Woensdag 19/08 Walibi bezocht. Het deed deugd om nog eens in een pretpark te zijn. Na lang aarzelen heb ik toch de stap gezet en ik ben er niet ontevreden over.

Mijn ervaringen:
+ Heel veel signalisatie, personeel, duidelijke communicatie over de coronamaatregelen. Iedereen droeg ook bijna constant een mondmasker, op enkelen na. Die dat dat niet deden werden er ook op aangesproken. Bij Tiki Waka komen wel de stickers in de wachtrij los. Werken met verf lijkt me hier noodzakelijk.
* Over het algemeen ligt het park er uitstekend bij. Vooral de kant langst Karma-, Fun- en Exotic World ligt er echt goed bij. Geen afbladerende verf, overal fris groen. Het enige gebied dat er maar troosteloos bijlag was het Wilde Westengebied. Het versterkend effect van een stilstaande Calamity Mine en een gesloten Country Cantina deed er bovendien geen goed aan.
* Voor het eerst deed ik ook de nieuwigheden van 2019: de vernieuwde Cobra, Popcorn Revenge en Fun Pilot. Allemaal leuke toevoegingen. Ook verbaasd van Fun Pilot, in de eerste bocht trekt die nog goed door. Ook Popcorn Revenge mag er zeker zijn, is zeker en vast mooi aangekleed, werkt uitstekend.
* Sommige wachtrijen zijn echt wel niet coronaproof. Vooral bij Cobra, maar ook bij Flash Back, Weerwolf en Vampire had ik zware bedenkingen. En qua horeca moeten ze er denk ik nog iets op vinden, want daar worden de signalisaties op de grond vaak genegeerd.
* Verder wel een hoedje af voor de mondmaskerplicht. Dit leek me ook wel noodzakelijk dat dit werd verplicht.
* Capaciteit bij Tiki Waka: dit was echt wel een drama. De hele dag ging de wachtrij niet onder de 45 minuten. Verder had ik ook vragen bij het bubbelvullen bij deze attractie. 2 bubbels van 2 personen mogen niet in één karretje, maar 1 bubbel van 2 personen uit de stand by wachtrij mag wel in een bakje met 2 personen uit de speedy pass wachtrij. Deze logica snapte ik niet.
* Verder staat de muziek op vele plekken wel heel luid. Vooral in Popcorn Revenge en in de wachtrij van Weerwolf was dit wel storend.
* De ingang was echt goed geregeld. Door de instroom van bezoekers te laten wandelen over een groot deel van de parking, zorgden ze er voor dat niemand echt ooit stil moest gaan staan. Dit gaf wel als moeilijkheid dat je social distancing niet kon garanderen ná de ingang, dus op het plein aan de Wab-shop. Daar liep iedereen ook wat doorheen (naar het toilet, parkeerticket gaan kopen, naar de snoepwinkel, ...).
* De beste maatregel vond ik nog de handgel. Dit kon je echt overal doen. Ik heb ook nog nooit zoveel mijn handen ontsmet. Ook de medewerkers met hun spuitbus, waardoor niemand de dans ontloopt is goed gevonden.
Tot slot: in de octopus ga ik nooit meer in. Telkens word ik er doodziek in. Doen we dus niet meer...