X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 15 van de 18 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 300 van de 341
  1. #281

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik verwacht ten vroegste perspectieven voor juni en ik veronderstel dat pretparken hierin beter een afwachtende houding afnemen. Het moment dat je open kan kan je in principe op een week tijd je park wel klaarstomen voor actie.

  2. #282

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Voor onze Belgische parken, denk ik dat dat inderdaad wel klopt, dat ze op een weekje klaar kunnen zijn. De meeste parken wellicht, al zal Disneyland Parijs wel meer dan een week nodig hebben, vooral dan om voldoende personeel te verzamelen en op te leiden.

  3. #283

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Juni zou ik wel heel erg laat vinden. Wanneer alle risicogroepen ingeënt zijn, hoop ik toch dat we niet langer opgesloten worden. Pretparken zijn veilig, in de Nieuwstraat is het ieder weekend over de koppen lopen en dus véél drukker. Een paar 1000 man verspreid over een heel pretpark zou begin april gewoon moeten kunnen mijn inzien. Maar het zal van nonkel Frank afhangen en die versoepelt niet graag...
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  4. #284

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    In Nederland verwachten we klaar te zijn tegen begin oktober met iedereen te vaccineren. Maar eigenlijk: Als de groep oudjes/zwakkeren gevaccineerd is zou je toch denken dat alles al open mag. Immers zijn dat de mensen die zwaar ziek worden/dood gaan aan het virus. De rest van de bevolking kan dan nog wel ziek worden, maar heeft er weinig/geen last van.

    Uiteraard blijft vaccineren wel gewenst om groepsimmuniteit te creëren en zo het virus min of meer uit te roeien. Maar eens die specifieke groep aan de beurt is geweest zou de zorg amper nog problemen met Corona mogen ondervinden en dat is immers waar het allemaal om draait.

  5. #285

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Juni zou ik wel heel erg laat vinden. Wanneer alle risicogroepen ingeënt zijn, hoop ik toch dat we niet langer opgesloten worden. Pretparken zijn veilig, in de Nieuwstraat is het ieder weekend over de koppen lopen en dus véél drukker. Een paar 1000 man verspreid over een heel pretpark zou begin april gewoon moeten kunnen mijn inzien. Maar het zal van nonkel Frank afhangen en die versoepelt niet graag...

    Laten we hopen dat ze het nu nog streng houden zodat er tegen april versoepelingen mogelijk zijn. Nu nog een beetje doorbijten om dan te kunnen oogsten. Maar je hebt gelijk, zodra de kwetsbaarste groepen (WZC bewoners, actieve bejaarden en zorgpersoneel) gevaccineerd zijn zouden we echt wel terug naar (semi-)normaal moeten kunnen gaan.

    Het zal afwachten zijn of de politiek, waar dan ook ter wereld, de noodsituatie en de daarbij horen 'noodmaatregelen' zal willen opgeven. Geschiedenis leert ons dat zulke noodsituaties meermaals misbruikt zijn om een grotere greep op de macht te houden.

  6. #286

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Het zal afwachten zijn of de politiek, waar dan ook ter wereld, de noodsituatie en de daarbij horen 'noodmaatregelen' zal willen opgeven. Geschiedenis leert ons dat zulke noodsituaties meermaals misbruikt zijn om een grotere greep op de macht te houden.
    Dat zie ik hier niet echt tot een probleem komen. Waar ik wel voor vrees is dat er in of na de zomer terug een hoop ziekenhuisopnames gaan zien van personen die geen vaccin willen. Die gaan er ongetwijfeld zijn eens de samenleving terug open gaat en valt wat mij betreft onder 'eigen schuld, dikke bult'. Eens de vaccinatiecampagne voorbij is, is het eigen risico als je zwaar ziek wordt vind ik. Geen nieuwe maatregelen dus in zo'n gevallen en ook geen niet-essentiële zorg gaan uitstellen om groepen personen die geen vaccin willen voorrang te geven in de ziekenhuizen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  7. #287

