Vond de noodkreet ook merkwaardig. Van een PR zou ik dat eerder verwachten, omdat toch veel van hun parken in Spanje en in gebieden liggen die ernstiger getroffen zijn door covid dan de parken van Merlin. En verder ook: ik verwacht eerder noodkreten van familiebedrijven dan van grote pretparkengroepen.

Ik kan me verschillende vragen stellen in verband met de kreet:
Is Heide Park in vergelijking met andere Merlin parken minder winstgevend? Minder dan dat er verwacht wordt van Merlin? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat Merlin meer winst maakt in Legoland Windsor dan in Heide Park, alleen al door de meerverkoop in gerelateerde IP-merch.

Ook de alsmaar toenemende besparingen en sluitingen zijn me opgevallen en Heide Park is itt PHL of EP inderdaad geen bestemming voor buitenlanders.

Ook ik denk dat deze kreet is gekomen om de politiek onder druk te zetten. Al denk ik dat politici nu eerder moeten luisteren naar de draagkracht van ziekenhuizen, dan naar CEO's van pretparken.

Ik denk toch dat de schrik er goed in zit in pretparkland dat ze eind maart/begin april ook niet gaan mogen openen.