X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Op 000 staat een wanhoopskreet van Heide Park te lezen. Een even tegenvallend 2021 zou het park niet overleven. Mag ik het raar vinden dat net dit park zo luid panikeert?

    Ik was er op 3 zomerdagen in 2019 en twee zomerdagen in 2020. Qua drukte merkte ik weinig verschil. Natuurlijk, als het park een aantal attracties dicht gooit (o.a. Ghostbusters en de panoramatoren), verwijdert (ondertussen is 3/4 van Mayaland weg), annuleert (geen shows) en veel andere attracties aan sterk gereduceerde capaciteit laait draaien, oogt het al gauw even druk als voorheen. Maar de verschillen qua drukte tussen 2019 en 2020 ervoer ik in BJL als veel groter. Ik durf luidop te twijfelen aan de scherpe bezoekerslimiet van HeiPa en bepaalde andere parken (beide Tivoli's, Billund, Efteling, Tripsdrill, Hansa, ...) Niet vergeten: elke abo-houder moest voor elk bezoek aan HeiPa steeds € 1 betalen. Niet dat ze daarmee uit de kosten komen, natuurlijk.

    Zo'n noodkreet had ik eerder verwacht van een zelfstandig park in een langdurig rode zone. Maar Merlin is, dacht ik, deel van Christiansen/Lego, die hebben in de lockdown wellicht niet veel minder bouwsteentjes verkocht. Noord-Dui was zelden een no-go-zone i.t.t. Noord-Ita, Spa of Bel. En HeiPa moet het volgens mij veel minder van buitenlanders hebben dan pakweg PHL, EP, Port.Av., Disney en andere. En al zeker niet van vliegende buitenlanders.

    HeiPa was één van de eerste Duitse parken die openden in 2020. En hun voorziene kalender-sluiting eind oktober viel samen met het opgelegde verbod door Merkel en co. Dit park lijdt dus geen 'najaar/kerst-verlies' zoals EP en PHL. En het heeft ook geen nagelnieuwe monster-investering die het wegens corona niet optimaal kon verzilveren.

    Natuurlijk is het verlies voor elk park enorm, niet in het minst door de extra beveiligingskosten en de sterk gedaalde horeca-omzet. Maar ik denk dat ook in Dui werklozen t.g.v. corona (deels) door de overheid vergoed worden. De kreet van HeiPa zie ik dan eerder als een soort drukkingsmiddel naar de nationale en/of deelstaat-politici. Want als een gevestigde waarde in een groot concern in het beste covid-land van Europa kopje onder gaat, dreigt dit volgens mij ook te gebeuren voor meer dan de helft van alle pretparken in Europa. En zò pessimistisch ben ik nu ook weer niet.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 07-11-20 om 10:05.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •