Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Voor wat betreft alle issues met reizen. Ik heb gelukkig een doorlopende reisverzekering. Op zich moet ik het sowieso eerst opnemen met de plaatsen waar dingen geboekt/gekocht zijn. Maar als die niet meewerken (en ik daar bewijs van heb) kan ik altijd de verzekering raadplegen. Die zullen wellicht ook niet alles dekken, maargoed.
Even terzijde: de meeste reisverzekeringen dekken geen pandemieën. Althans: in België niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
Heel duur? 10 nachten on site in disney gemiddeld hotel, verder 1 nacht hard rock hotel en de overige in een airbnb. Auto gehuurd voor de dagen buiten disney. verder alle parken in de buurt + Kennedy space center... zitten we nu richting de 8000€ qua budget. Die overige 2k zal er ook nog wel ergens doorgaan... We moeten nog eten ook he ?
Even terzijde of het duur is of niet: als het coronavirus dan nog steeds woekert zoals nu, zal het wel meevallen. Zelf zat ik normaal nu in Dubai. Voor die trip hadden we quasi alles al betaald, zo'n € 1.500 per persoon. Het is nog even afwachten op sommige maatschappijen, maar zoals het er nu naar uit ziet gaan we daarvan maximum een € 250 pp kwijt zijn. Dat blijft natuurlijk jammer en ik had liever in Dubai gezeten nu, maar het is niet onoverkomelijk.

Het enige mogelijke 'rampscenario' voor jou lijkt me dat de hele wereld uit lockdown gaat en enkel nog in een paar landen, waaronder België, een lockdown en/of reisverbod zou blijven gelden. Dat zou het moeilijker maken om alle terug te krijgen. Maar zelfs in dat geval, denk ik dat grote partijen zoals Disney, Universal en de maatschappij waarmee je vliegt echt wel hun best zullen doen om je zo goed als mogelijk te vergoeden hoor. Ik zou me dus weinig zorgen maken over dat geld. Of je reis al dan niet doorgaat, dat gaat natuurlijk iets blijven om je zorgen over te maken tot we effectief zover zijn...

Jammer, maar helaas, dat is de realiteit waarin nu iedereen leeft. We kunnen niet meer doen dan er het beste van maken, denk ik dan.