Ik denk niet dat de baan toevallig blauw is en/of dat gazprom ervoor gekozen heeft om de baan daarom te sponsoren. Ik vermoedt dat zowel naamgeving als kleur van de baan een belangrijk onderdeel van het contract zijn geweest.

Als ze nu nog voor een ijslands bedrijf gekozen hadden voor sponsoring, had je het nog enigszins in de theming kunnen inwerken, maar deze sponsoring trekt op niets. Je kunt je product al tegen inkoopprijs zetten, trekt 5 miljoen bezoekers en je kunt het nóg niet redden zonder sponsoring? Komaan zeg!.

Wat betreft dat begin van de wachtrij: Ook dat trok al van begin af aan nergens op. Op zich hoeven die 360 graden bioscopen niet weg en on-interessant vond ik het zeker niet. Maar er staat zelden tot nooit een wachtrij tot zo ver vooraan, dus trek die dingen gewoon bij de hal en maak er een soort infotainment hal van waarbij je die 360graden bioscopen hergebruikt.. maar laat het dan AUB dit keer wel over ijsland gaan. laat zien hoe geisers werken en hoe ze in Ijsland daar hun woningen mee verwarmen en ze het water gebruiken voor spa-baden etc. Dan heb je tenminste een informatieve attractie die tenminste in het thema past. Combineer dat met nog wat meer puzzels, spelletjes en andere interactieve dingen en je kunt er best wat leuks van maken.

Of sloop gewoon die hele hal en zet er iets voor terug wat daadwerkelijk in het ijslands thema past. Want hoewel Ijsland best wel moderne gebouwen heeft (en het er dat opzicht wel bij past), staat dit gebouw als een tang op een varken in de rest het thema zoals EP het heeft uitgewerkt.

Als je dan toch bezig bent: Geef die woodie eens een correcte naam. Wodan is Germaans en heeft geen fluit met scandinavië of Ijsland te maken