Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
En zelfs in optimale omstandigheden zal het niet zo optimaal zijn omwille van de extra bezoekers die het verloren jaar 2020 willen compenseren. Dat zijn niet alleen de addicts zoals u en ik, maar de talloze gezinnen die Disney, EP of en andere resort hadden geboekt. Ik wil ze de kost niet geven. M.a.w. in het beste geval zijn de pretparken in 2021 bere-druk aan een hogere prijs, aan een lagere capaciteit en met een lager aanbod.

Ik hoop dat ik hierboven vanalles zwaar verkeerd inschat.
Wij zijn ons voor de komende periode meer aan het focussen op parken waar nauwelijks of geen wachtrijen staan waardoor dat minder een issue is. Wanneer we naar het buitenland mogen en de parken zijn terug open (in eender welke vorm), gaan we bv. een weekendje naar de Eifel en Moezel. Eifelpark en Klotten zijn ietwat rustigere parken zonder echte wachtrijen. Als de capaciteit van de attracties en het park laag ligt, merk je daar in die parken niet zoveel van. Wanneer we terug mogen vliegen, gaan we ook naar Wiener Prater, daar speelt capaciteit ook nauwelijks een rol. En met het geld dat we in deze periode kunnen uitsparen (en allemaal terugkrijgen van gemaakte boekingen) gaan we als de wereld terug normaal draait nog eens een grote reis buiten de EU doen.

Verblijven in Disney en Europa-Park bijvoorbeeld zou ik niet snel doen in deze en de eerstkomende periode, dat lijkt me verre van aangenaam. Die grote parken zijn zo al druk, als de capaciteit van attracties dan nog omlaag gaat, is het gewoon niet tof meer. Het is jammer, maar is even een periode waar we door moeten.

Voor de rest vind ik het eigenlijk opvallen dat zowel parken als vervoermaatschappijen vaak erg schappelijk zijn in deze tijden. Czech Airlines heeft ons beide vluchten terugbetaald terwijl er daar 1 wel van doorgegaan is, de Oostenrijkse spoorwegen hebben ons toch een voucher van 10 jaar geldigheid gegeven voor treinreizen die eigenlijk niet meer omgezet konden worden naar een voucher (dat land is al deels uit lockdown), Duinrell heeft ons verblijf van juni al herboekt terwijl er over die periode eigenlijk nog geen duidelijkheid is. Sommige maatschappijen leggen de focus vooral op vouchers, maar als je wat verder zoekt, zijn terugbetalingen soms toch ook een optie (bijvoorbeeld Austrian Airlines).