Ik zou het straf vinden, moest men pas op 1/08 terug mogen opengaan. Ik denk dat we niet mogen kijken naar de landen rondom ons omdat ieder land een andere verloop van het virus kent ( aantal besmettingen, besmettingsgraad, overlijdens). Wij moeten als land zelf goed aftoetsen wat mogelijk is en wat niet. We kunnen wel leren van parken in het buitenland op het gebied van maatregelen binnen de parken. Eveneens moeten men kijken hoe de werking er verloopt en wat haalbaar is. Nog interessanter zou zijn om de invloed te bestuderen van de opening van de parken op het aantal besmettingen. Dit zal echter nog iets te vroeg zijn omdat parken in het buitenland nog maar recent terug open zijn.
Een opening van de parken kan snel gebeuren doordat men de tijd heeft gehad om alles praktisch op orde te hebben. Ik denk hierbij aan de bewegwijzering, handgels,... Echter een grote uitdaging is het vinden van personeel op een korte termijn. Mits rekening te houden met alles hierboven denk ik dat 01/07 toch een haalbare datum moet zeggen. Om maar te zeggen dat 01/08 veel te ver vooruit is.
Enfin dit is een persoonlijk mening. Hopelijk weten we vandaag wanneer we naar een pretpark kunnen trekken. Fingers crossed dat dit niet te lang zal duren.