Ik vrees dat - hoe langer de normale toestand wegblijft - er figuurlijk bloed gaat vloeien bij de pretparken.

Stel in het über-optimale geval dat ergens in april parken en zoo's weer open mogen bij ons: wie gaat daar heen? U en ik natuurlijk, om de achterstand in te halen. En dan nog: mss eerst kat uit boom kijken. Maar occasionele park-bezoekers gaan toch minder geneigd zijn en als alternatief een activiteit kiezen waarbij je minder 'en masse' wordt samengehokt in wachtrijen.

Ik denk dat de financiële klap bij parken met een grote nieuwigheid (PHL, FUTUR) mogelijk nog harder gaat aankomen.

En park zijnde, zou jij de poorten open zetten als je van overheidswege groen licht krijgt, maar met één nieuwe besmetting in je park je boeltje moet sluiten (en de concurrenten niet)? Ik hoor het de 'Looopianen' al zeggen "Coronapark Slagharen, Coronabi Belgium, Coronawaerde, ..."

Hopelijk kunnen we hier ooit om lachen, net als om BJL dat bij gebrek aan drukte weinig fastpassen verkoopt ... Hoewel, misschien als we met z'n allen besmetvrees hebben, blijken die passen een gat in de markt.