Niet enkel pretparken en kermissen. Dit gaat dikke ellende voor veel bedrijven worden.

Ik zou alvast niet verwachten dat er in mei iets open gaat. In Nederland hebben ze al aangekondigd wat Phadd-F hierboven ook al schrijft: Zaken waar grote groepen bij elkaar komen zullen pas op het allerlaatste terug open gaan, omdat daar de risico op een nieuwe "ontploffing" het grootste is.

Wat het in de praktijk gaat brengen is nog maar de vraag. Ik zie ze nog wel een regel opzetten dat dingen open mogen gaan zo lang men mensen kan spreiden, of niet meer dan x-aantal personen toe laat. Kleinere parken zouden dan al kunnen draaien. Voor grote parken loont het zich dan niet.

Ik heb begrepen dat Disney alle seizoenskrachten, jobstudenten etc. naar huis gestuurd heeft. Die hebben dus minstens een maand nodig om terug op te starten. Er moet immers nieuw personeel geworven en getraind worden. Die maatregel hebben ze al behoorlijk vroeg genomen, dus Disney wist al dat de parken niet bepaald snel terug open zouden gaan op een moment dat de hele rest van de wereld er zich er nog niet héél druk om aan het maken was.