Vandaag dus naar Plopsaland geweest. Het park is een voorbeeld van hoe het moet. Bij alle attracties handgels, goede markeringen (er was een personeelslid zelfs enkele markeringen aan het herspuiten), stewards die rondliepen. Helaas toch weer enkel keren mensen moeten aanspreken om afstand te houden. Het viel zeer goed mee, maar toch. Soms was een kwade blik al genoeg. Hoe kan het nu eigenlijk zo moeilijk zijn om dit na te leven! Het moet wel gezegd worden dat de vakken soms wel erg krap zijn zoals bij Heidi. Wij waren met vier en dan stond er wel snel iemand buiten het vak. Regelmatig was er een aankondiging van de coronamaatregelen te horen.
De Supersplash lag er even uit waardoor het wat aanschuiven was bij de dinosplash. Voor de rest viel het aanschuiven wel mee.
Wat me opviel was het feit dat zowel bij Viktor's race als de Draak er maar één rondje werd gemaakt. Dit tot mijn kleine achtbaanfreak in wording.
Ik heb genoten van het dagje Plopsaland. De mensen volgen toch wel redelijk goed regels als moesten we het bij sommigen ze terug wat opfrissen. We mogen blij zijn dat we weer naar de parken kunnen, maar hier tegenover staat dat we de regels wel moeten respecteren. Zelf ben ik een regelmens en vind ik dat regels moeten opgevolgd worden. Ofwel volg je ze ofwel niet. Er zit daar geen marge op. Ik heb gelukkig bitterweinig mensen gezien die hun neus uit hun masker lieten. Dat durft nog wel eens gebeuren. Eén franstalige man heb ik hierop aangesproken. Eén secondje werk en de wereld zag er weer beter uit. Bij Heidi was er hierover een klein dispuut met de operator. Hij had iemand op de camerabeelden betrapt waarvan z'n neus tot tweemaal toe uit z'n masker hing. Hij werd hierop kordaat aangesproken en medegedeeld dat hij de volgende keer het park mocht verlaten. Zo hoort het te zijn.
Plopsaland en Bobbejaanland zijn toch wel voorbeelden van hoe het moet in Coronatijden.