Efte-abo's: opschorting van alle externe voordelen t.e.m. 31 aug. Ergens te begrijpen maar voor mij wel de doodsteek door onze zomervakantie. Benieuwd wat Par. Reu. gaat doen m.b.t. gratis bezoeken van zusterparken. Dat zal mee beslissen over een ingekorte trip naar Noord-Dui en Scandinavië.

Als Merlin Premium'er kreeg ik nog geen recente mail over de nakende groene lichten. Eerder informeerden ze wel over de niet-opening bij de seizoen-start en over de verlenging van de geldigheid van het abo. De kans is klein dat wij iets aan die verlenging (begin aug -> begin okt) gaan hebben met momenteel een reisverbod, een mogelijke inkorting van de zomervakantie vollenbak werken in september.

Bovenstaande klinkt al egoïstisch, ik ga nog een stapje verder: ik ben dus allesbehalve content met die halve openingen: ze verlengen de geldigheid wellicht niet (EP is dan een nobele uitzondering) en de externe voordelen - de bestaansreden voor abo's - kan ik op m'n in omvang toegenomen buik schrijven. Maar als deze halfslachtige maatregelen de bestaanszekerheid van pretparken vergroten, zal ik ooit wel mentaal in staat zijn om dit offer te maken. Er zijn ergere dingen