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Dat zie ik hier niet echt tot een probleem komen. Waar ik wel voor vrees is dat er in of na de zomer terug een hoop ziekenhuisopnames gaan zien van personen die geen vaccin willen. Die gaan er ongetwijfeld zijn eens de samenleving terug open gaat en valt wat mij betreft onder 'eigen schuld, dikke bult'. Eens de vaccinatiecampagne voorbij is, is het eigen risico als je zwaar ziek wordt vind ik. Geen nieuwe maatregelen dus in zo'n gevallen en ook geen niet-essentiële zorg gaan uitstellen om groepen personen die geen vaccin willen voorrang te geven in de ziekenhuizen.
    Ben ik het volledig mee eens, ik vind het zelfs jammer dat vaccinatie niet gewoon verplicht wordt. Poliovaccinatie is ook verplicht (voor kinderen) dus ik zie niet in waarom de overheid zoiets niet zou mogen opleggen. Ik hoop echt dat pretparken - en veel andere bedrijven - een vaccinatiebewijs gaan eisen om toegang te krijgen. Natuurlijk eenmaal de vaccinatiegraad hoog genoeg ligt. Dan ga je natuurlijk ook onrechtstreeks mensen dwingen om zich te vaccineren, al valt het natuurlijk nog te zien in onze kapitalistisch systeem hoeveel bedrijven eerder voor het geld van antivaxxers gaan kiezen...

  8. #288

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ben ik het volledig mee eens, ik vind het zelfs jammer dat vaccinatie niet gewoon verplicht wordt. Poliovaccinatie is ook verplicht (voor kinderen) dus ik zie niet in waarom de overheid zoiets niet zou mogen opleggen. Ik hoop echt dat pretparken - en veel andere bedrijven - een vaccinatiebewijs gaan eisen om toegang te krijgen. Natuurlijk eenmaal de vaccinatiegraad hoog genoeg ligt. Dan ga je natuurlijk ook onrechtstreeks mensen dwingen om zich te vaccineren, al valt het natuurlijk nog te zien in onze kapitalistisch systeem hoeveel bedrijven eerder voor het geld van antivaxxers gaan kiezen...
    Dat zal vooral afhangen van de algemene mentaliteit.

    De groep anti-vaxxers is kleiner dan de groep die wél verstand heeft. Als echter die grotere groep zich gaat storen aan anti-vaxxers en daardoor zich niet (meer) veilig voelen, dan verlies je als bedrijf daar meer geld aan.

    Daarnaast heb je nog altijd een groep van mensen die simpelweg niet gevaccineerd kunnen worden om medische redenen. Dus voor hun is er ALTIJD een risico. Genoeg risico dat ze druk kunnen uitoefenen op bedrijven om een vaccinatie te eisen. Je zit inmiddels ook al steeds meer kleuterscholen die kinderen weigeren als ze niet gevaccineerd zijn en die krijgen juist veel respect daarvoor.

  9. #289

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik vrees ook steeds meer dat het een normaal voorjaar zal worden, zeker met de besmettelijkere varianten die nu overal opduiken. Wat ik wel een goede zet vind is om de grenzen te sluiten - had eigenlijk al eerder moeten gebeuren. Nu kunnen de cijfers hopelijk snel weer zakken en krijgen we het binnen de grenzen onder controle. Als het vaccineren dan ook wat vlotter gaat, zal een ietwat normale zomer misschien mogelijk zijn.

    Maar ik verwacht ook wel dat er steeds meer vaccinatiebewijs gevraagd zal worden. Op die manier kunnen ze de Coronalert ook meer inzetten en hierop een QR-code laten verschijnen omtrent het al dan niet gevaccineerd zijn.

  10. #290

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik vrees dat we zelfs geen normale zomer gaan hebben om op vakantie te gaan of pretparken te bezoeken. Als je het tempo ziet waartegen in België gevaccineerd wordt, doet mij dat het ergste vrezen. We zijn intussen al een goeie maand ouderen aan het vaccineren en je ziet met moeite enige vooruitgang. En dat bij een groep die al gecentraliseerd is in een beperkt aantal wzc. Als je dan ziet hoeveel nieuwe gevallen er dagelijks bijkomen, hoeveel mensen verplicht in quarantaine moeten, dan betekent dat ook dat die personen gedurende geruime tijd geen vaccin kunnen krijgen. Ik verwacht de komende maanden nog een serieuze chaos en veel slapstick-situaties.

    En ergens heb ik een voorgevoel dat men ons met de berichten van de laatste dagen wil voorbereiden op de mogelijkheid dat het standaardvaccin niet echt efficiënt is tegen de nieuwe varianten van het virus. Hopelijk zie ik het te somber in en kunnen we snel terug naar de parken. I can't wait :-)

  11. #291

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Het vaccin zou werken tegen de Britse variant. Voor de Afrikaanse is nog niets officieel bekend, al beweren de complotdenkers wel dat het vaccin al zeker niet werkt.

    Of het wel of niet werkt zal moeten blijken. Nu mRNA techniek veilig lijkt te werken, betekent dit ook dat er voor nieuwe ziektes (en dus ook nieuwe varianten van bestaande ziektes) behoorlijk snel een vaccin ontwikkeld kan worden. Het grootste probleem zal blijven genoeg te produceren en te verstrekken.

    Onlangs is er een grote brand geweest in de grootste vaccin-productiefabriek. Dat betekent dus dat het in de hele wereld trager zal gaan zoals gehoopt.

    De theorie was dat het virus in de zomer wat minder kans maakt. Dat leek te kloppen, want er was een redelijk lange "pauze" tussen de eerste en de tweede golf. Dus op zich kan dit behoorlijk helpen om toch een enigszins goede zomer te hebben.

    Er bestaan overigens al honderden varianten op het coronavirus. Echter de meesten daarvan zijn niet noemenswaardig anders dan die wat we kennen. Voor de Britse en de Afrikaanse variant is er wél een belangrijk verschil.

    Als het goed is zijn de grenzen met UK en ZA al gesloten, of gelden er in elk geval strenge regels om in te reizen vanuit die landen. Volledig de grenzen sluiten heeft volstrekt geen nut. Uit de eerste golf is zelfs gebleken dat het meer schade toe brengt. Het virus is al in ons land, het vertrekt echt niet als je de grenzen sluit. Het verspreid zich ook niet trager daardoor (dat werkt wel in het begin, dus ook voor de nieuwe varianten, maar nu niet meer voor de gewone versie). Het probleem is en blijft dat er veel mensen zijn die zich niet aan regels houden. Of ze dat nu op vakantie niet doen, of in eigen land niet doen maakt daarbij eigenlijk geen verschil. Sterker nog: Die mensen die het virus verspreiden kunnen juist beter een tijdje in Nieuw Zeeland, Singapore of IJsland zitten, dan dat ze in eigen land blijven. De kans dat ze het daar pakken en (hier) verspreiden is pakken kleiner dan dan ze het hier oplopen en gaan verspreiden.

    Daarnaast kun je reizigers controleren met (verplichte) tests en als we wat later zijn met verplichte vaccinaties.

  12. #292

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Zonet heeft de Raad van State zich uitgesproken over de eis van de pretparken om terug te mogen heropenen. Resultaat: ze moeten gesloten blijven. Om een arrest van 24 pagina's in één zin samen te vatten: volgens de Raad van State kunnen de parken niet genoeg aantonen dat ze door de sluiting in geldnood komen. Meer info in ons artikel.

  13. #293

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Terecht dat ze niet open mogen, super gevaarlijk! Gelukkig kunnen we terugvallen op veilige uitjes: volle treinen naar zee, een gezellig drukke nieuwstraat in Brussel, rustig vertoeven in het stadspark van Leuven of Sint Pietersplein in Gent.

  14. #294

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Zonet heeft de Raad van State zich uitgesproken over de eis van de pretparken om terug te mogen heropenen. Resultaat: ze moeten gesloten blijven. Om een arrest van 24 pagina's in één zin samen te vatten: volgens de Raad van State kunnen de parken niet genoeg aantonen dat ze door de sluiting in geldnood komen. Meer info in ons artikel.
    Dat staat er helemaal niet. Er staat enkel dat de gebruikte UDN-procedure (uiterst dringende noodzakelijkheid) niet de juiste procedure is die moest gevolgd worden, precies wegens het ontbreken van een dringend niet te herstellen nadeel.

    Uit wat voorafgaat volgt dat de uiteenzetting die de verzoekende
    partijen in het inleidende verzoekschrift geven en de stukken die zij ter
    ondersteuning hiervan bijbrengen, de Raad van State niet overtuigen dat zij door de
    bestreden maatregel, die afloopt op 1 april 2021, een financieel nadeel ondergaan
    met een impact die hen in going concern-problemen dreigt te brengen.
    Laatst gewijzigd door knessel; 25-02-21 om 21:34.

  15. #295

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Op enkele indoor na, waren er Belgische pretparken die voor 1 april hun seizoen planden te starten?
    Los van het resultaat van deze uitspraak van de Raad van State, zie ik vooral de pretparksector eens op de voorgrond komen om de maatregelen ter discussie te stellen. En een sector die roept, wordt gehoord ... en komt mogelijks vlugger in aanmerking voor versoepelingen of heropening. Kdenk dat we ons twee pollekes zullen mogen kussen wanneer de pretparkpoorten per 1 april terug open kunnen gaan.
    Laatst gewijzigd door Polletje; 26-02-21 om 00:14.

  16. #296

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik geloof niet dat het verstandig is om te vroeg te versoepelen: dat stuurt ons recht naar een derde golf en dan zijn we terug naar af. Omdat bepaalde maatregelen steeds tegelijkertijd werden genomen is het moeilijk om in te schatten in welke mate ze elk op zich hun nut hebben. Bij de eerste twee is wel degelijk gebleken dat zaken dichtgooien een impact heeft op ontsporende cijfers.

    De regelgeving rond wat wel en niet kan is soms hemeltergend oneerlijk. Maar ik begrijp wel hoe zo'n situatie ontstaat. Als je beperkingen moet opleggen gaat er altijd een deel zijn dat uit de boot valt. Diegene die het dichtst bij die spreekwoordelijke boot in het water spartelen zullen altijd klagen dat ze er bij op willen. Maar als je vervolgens blijft drenkelingen opvissen, gaat je boot uiteindelijk ten onder. Er komt dus een moment waarop je nogal arbitrair pijnlijke keuzes moet maken die niet helemaal goed te verantwoorden zijn. Dan kan het gebeuren dat je 'goede' mensen laat verzuipen terwijl er toch wat rotte appels op de boot zitten. Eenvoudig is dat niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Dat staat er helemaal niet. Er staat enkel dat [/I]
    Ik geloof dat beide zaken er in staan. Het hoofdbezwaar is inderdaad dat de hoogdringendheid onvoldoende werd aangetoond, terwijl de procedure net daarvoor in het leven werd geroepen, maar die hoogdringendheid is in de praktijk vanzelfsprekend gekoppeld aan de financiële situatie.

  17. #297

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Wijze woorden, Pretparkfreak7, kan ik me volledig in vinden.

    Het is gemakkelijk om commentaar te geven, maar ik zou niet degene willen zijn die moet beslissen welke maatregelen we wanneer moeten treffen. Je kan nooit voor iedereen goed doen...

    Volgens mij hebben de pretparken vooral nu al eens van zich laten horen, in de hoop dat ze begin april wel kunnen openen. Zoals al aangegeven door Polletje, buiten de indoorparken is er toch geen enkel Belgisch park dat vroeger wil openen, denk ik.

  18. #298

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Sorry maar ik geloof echt dat ze geen idee hebben wat ze doen en maar op natte vinger werk afgaan. Het is populair om pretparken dicht te houden, want o-zo-gevaarlijk en het meerendeel van het volk interesseert het toch niet. Maar ondertussen wel volle bussen in de spits, pleinen/parken vol (vaak zonder masker of nodige afstand), volk dat stiekem in eigen huis toch afspreekt, dierenparken waar je mensen opeen gehoopt ziet staan bij een dierenverblijf...

    Met wat meer logische versoepelingen zou je net mensen wat veiliger kunnen laten doen wat ze sowieso doen. En het is die discriminatie tussen dierentuinen en pretparken dat me ook enorm tegensteekt he. Ik ben er 100% van overtuigd dat een pretpark minstens even veilig kan open gaan als een dierentuin. Ik had stiekem grote hoop op normale seizoen opening maar gezien hoe onze regering handelt verdwijnt die als sneeuw voor de zon.

  19. #299

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Met wat meer logische versoepelingen zou je net mensen wat veiliger kunnen laten doen wat ze sowieso doen.
    Dat was de argumentatie bij de vorige versoepelingsrondes ook, maar ik heb de indruk dat dat niet werkt.

    De groep die er sowieso de kantjes van afrijdt voelt zich gesterkt in zijn gedrag, omdat er ondanks dat gedrag toch versoepelingen komen. De groep die zich wel aan de regels wil houden, maar zich uit ik-ben-het-beu-mentaliteit wel wat meer wil permiteren krijgt daar ook toelating voor dus komt elke versoepeling neer op een grotere groep die het minder nauw neemt met de maatregelen.

    Al ben ik het wel met je eens dat dierenparken en pretparken vrij vergelijkbaar zijn. Met het verschil dat je in pretparken in de regel verzamelt in een rij, terwijl je in een dierenpark meer de vrijheid hebt om dat niet te doen. Dat het ook in dierenparken tot ongezonde volkstoelopen komt, toont wat mij betreft aan dat meer geopende locaties vooral voor méér mensen op de been zorgen, eerder dan voor meer spreiding.

  20. #300

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat was de argumentatie bij de vorige versoepelingsrondes ook, maar ik heb de indruk dat dat niet werkt.

    De groep die er sowieso de kantjes van afrijdt voelt zich gesterkt in zijn gedrag, omdat er ondanks dat gedrag toch versoepelingen komen. De groep die zich wel aan de regels wil houden, maar zich uit ik-ben-het-beu-mentaliteit wel wat meer wil permiteren krijgt daar ook toelating voor dus komt elke versoepeling neer op een grotere groep die het minder nauw neemt met de maatregelen.

    Al ben ik het wel met je eens dat dierenparken en pretparken vrij vergelijkbaar zijn. Met het verschil dat je in pretparken in de regel verzamelt in een rij, terwijl je in een dierenpark meer de vrijheid hebt om dat niet te doen. Dat het ook in dierenparken tot ongezonde volkstoelopen komt, toont wat mij betreft aan dat meer geopende locaties vooral voor méér mensen op de been zorgen, eerder dan voor meer spreiding.

    Ofwel kiezen ze voor langdurige zachte maatregelen die het veel houdbaarder maken gecombineerd met meer en strengele controle en bestraffing op overtreding, ofwel stemmen ze hun beleid maar af op de bereidbaarheid van de burger om de covid regels nog op te volgen. Nu lijkt het daar iets tussenin. Ik vind het ook enorm triestig dat we nu al een jaar verder zijn en ze nog steeds hetzelfde slappe beleid verder zetten. In het begin was het logisch om een harde lockdown te doen, het virus was nieuw en sloeg harder toe dan verwacht.

    Nu zouden ze toch al wat slimmer beleid mogen tonen, maar als je dan die docu in Pano zag over hun contact tracing... Ik geloof echt dat ze geen idee hebben wat ze doen. Ook eventjes opmerken dat Tsjechië in enorm slechte papieren zit ondanks dat het in een harde lockdown zat, die lockdowns zijn dus ook niet de oplossing imo.

    Sorry, ik ben enorm gefrustreerd van al zo lang geen achtbaan meer te kunnen hebben doen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •