Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Ben ik het volledig mee eens, ik vind het zelfs jammer dat vaccinatie niet gewoon verplicht wordt. Poliovaccinatie is ook verplicht (voor kinderen) dus ik zie niet in waarom de overheid zoiets niet zou mogen opleggen. Ik hoop echt dat pretparken - en veel andere bedrijven - een vaccinatiebewijs gaan eisen om toegang te krijgen. Natuurlijk eenmaal de vaccinatiegraad hoog genoeg ligt. Dan ga je natuurlijk ook onrechtstreeks mensen dwingen om zich te vaccineren, al valt het natuurlijk nog te zien in onze kapitalistisch systeem hoeveel bedrijven eerder voor het geld van antivaxxers gaan kiezen...
Dat zal vooral afhangen van de algemene mentaliteit.

De groep anti-vaxxers is kleiner dan de groep die wél verstand heeft. Als echter die grotere groep zich gaat storen aan anti-vaxxers en daardoor zich niet (meer) veilig voelen, dan verlies je als bedrijf daar meer geld aan.

Daarnaast heb je nog altijd een groep van mensen die simpelweg niet gevaccineerd kunnen worden om medische redenen. Dus voor hun is er ALTIJD een risico. Genoeg risico dat ze druk kunnen uitoefenen op bedrijven om een vaccinatie te eisen. Je zit inmiddels ook al steeds meer kleuterscholen die kinderen weigeren als ze niet gevaccineerd zijn en die krijgen juist veel respect daarvoor.