Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
Wat ik als mogelijkheden acht:

1) Het park maakt de naam van de megacoaster bekend en geeft meer details vrij over thema en het themagebied.

2) Walibi blijft dit jaar langer open.

3) Het park maakt bekend dat er naast de nieuwe achtbaan nóg een nieuwe zone mét attractie gaat omvormen.

4) De ingang van het park wordt vernieuwd, zoals vorig jaar normaal de bedoeling was.

5) Het park krijgt een nieuwe naam.

Soit, genoeg tijd nog om te speculeren dus.
Enkel dat eerste lijkt mij daar niet uit het rijk der sprookjes en uit de hand gelopen fantasie te zijn weggelopen.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Walibi in deze onzekere tijden een winteropening zou uitproberen, net nu haar zusterpark in Ieper dat idee al weer in de koelkast heeft gezet. Die halfslachtige poging met wat kinderattracties en een circus was enkele winters geleden ook geen enorm succes.

Een verhoogde investering voor volgend jaar lijkt me helemaal uit de lucht gegrepen: moedermaatschappij CDA heeft net aangekondigd dat er wat meer spreiding komt wat investeringen betreft zodat de kosten tijdelijk wat kunnen teruggedrongen worden. Bovendien heeft een park er zelden baat bij meer dan één grote nieuwigheid te openen in hetzelfde jaar. Als je je nieuwe meuk apart aanprijst in verschillende jaren, levert je dat meer bezoekers op dan dat je alles in jaar één opent.

Om dezelfde reden lijkt de vernieuwde ingang me ook niet zo waarschijnlijk: dat was onder normale omstandigheden al geen prioriteit, waarom zou het dat dan wel worden onder abnormale omstandigheden.

Tenzij het park plots een succesvolle IP binnen haalt én volgende winterpauze overtuigend weet te integreren in het park lijkt er mij geen goede reden om het merk 'Walibi' overboord te gooien. Een nieuwe naam moet naambekendheid opbouwen die je nu met 'Walibi' al hebt en anders dan in Lichtaart zit dit park niet verveeld met een overleden oprichter in de parknaam.

Wat nieuwsjes over de megacoaster lijkt mij het meest aannemelijk.