X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    De steeds kleiner wordende kans om deze zomer naar een buitenland te reizen, vindt haar oorzaak in het internationaal karakter van de corona-crisis. Voor mij is het duidelijk: 2020 is een historisch scharnierpunt met nooit geziene reikwijdte. Natuurlijk waren de wereldoorlogen gevaarlijker, onzekerder, dodelijker en (hopelijk) langduriger. Maar deze crisis treft werkelijk elk land, ik durf haast zeggen elk dorp ter wereld.

    Voor de EU en de Shengen-landen is het vrij reizen van personen en goederen een verwezenlijking waar quasi elke onderdaan tevreden over is. Wie van jullie jonkies hier kent de grenscontroles nog van en naar Sluis, Hulst, Breda, Rijsel, Duinkerke en Aken? Het lijkt me politiek makkelijker om in al deze landen nog een tijdje de landsgrenzen te sluiten dan om hier en daar een grens te openen en een andere grens gesloten te houden. Ter illustratie: de kans is groot dat het 'pandemietje' in Scandinavië sneller de kop wordt ingedrukt dan in Zuid-Europa. Is het dan mogelijk dat DK, ZWE en NOO onderling reizigers toelaten maar dat diezelfde landen Spanjaarden, Italianen en wie weet ook Belgen gaan weren? En zullen die noordelijke landen ook niet proberen te vermijden dat hun onderdanen op terugreis van het zuiden het virus (opnieuw) importeren?

    De grenzen openstellen betekent natuurlijk ook dat je ze in twee richtingen open stelt (Trump en de voormalige DDR lijken me geen lovenswaardige tegenvoorbeelden). Een centraal gelegen land als DUI zal daarom mogelijk eerder geneigd zijn tot langer sluiten. Ik las dat het stadsbestuur van München liever geen EK-matchen ziet plaatshebben in de Alianz Arena ... in 2021.

    De Belgische toeristische sector deelt in de internationale malaise. Ik vind het vrij simplistisch om de Belgen dan komende zomer in hun land te houden en hierbij en passant onze eigen toeristische sector een boost te geven (voorstel geponeerd door ene J. Jambon). Als al wie in juli of aug. normaal naar een buitenlands strand zou reizen, deze zomer naar onze 67 km kust afzakt, ... zakt mijn broek spreekwoordelijk ook af. Hopelijk ben ik dan in Bredene-oost want daar mag dat ... en is de sociale afstand meteen gegarandeerd Of schakelen de kustgemeenten over op een voormiddag- en een namiddagstrand waar je vooraf online moet reserveren om de sociale afstand te bewaren? Hopelijk houden ze dan ook nog rekening met de getijden.

    Vertaal dat uitreisverbod even naar de (Belgische) pretparken. Ik beschik niet over cijfers, maar denk dat het aandeel buitenlandse bezoekers over het algemeen niet zo hoog ligt. Natuurlijk komen er veel NL'ers naar BJL en Fransozen naar PDP, Bellew. en in iets mindere mate naar Wal-Bel. Maar laten we eerlijk zijn: veel internationaal appeal hebben onze B-parken niet in vergelijking met de A-parken in het buitenland (geen aanval op de vele Walibi-fans hier). M.a.w. door de buitenlanders weg te houden en de Belgen in België te houden, gaan er wellicht veel meer potentiële bezoekers zijn voor de Belgische parken. Ik zie de €uro-tekens al blinken in de ogen van Gertje en VDK. En ik geef ze vanuit economisch standpunt zelfs 100% gelijk. Maar als die parken dan ook nog eens in social-distance-modus gaan opereren, zie ik dat praktisch / organisatorisch echt niet goed komen en huiver ik als potentiële bezoeker. En dan spreek ik nog niet over eventuele risico's en nefaste gevolgen voor de volksgezondheid.

    Toen dit topic verscheen, kwam de titel bij mij nogal lacherig over, in de zin van "Zo'n vaart zal het wel niet lopen." Nu ik de titel nog eens lees, ervaar ik opnieuw iets lacherigs, in de zin van "Wie maakt zich in deze omstandigheden nu druk om zo iets als pretparken?" Wij dus ...
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 13-04-20 om 13:53.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •