X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Eindbalans 2019

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #5

    Re: Eindbalans 2019

    Mijn hoogtepunten van 2019:

    - Impulsief weekje naar LA. Vlucht heen en terug voor nog geen € 300 kon ik niet laten. Naast de kleine coastercredits die ik als coasterhoer niet kon laten (maar dat brengt je wel op interessante plaatsen, zoals Scandia Amusement Park die een week na die vakantie opeens voorgoed de deuren sloot) bracht het ons bij parken zoals SeaWorld San Diego, het charmante Belmont Park, het beter dan verwachte gethematiseerde Knotts Berry Farm dat ook wel een collectie leuke achtbanen had staan, the happiest place on earth: het allereerste Disneyland, de achtbaan hoofdstad van de wereld met 19 stuks: Six Flags Magic Mountain. Universal Studios Hollywood bleek mijn meest teleurstellende pretparkbeleving ooit te zijn dankzij een enorm hoge entreeprijs, een hele dag regen, een klein aantal attracties die vaak dan nogal erg scherm gebaseerd zijn. Pluspuntje voor het fantastische Harry Potter gebied en de geweldige Harry Potter darkride die we meermaals konden doen omdat er geen wachtrij was.



    In dat weekje LA zijn er toch wel een paar kinderdromen in vervulling gegaan. Kleine Freddy was zot van de Free Willy films en dus ook van orka's en die in het echt eens kunnen zien deed mijn hart echt sneller slaan. Helaas wel in gevangenschap maar toch... Grote Freddy is net als Kleine Freddy nog evengoed een ruimtevaartliefhebber en dus was ook een echte space shuttle zien ook een absoluut hoogtepunt! Wie had gedacht dat toen ik de Endeavour vroeger zag gelanceerd worden vanaf Cape Canaveral ik er ooit onder zou wandelen?! Daarnaast was ook de hele beleving van de West Coast een belevenis op zijn eigen. Alsof je GTA bent ingestapt, een unieke vibe die daar heerst die niet te vergelijken valt met het andere gedeelte van Amerika dat ik reeds bezocht had. Door Beverly Hills slenteren waar de rich & famous wonen, het zicht vanaf het Griffith Observatorium, eten in een McDo in Long Beach waar een paar vage figuren rondhingen en politie ook aanwezig was (echter niet voor het eten), door de straten rijden waar ooit Tupac, Eazy-E, Ice Cube, Snoop Dogg... hebben gereden. Dikke West Coast klassiekers zoals 'Still DRE' door de boxen... Beste reis ooit!


    - Begin april samen met Andre, Wim & Tim een vakantiehuisje huren bij Drouwenerzand. Het huisje bleek niet zo fantastisch te zijn maar het gezelschap was dat des te meer. Schaamteloos gecredithoerd: op 3 dagen 8 parkbezoekjes gedaan! Dankzij Andre de kans gekregen om een rondleiding op de werf van Untamed te kunnen doen, lekker en uitgebreid ontbijt aangeboden door het park. De butterfly van Sybrandy's nog gaan meepikken nu het nog kon. Wildlands ontdekt en niet echt overtuigend gevonden. De credit in Schloss Dankern gedaan, diezelfde credit waarvoor Benjamin 3 keer naar het park is gereden.


    - Mijn podcast Theme Park World gelanceerd! Ik was gaandeweg meer in podcasten geïnteresseerd geraakt en dan besloten het zelf eens te proberen. De eerste aflevering is bij Benjamin opgenomen en hebben we twee keer hernomen, het was (en is nog altijd) een beetje zoeken & proberen. Ondertussen 14 afleveringen verder, meer plays gehaald dan ik had durven hopen. En vooral: ik doe het enorm graag en mijn vrienden vinden het ook leuk om te doen. Dus we blijven voortdoen.





    - Eindelijk heb Olympia Looping op mijn coaster counter kunnen bijzetten! Een kermisfanaat ben ik niet dus ik vermeed die gewoon. Maar deze baan heeft toch echt een iconische status en stond op mijn to-do lijstje. Toen hij dit jaar in Keulen stond rook ik mijn kans schoon en ben ik hem samen met Stijn gaan doen na een dagje Phantasialand.





    - De opening van Fury en Untamed, allebei hoogtepunten voor het pretparklandschap van de Benelux. Beide events waren top geregeld, de mogelijkheid gehad om eventjes met mr. Peeters van Bobbejaanland te kunnen praten voor de podcast en in Biddinghuizen heb ik met mr. RMC Fred Grubb kunnen praten en een selfie scoren! Fury is de nieuwe beste achtbaan van België, een erg comfortable Gerstlauer met stevige launch en lekkere hangtime momenten. Het vooruit-of-achteruit gaan verhoogt de herhalingswaarde enorm. Untamed is dan weer een lekker stevige baan zoals we het van RMC gewoon zijn. Van een slechte tot matige baan hebben ze een Europese topper weten te maken.


    - Lekker genieten onder de Spaanse zon van de prachtige thematisatie van Port Aventura en de fantastische achtbanen die het park heeft. Pijnlijk moment toen ik de walk of shame mocht doen bij Shambhala maar dit moet vooral een oogopener zijn om het anders aan te pakken. Uit dit soort momenten moet ik kunnen leren. Vergeten hoe leuk Furius Baco wel niet is. FerrariLand bleek nog minder te zijn dan verwacht, al is Red Force natuurlijk wel de moeite! Tibidabo bleek dan weer 'wachtrij: het park' te zijn. Bedankt voor de credits, nu tot nooit meer. Ondanks het knappe zicht op Barcelona.
    Laatst gewijzigd door Phadd-F; 01-01-20 om 20:23.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •