X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 51

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Europa-Park] Sponsoring BlueFire 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    "Just feel free" met je mondmasker op in een park met zwaar gelimiteerde toegang en verlaagde capaciteit en iedereen netjes op anderhalve meter van elkaar. Het is niet de eerste keer dat Den Duits het begrip 'vrijheid' nogal cynisch interpreteert. Ik vraag me af of je wel positief kan adverteren in deze situatie, al is positief communiceren nu ook niet meteen m'n sterkste punt
    Tsja.. de clip geeft misschien een beetje de verkeerde boodschap..

    Maar eerder al plaatste het park een filmpje op facebook waarin ze opriepen om afstand te bewaren, terwijl beide presentatoren zowat tegen elkaar aan hing.

    Ze weigerden eerder ook al het zwembad te sluiten. Dat deden ze ook pas écht toen ze door de staat verplicht werden gesteld dit te doen. Ondanks dat toch wel algemeen bekend zou moeten zijn dat virussen (in het algemeen) juist héél goed verspreiden in warme, vochtige lucht. Het excuus dat een virus niet door water gaat omdat er chloor inzit (welke het park gebruikte) is volstrekt misplaatst.. maar helaas waren er redelijk wat baden in Duitsland die op deze manier redeneerden.

    Ik hou mijn hoofd vast als ze sauna's en dergelijke weer willen heropenen. Dan is anderhalve meter toch wel te krap.

  2. #2

    Re: [Europa-Park] Sponsoring BlueFire 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ze weigerden eerder ook al het zwembad te sluiten. Dat deden ze ook pas écht toen ze door de staat verplicht werden gesteld dit te doen. Ondanks dat toch wel algemeen bekend zou moeten zijn dat virussen (in het algemeen) juist héél goed verspreiden in warme, vochtige lucht. Het excuus dat een virus niet door water gaat omdat er chloor inzit (welke het park gebruikte) is volstrekt misplaatst.. maar helaas waren er redelijk wat baden in Duitsland die op deze manier redeneerden.

    Ik hou mijn hoofd vast als ze sauna's en dergelijke weer willen heropenen. Dan is anderhalve meter toch wel te krap.
    Nochtans is dat wel iets wat ik van andere zwembaden ook al zag passeren (o.a. Sportoase en Lago gebruiken dit als argument). En ook in Nederland zijn de waterparken toch ook zo heropend?

  3. #3

    Re: [Europa-Park] Sponsoring BlueFire 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Mag ik jezelf herinneren aan je eigen quote?
    Juist:
    Dit was ook als kritiek op het excuus dat veel zwembaden gebruiken. Ze beweerden dat door de chloor het virus niet door het water gaat.. maar het virus gaat ook inderdaad niet door water (ook als er geen chloor in zit - dat was een beetje het punt).. ook niet door (droge) lucht.. maar dus juist wel door vochtige lucht.. En inderdaad.. Mensen zitten sowieso dicht op elkaar in zo'n bad wat specifiek voor Corona blijkbaar wel van belang is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Nochtans is dat wel iets wat ik van andere zwembaden ook al zag passeren (o.a. Sportoase en Lago gebruiken dit als argument). En ook in Nederland zijn de waterparken toch ook zo heropend?
    Klopt. Veel zwembaden gebruikten dat excuus. Wist niet dat het in België ook zo was.

    Hoe dat in Nederland precies gegaan is snap ik nog steeds niet. Blijkbaar is het Tikibad inderdaad geopend. Nogthans heb ik tot dusver enkel gehoord dat buitenbaden open mogen. Alle sportbaden in de omgeving zijn nog steeds gesloten en mogen nog niet open.

    Wel wil men nu de baden en sauna's nog sneller doen heropenen dan eerst gepland. Juli in plaats van September. De logica er achter: Om te voorkomen dat ze failliet gaan.

    Nuja: Nederland heeft in principe nog steeds het idee dat we groepsimmuniteit moeten opbouwen. Dat behaal je natuurlijk alleen als er genoeg mensen ziek zijn geweest. Momenteel is er voldoende capaciteit op de IC's om mensen op te vangen.

    Kijk ter vergelijk eens naar veel Aziatische landen (thailand, Singapore, Maleisie). Daar zijn de cijfers vele malen positiever dan bij ons (al is er weer een kleine piek die mogelijk samen hangt met het Suikerfeest). Desalniettemin blijft de lockdown daar nog van kracht (ik geloof dat Thailand nu wel plannen heeft om deze in juli op te gaan heffen). En het lijkt te werken. Een kennis van me in Maleisië vertelde me vandaag nog dat haar studie nog tot minstens december via het internet zal blijven verlopen (wat overigens een keuze van de school is, maar wat wel aan duidt dat men er daar veel serieuzer mee om gaat dan hier).

  4. #4

    Re: [Europa-Park] Sponsoring BlueFire 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ondanks dat toch wel algemeen bekend zou moeten zijn dat virussen (in het algemeen) juist héél goed verspreiden in warme, vochtige lucht.
    Mag ik jezelf herinneren aan je eigen quote?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    B: Corona verspreidt zich sowieso niet via dood materiaal (water of lucht), maar het verspreid zich juist van mens op mens als er veel mensen dicht op elkaar staan... je weet wel: Zoals in een wildwaterbaan, wachtrij, bar of jaccuzzi..
    Daarbuiten zullen parken inderdaad toch zich heel hard moeten gaan wapenen tegen behoorlijk harde kritiek over heropeningen. Veel mensen zijn immers nog heel erg bang en daarom heel 'giftig' wanneer het in hun ogen te snel lijkt te gaan. Het lijkt me dus een uitdaging voor parken om hier goed mee om te kunnen gaan en hun imago positief te behouden.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 28-05-20 om 16:42.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •