is gewest.

    Wat betreft je vraag: Hoe denk je een Duits pretpark binnen te komen als je feitelijk Duitsland niet eens in mag?

    Ik denk niet dat de meeste parken er effectief op zullen controleren (tenzij je wellicht een hotel boekt). Maar ik denk wel dat autoriteiten extra aandacht zullen besteden aan auto's met een Belgische kentekenplaat.

  17. #257

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Mijn broer is naar Duitsland geweest toen er voor de provincie Antwerpen (waar wij wonen) en Brussel dezelfde regel bestond. Zij hadden effectief een negatieve test op zak, maar zijn nergens gecontroleerd.

    Los daarvan zou ik het zelf nooit doen om eerlijk te zijn, zoveel miserie en gedoe voor een pretparkbezoek, dan hoeft het voor mij niet meer... Zo'n test kost bovendien ook best wel wat geld, dacht ik? Is dat niet iets van een € 40 ofzo? Dan betaal je eigenlijk 2x toegang...

  18. #258

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Onverwacht einde van het seizoen:
    - Bellewaerde: graag zien we elkaar terug in april 2021.
    - Bobbejaanland: Bobbejaanland sluit vroeger dan voorzien.
    - Walibi Belgium: we kijken uit naar 2021 om je terug te zien.

    Voorlopig gesloten:
    - Boudewijn Seapark : is tijdelijk gesloten.
    - Plopsacoo: het park is momenteel gesloten.
    - Plopsa Indoor Hasselt: het park is momenteel gesloten
    - Plopsaland De Panne: het park is momenteel gesloten. Waterpark Plopsaqua De Panne is wel nog geopend.

  19. #259

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Aqualibi is dicht tot 19/11. De Waalse regering heeft het vrijdag beslist.

  20. #260

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    En vanaf vrijdag 18u moeten ook in Nederlandstalig België de zwembaden sluiten. Dierentuinen mogen wel nog open blijven.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •