Ik weet niet wat poopings heeft laten zien in de Efteling, maar de beelden die ik zie van meer betrouwbare bronnen vallen heel goed mee. Veel is afgezet met plexiglas en de afstanden werken doorgaans best goed.

Zelf afgelopen weekend in TVL geweest en vond het heel aangenaam. Er zijn enkele momenten geweest dat de anderhalve meter er even niet was, dat krijg je als je elkaar op een hoek tegen komt. Maar iedereen hielt er goed rekening mee. Soms moet je even inhouden zodat een ander groepje op anderhalve meter langs kan, maar dat is kleine moeite. Maar ik zie het toch moeilijk werken als men meer mensen gaat toelaten.

Mondkapjes kunnen inderdaad dan een oplossing worden, maar als ik de beelden vanuit Duitsland bekijk heb ik daar toch weinig vertrouwen in.

Feitelijk zijn zowel mondkapjes als die anderhalve meter niet bepaald waterdicht. Idealiter zou je een combinatie van de twee gebruiken, wat je in Duitsland veel ziet. Maar er moet wel een betere controle komen op nitwits die zo'n mondkapje verkeerd op doen.

Daarnaast moet je je af vragen of je de hele dag met een mondkapje op wilt rond lopen. Voor sommigen zal dat meer een probleem zijn dan voor anderen. De vorm van je hoofd/gezich kan een enorm verschil in comfort betekenen, maar bijvoorbeeld brildragers zitten dan nog met het probleem dat die bril steeds beslaat.