X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    De 'sfeer'beelden op OOO van de Efteling geven me toch weinig zin om pretparken op die wijze te bezoeken. En dan is de Efteling in oppervlakte nog enorm groot en staan de meeste attracties best ver van elkaar.

    Bemerking: de anderhalve meter kan niet gegarandeerd worden op het openbaar vervoer (in België) en is daar dan niet verplicht. Wel is net daarom een mondmasker verplicht voor al wie boven 12 jaar is. Waarom kan dit niet elders, i.h.b. in publieke buitenruimtes? Natuurlijk is het o.v. maatschappelijk veel essentiëler dan een parkbezoek.

    De duur van een rit met het o.v. varieert wel, maar lijkt me in de meeste gevallen zelfs langer dan in een wachtrij voor een attractie. Doorgaans vertoef je natuurlijk wel langer in een park. Je moet er dus geregeld kunnen eten, drinken en ontlasten. Op locaties voor die behoeften zou dan wel de strikte afstandsregel kunnen blijven gelden.

    Van bedrijfseconomie heb ik ook weinig verstand. Maar deze toestand - EP op 1/6 capaciteit en ongetwijfeld veel minder inkomen uit horeca voor Europa's tweede verblijf-park - lijkt me weinig rendabel ... en frustrerend voor het personeel dat nu op veel meer zaken moet letten, niet in het minst op zichzelf.

    Zouden de pretparken zelf niet kunnen pleiten voor een omschakeling (noem het dan geen versoepeling): mondmasker ipv anderhalve meter of ipv beide? En omdat het commerciële bedrijven zijn: verplichte aankoop van een mondmasker voor 12+ en voor wie geen eigen masker kan voorleggen. Ze kunnen die dingen bij voorkeur extra comfortabel maken (het is voor een hele dag) en (of possible) water-en-coaster-proof: b.v. op achterhoofd te sluiten ipv achter de oren te bevestigen.

    Ik vrees dat overheden niet snel gaan mee stappen in zo'n omschakeling. Men zal wijzen op de twijfel: "Heeft iedereen wel een vers mondmasker aan en draagt iedereen het correct en consequent?" Zeker bij hittegolven zal dat niet aangenaam dragen zijn. Maar de huidige anderhalve meter wordt ook niet minutieus opgevolgd, blijkt uit foto's ... en uit mijn dagelijks leven. En zullen er wel genoeg goede mondmaskers zijn?

    Daarenboven riskeren overheden bij een algemene opheffing van de 1,5 meter - mits mondmasker - een klachtenregen van concertorganisatoren e.a. die heel de zomer moesten cancellen en niet zo maar kunnen heropstarten.

    Maar ... als we er in Europa qua besmettingen niet op achteruit gaan deze zomer en er voldoende mondmasker-toevoer is, zie ik wel dergelijke 'omschakeling' in het najaar gebeuren. Dit nu al doorvoeren bij aanvang van de zomervakantie, zou voor sommige burgers een verkeerd signaal geven. De afstandsregel maakt dat veel mensen potentieel drukke plaatsen mijden. Dan denk ik naast pretparken ook aan markten, het strand - zwemmen met een mondmasker ??? - shoppingcenters e.a.

    Dus behouden we de absurde toestanden zoals je kan zie op actuele foto's uit de Efteling en EP. Ik ga hier niet mee juichen op 8 juni (opening Belg. parken of aankonding ervan) maar ik zal toch hier en daar een parkje mee pikken. Niet in het minst diegene waar ik al vet en in viervoud voor betaald heb.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 01-06-20 om 09:20.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •