X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 229
  1. #41

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vbgenechten Bekijk Berichten
    Voor het monorail station ben ik minder rouwerig, liever had ik gezien dat het langs die kant ergens vervangen zou worden door een grootser en mooier station zoals in cowboy stad maar het viel wel te verwachten dat dat niet gebeuren gaat. (Al dan niet in dit stadium.)
    Ik zie het nog wel gebeuren in de toekomst. Van mij mogen ze het traject eveneens veranderen.

    Als de Wild Water Slide een renovatie ondergaat, kunnen ze de monorail gewoon rechtdoor leggen over het water langs de Lakehouse richting het station aan de hoofdingang. Daar rijdt die dan door (vanaf dan in tegengestelde richting) en vervolgt zo zijn parcours. Weg met het terugkeer-deel over de parking, want dat is dan niet meer nodig.

    Dit zou ik beter vinden dan de huidige setup.

  2. #42

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Ik ben wel positief over het verwijderen van het Monorailstation. Het was inderdaad maar een metalen frame met wat thematische golfplaten op. Het gaf wel iets meer sfeer aan het plein van de IR, maar al bij al gaf dat plein toch een verouderde aanblik. Zeker met de toevoeging van The Ficherman Restaurant, het spookhuis en die oude carrousel overkapping was het plein niet echt coherent. En inderdaad, dit station ontneemt het volledige zicht op het meer.

    Langst de buitenkant viel het station nog mee, maar langst de binnenzijde was het echt verzameling van goedkope houtplaten, waarbij bovendien het perron zelf, heel smal was ( Youtube). Ik wist bijvoorbeeld ook nooit bij de stations in Bobbejaanland welke kant de opstap-kant is. Bij dit station aan IR nam ik tijdens de Halloweenperiode nog de trap langst de kant van het meer, maar staat er een verbodsbord, net voor je het perron opwandelt. Dan konden ze beter een bordje met uitgang maken op de begane grond me dunkt.

    Volgens mij is het ook puur praktisch gedaan. Een station minder betekent ook dat bezoekers minder lang moeten wachten op de twee andere stations. En waarschijnlijk ook wel een besparing in energie, onderhoud gebouw, ... Ik hoop wel dat ze het monorailstation aan de ingang eens aanpakken. Dat is echt voor Bobbejaanlandnormen één van de afgrijselijkste plekken.

    Over het algemeen vind ik dat BJL zijn paden vlak aan het meer gelegen, ook wat verwaarloosd. Met de installatie van Dizz zijn er al wat verdwenen, de meeste paden langst het water zijn niet onderhouden of afgesloten en het schiereiland rechttegenover Kinderland is wel nog publiek toegankelijk, maar groenonderhoud wordt daar niet meer gedaan. Tot slot was al de kiezel ook al vermengd met de ondergrond. Hetzelfde geld voor de zijde aan de IR. Fijn dat ze nu wel gaan investeren in de infrastructuur. Ik hoop dat de gezellige picknickbanken aan het water behouden blijven. Dit zijn namelijk erg fijne plekken om je boterhammen op te eten.
    Laatst gewijzigd door Jak; 16-12-19 om 18:27.

  3. #43

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Zeker met de toevoeging van The Ficherman Restaurant, het spookhuis en die oude carrousel overkapping was het plein niet echt coherent.
    Het thema van The Ficherman Restaurant zie ik liever verschijnen vooraan in het park aan de zweefmolen en de orka's. Daar kunnen ze een leuk kustdorpje aanleggen.

    Ik hoop dat ze die oude carrousel overkapping nu al tegen de grond gooien. Dat ze alles maar afbreken wat ze op hun pad richting Oki Doki tegenkomen. Voornamelijk die Coca-Cola reclame op het strandje.

    Heel benieuwd hoe ze de wachtrij van Indiana River gaan aanpassen, though. Komt er een mooi kronkelend pad? Dat zou mooier zijn dan het veehok.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Volgens mij is het ook puur praktisch gedaan. Een station minder betekent ook dat bezoekers minder lang moeten wachten op de twee andere stations.
    Ik denk toch dat het eerder een tussenstap is naar een tweede fase waarbij een thema wordt aangebracht. Een station aan deze parkzijde zie ik nog terugkomen maar op een andere plaats, daar waar het waterzicht minder belangrijk is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Over het algemeen vind ik dat BJL zijn paden vlak aan het meer gelegen, ook wat verwaarloosd.
    Dit is zowat hetzelfde als alle wegen in België, het zijn er te veel om te onderhouden maar het zijn er ook gewoonweg veel meer dan er nodig zijn. Minder wegen maar betere wegen zou de oplossing zijn. Bij Bobbejaanland net hetzelfde.

    Enerzijds worden veel van deze paden amper gebruikt dus kunnen ze die beter weghalen en er gras of plantenborders aanleggen. Anderzijds zou het leuk zijn als ze die paden langsheen het water naast Indiana River zodanig aanpassen dat dit het hoofdpad wordt.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 25-01-20 om 12:49.

  4. #44

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Jongens toch, Fisherman Cave was zo 2018, in 2019 werd dat Dots & Wings met kippenhapjes...


    Naam:     IMG_0582.JPG
Bekeken:  1209
Groote:   4,11 MB
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 25-01-20 om 14:26.

  5. #45

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Jongens toch, Fisherman Cave was zo 2018, in 2019 werd dat Dots & Wings met kippenhapjes...


    Naam:     IMG_0582.JPG
Bekeken:  1209
Groote:   4,11 MB
    Een foutje kan gebeuren hé... Bobbejaanland laat op hun parkmap ook nog altijd The Fisherman Restaurant zien, dus ik denk dat ze zelf niet weten wat ze met het horecapunt willen doen

    Over Dots & Wings wist ik dat die er was, maar door dat het nog niet op de site stond, was ik toch beginnen twijfelen, en dan neem je de 'betrouwbaarste' bron van een park, en dat is nog altijd de parkwebsite, toch?

    Waarschijnlijk wachten ze met dit restaurant tot het gebied een duidelijk thema heeft en passen ze dan het restaurant aan, aan het thema.

    Verder is ook al bekend dat de loopwedstrijd weer terug zal doorgaan, wel zoals al vaak gezegd, een partnership-event.
    En de ingang aan de kassa gaat 39,50 euro kosten, maar dat is hier ook al gezegd

  6. #46

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Wacht... Waren die visnetten en reddingsband afgelopen seizoen dan al weg? Hahaha, ik was too impressed door Fury dat ik dit niet opgemerkt heb.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 25-01-20 om 22:19.

  7. #47

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Volgens de 3 O's hebben ze in Lichtaart de knoop doorgehakt i.v.m. een nieuw logo. Men heeft voor onderstaand logo gekozen dat in de loop der tijd op steeds meer plekken te zien zal zijn (en ze dus niet alles ineens veranderen.)



    bron

  8. #48

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Dit is ook de beste keuze. Het straalt avontuur uit en weerspiegelt de (ver)nieuw(d)e themagebieden: Cowboy Town, Adventure Valley en Land of Legends.

    Het thema "avontuur" als overkoepelend thema vind ik best een goede zet. Hier kunnen ze verdere ontwikkelingen mooi op aansluiten.

  9. #49

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Nu maar hopen dat met de restyling van het logo niet het halve seizoensbudget is opgesoupeerd. Zo, m'n eerste sarcastische post van het jaar is eruit.

    Nee, ergens wel begrijpelijk dat het park zich als 'een beetje nieuw' wil profileren na de grondige vernieuwing van één zone vorig seizoen. Ik weet niet of een naamsverandering van het park ook ter sprake is gebracht (door de Spaanse bazen), aangezien het park niet veel meer heeft met de erfgenamen van Bobbejaan. Blij toe dat ze dat uiteindelijk niet gedaan hebben.

    Hoofddoel voor 2020 zal het consolideren zijn van de extra bezoekers wegens Fury en het opknappen van de 'linkerzijde'. Al zal ik pas van een geslaagde opknap spreken wanneer de buiten-flume heel zwaar onder handen wordt genomen, desnoods na een heel jaar sluiting.

    Idealiter geven ze de VR op bij Revolution en proberen ze die te reanimeren bij Dreamcatcher. Tijdens de zeldzame keren dat al dat virtueels ginder wel werkte, leek de vertraging bij Dreamc. me net iets minder lang te duren. Subjectief tot en met, I know.

  10. #50

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Nu maar hopen dat met de restyling van het logo niet het halve seizoensbudget is opgesoupeerd. Zo, m'n eerste sarcastische post van het jaar is eruit.
    Sarcastisch maar misschien wel realistisch.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik weet niet of een naamsverandering van het park ook ter sprake is gebracht (door de Spaanse bazen), aangezien het park niet veel meer heeft met de erfgenamen van Bobbejaan. Blij toe dat ze dat uiteindelijk niet gedaan hebben.
    Zeg nooit nooit. Een nieuwe naam (die beter het avontuurlijke aspect weergeeft) zou ik niet erg vinden. Het zou kunnen aangeven dat het park écht een nieuwe richting wil uitgaan wanneer ze de naam veranderen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Al zal ik pas van een geslaagde opknap spreken wanneer de buiten-flume heel zwaar onder handen wordt genomen, desnoods na een heel jaar sluiting.
    Helemaal mee eens.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Idealiter geven ze de VR op bij Revolution en proberen ze die te reanimeren bij Dreamcatcher. Tijdens de zeldzame keren dat al dat virtueels ginder wel werkte, leek de vertraging bij Dreamc. me net iets minder lang te duren. Subjectief tot en met, I know.
    Ik hoop ook dat Mount Mara (zoals die nu is) verdwijnt. Eén ding stelt me gerust, Revolution gaat geen 10 jaren meer mee dus op de iets langere termijn zijn we er sowieso van verlost.

  11. #51

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Hoe kom je bij die laatste bewering over de Revolution ?

  12. #52

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Peggy Verelst vertelde vorig jaar in het podcast interview met triple O dat Revolution 30 jaar bestaat en dat ze rekening houden met dat die geen heel lang leven meer heeft. Er zijn nog geen concrete plannen op korte termijn maar achter de schermen brainstormen ze wel al stilletjes aan over een mogelijke vervanging.
    Het is een Vekoma baantje uit een minder soepele generatie achtbanen, een ritje gaat er met de jaren niet comfortabeler op worden...Daarbovenop is binnen 10 jaar het pretpark-landschap weer heel wat veranderd. Die 10 jaar is voor mij als "op lange termijn" een realistische tijdspanne die ik als maximum neem voor het einde van dit icoon.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 31-01-20 om 01:41.

  13. #53

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Peggy Verelst vertelde vorig jaar in het podcast interview met triple O dat Revolution 30 jaar bestaat en dat ze rekening houden met dat die geen heel lang leven meer heeft. Er zijn nog geen concrete plannen op korte termijn maar achter de schermen brainstormen ze wel al stilletjes aan over een mogelijke vervanging.
    Zou een retracking zoals bij de Python niet plausibeler zijn? De Revolution is daar toch wel "legendarisch" genoeg voor en het zou natuurlijk de ideale gelegenheid zijn om 'm terug in ere te herstellen (lees: om het onderste scherm en de zijprojecties terug te brengen). Bovendien kan ik mij op zo'n kleine footprint moeilijk een waardige vervanger voorstellen voor Revolution, of ze moeten ook de Banana-hal slopen.

    En dan nog... Bobbejaanland zonder Revolution is als een café zonder bier.
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 31-01-20 om 10:15.

  14. #54

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Peggy Verelst vertelde vorig jaar in het podcast interview met triple O dat Revolution 30 jaar bestaat en dat ze rekening houden met dat die geen heel lang leven meer heeft. Er zijn nog geen concrete plannen op korte termijn maar achter de schermen brainstormen ze wel al stilletjes aan over een mogelijke vervanging.
    Het is een Vekoma baantje uit een minder soepele generatie achtbanen, een ritje gaat er met de jaren niet comfortabeler op worden...Daarbovenop is binnen 10 jaar het pretpark-landschap weer heel wat veranderd. Die 10 jaar is voor mij als "op lange termijn" een realistische tijdspanne die ik als maximum neem voor het einde van dit icoon.
    De Revolution vervangen gaat voor Bobbejaanland een hele klus worden. Mits er rekening gehouden moet worden met The Forbidden Caves wachtrij die onder de baan loopt en de hal ervoor speelt ook een hele rol. De Banana Battle outdoor met een vernieuwd gedeelte in de themazone Adventure Valley zou een optie kunnen zijn, mits er ook rekening gehouden moet worden met een nieuwe attractie die de Revolution waardig kan vervangen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk Berichten
    Zou een retracking zoals bij de Python niet plausibeler zijn? De Revolution is daar toch wel "legendarisch" genoeg voor en het zou natuurlijk de ideale gelegenheid zijn om 'm terug in ere te herstellen (lees: het onderste scherm en zijprojecties terugbrengen). Bovendien kan ik mij op zo'n kleine footprint moeilijk een waardige vervanger voorstellen voor Revolution, of ze moeten ook de Banana-hal slopen.

    En dan nog... Bobbejaanland zonder Revolution is als een café zonder bier.
    Een retrack van de Revolution is een optie, maar dat is iets wat ik niet zie gebeuren. Bobbejaanland zou eerder richting iets vernieuwend gaan wat voor hun park commercieel gezien voor meer bezoekers aantallen gaat zorgen. Zoals ik dus eerder zij zou men dan Banana Battle outdoor kunnen maken en in de plaats van de hal een hele vernieuwde outdoor uitbreiding van Adventure Valley.

    En laat ons eerlijk zijn op de footprint van Revolution kan makkelijk een andere attractie te komen staan. Dat hoeft niet perse een achtbaan te zijn, dat kan heel makkelijk zelfs een Flatride zijn. Maar zoals eerder vermeld zal dat een moeilijke keuze worden om een waardige opvolger te vinden.

    Maar om even terug te komen op het retrack idee... Laten we even bekijken wat de mogelijke zaken zijn die er bij komen kijken:
    - Afbraak van dak en eventueel de wanden van het groene gebouw;
    - Sloop van afdaling t.e.m. remsectie;
    - Herberekening voor knikjes uit de baan te halen;
    - Produceren van nieuwe baandelen;
    - Herprogrammeren van het systeem;
    - Mogelijke retheming;
    - Bekijken van nieuwe technologieën van licht, geluid en projectie voor de baan zo dicht mogelijk bij de staat te krijgen van 1989;
    - Lakken van de trein.

    Of als Bobbejaanland kiest voor retrack kan eventueel ook dit:
    - Afbraak van dak en eventueel de wanden van het groene gebouw;
    - Sloop van afdaling t.e.m. remsectie;
    - Herberekening voor knikjes uit de baan te halen;
    - Produceren van nieuwe baandelen;
    - Herprogrammeren van het systeem;
    - Mogelijke retheming;
    - Bekijken van nieuwe technologieën van licht, geluid en projectie;
    - Nieuwe film(s) (passend in de zone Adventure Valley);
    - Nieuwe soundtrack (productie IMAscore?);
    - Lakken van de trein.

    Indien Bobbejaanland dan zou kiezen voor verwijdering van Revolution:
    - Afbraak groen gebouw + hal;
    - Nieuwe klinkers voor vervanging vloer v/d hal;
    - Nieuwe toiletten;
    - Enkele nieuwe decoratie;
    - Grote opervlakte terras;
    - Nieuw horeca punt;
    - Nieuwe attractie.
    (Naar schatting denk ik de goedkoopste optie)
    Laatst gewijzigd door Thecoasterfreak; 31-01-20 om 11:22.

  15. #55

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thecoasterfreak Bekijk Berichten
    Een retrack van de Revolution is een optie, maar dat is iets wat ik niet zie gebeuren. Bobbejaanland zou eerder richting iets vernieuwend gaan wat voor hun park commercieel gezien voor meer bezoekers aantallen gaat zorgen. Zoals ik dus eerder zij zou men dan Banana Battle outdoor kunnen maken en in de plaats van de hal een hele vernieuwde outdoor uitbreiding van Adventure Valley.

    En laat ons eerlijk zijn op de footprint van Revolution kan makkelijk een andere attractie te komen staan. Dat hoeft niet perse een achtbaan te zijn, dat kan heel makkelijk zelfs een Flatride zijn. Maar zoals eerder vermeld zal dat een moeilijke keuze worden om een waardige opvolger te vinden.
    Banana Battle outdoor maken... nou, dát zou pas geldverkwisting zijn. Die attractie is nooit populair geweest en zal het ook nooit worden. Revolution daarentegen is al jaren een gevestigde waarde in het park en verdient zo'n grote investering gewoon véél meer.

    Ennuh, als het voor de Efteling commercieel aantrekkelijk is om de Python te retracken, waarom zou het voor Bobbejaanland dat niet zijn? Als het voor Walibi commercieel aantrekkelijk is om Sirocco/Turbine op te pimpen tot Psyké, waarom zou het voor Bobbejaanland dat niet zijn? Op de korte termijn lijkt het misschien niet zo, maar op de lange termijn zou zo'n investering zichzelf zeker terugverdienen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thecoasterfreak Bekijk Berichten
    Maar om even terug te komen op het retrack idee... Laten we even bekijken wat de mogelijke zaken zijn die er bij komen kijken:
    - Afbraak van dak en eventueel de wanden van het groene gebouw;
    - Sloop van afdaling t.e.m. remsectie;
    - Herberekening voor knikjes uit de baan te halen;
    - Produceren van nieuwe baandelen;
    - Herprogrammeren van het systeem;
    - Mogelijke retheming;
    - Bekijken van nieuwe technologieën van licht, geluid en projectie voor de baan zo dicht mogelijk bij de staat te krijgen van 1989;
    - Lakken van de trein.
    Volgens mij is dit al ruim voldoende. Persoonlijk zou ik de originele films - die er ondanks hun leeftijd nog altijd goed uitzien - gewoon opnieuw restaureren en twee 4K-laserprojectors installeren in de centrale hal. Ja, zulke dingen zijn momenteel pokkeduur, maar je hebt dan natuurlijk als voordeel: beter beeld én je hoeft geen nieuwe lampen meer te kopen, dus dat is ook een vaste kost die wegvalt. Ik verwacht dat de prijs van zulke projectors ook wel zal verminderen de komende jaren. Bovenste projector zou ik in een frame hangen, zodat die geen last meer heeft van schokken; voor de zijprojectors moet er ook wel een oplossing voor handen zijn. Soundtrack mag voor mijn part Bones on the Beach blijven, misschien in een iets opgepoetste versie. Rethemen hoeft voor mij niet, maar ik zou wel de wachtruimte en het station serieus opknappen.

    Dus ja: als je alles bij elkaar telt een behoorlijke kost en dan hebben we natuurlijk nog geen rekening gehouden met marketing en pr en het nieuwe magazijn dat zou moeten gebouwd worden, maar dat laatste geldt voor een nieuwe attractie ook natuurlijk. Maar dan liever een grondige investering doen die een eeuwigheid meegaat dan te investeren in een nieuwe attractie die binnen dit en een paar jaar alweer vergeten wordt.
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 31-01-20 om 12:36.

  16. #56

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk Berichten
    Ennuh, als het voor de Efteling commercieel aantrekkelijk is om de Python te retracken, waarom zou het voor Bobbejaanland dat niet zijn? Als het voor Walibi commercieel aantrekkelijk is om Sirocco/Turbine op te pimpen tot Psyké, waarom zou het voor Bobbejaanland dat niet zijn? Op de korte termijn lijkt het misschien niet zo, maar op de lange termijn zou zo'n investering zichzelf zeker terugverdienen.
    Ik denk dat de situatie toch iets anders is voor de 3 verschillende parken.

    Wat betreft Python in de Efteling: die heeft volgens mij (nog) meer iconische waarde dan Revolution. Dat is bijna een nationaal monument in Nederland. Bovendien denk ik dat Python opnieuw zetten een stuk goedkoper was dan hetzelfde doen met Revolution. Tot slot denk ik dat die investering in verhouding tot het budget van de Efteling een stuk kleiner is dan dat het bij Bobbejaanland zou zijn. Een paar miljoen euro is voor de Efteling bij wijze van spreken 'kleingeld', terwijl dat voor Bobbejaanland een grote investering is. Volgens mij had de Efteling ook niet per sé commercieel succes in gedachten, maar hebben ze die investering voornamelijk gedaan uit nostalgische overwegingen.

    De situatie in Walibi lijkt me ook anders. Om te beginnen ligt Turbine op een stuk grond dat ze letterlijk nooit voor iets anders zouden kunnen en mogen gebruiken. Het stuk grond is smal en langwerpig en ligt bovendien pal tegen de buren. Als ze dus Turbine zouden afbreken, is de kans op een waardige vervanger op die locatie erg klein. Bobbejaanland kan op het stuk dat vrijkomt door het afbreken van Revolution wél een waardige vervanger zetten. Bovendien denk ik ook hier weer dat de kost van de ombouw van Turbine naar Psyké Underground een stuk lager lag dan de kost voor BJL als ze Revolution volledig opnieuw zouden bouwen.

    Ik zie het bij BJL dus niet gebeuren dat ze Revolution opnieuw zouden bouwen. Persoonlijk zou ik dat trouwens ook geen goede beslissing vinden, hoe leuk ik Revolution ook vind. Als die baan op is, gaat BJL volgens mij veel meer gebaat zijn met de bouw van een échte nieuwigheid.

  17. #57

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Ik denk dat de situatie toch iets anders is voor de 3 verschillende parken.

    Wat betreft Python in de Efteling: die heeft volgens mij (nog) meer iconische waarde dan Revolution. Dat is bijna een nationaal monument in Nederland. Bovendien denk ik dat Python opnieuw zetten een stuk goedkoper was dan hetzelfde doen met Revolution. Tot slot denk ik dat die investering in verhouding tot het budget van de Efteling een stuk kleiner is dan dat het bij Bobbejaanland zou zijn. Een paar miljoen euro is voor de Efteling bij wijze van spreken 'kleingeld', terwijl dat voor Bobbejaanland een grote investering is. Volgens mij had de Efteling ook niet per sé commercieel succes in gedachten, maar hebben ze die investering voornamelijk gedaan uit nostalgische overwegingen.

    De situatie in Walibi lijkt me ook anders. Om te beginnen ligt Turbine op een stuk grond dat ze letterlijk nooit voor iets anders zouden kunnen en mogen gebruiken. Het stuk grond is smal en langwerpig en ligt bovendien pal tegen de buren. Als ze dus Turbine zouden afbreken, is de kans op een waardige vervanger op die locatie erg klein. Bobbejaanland kan op het stuk dat vrijkomt door het afbreken van Revolution wél een waardige vervanger zetten. Bovendien denk ik ook hier weer dat de kost van de ombouw van Turbine naar Psyké Underground een stuk lager lag dan de kost voor BJL als ze Revolution volledig opnieuw zouden bouwen.

    Ik zie het bij BJL dus niet gebeuren dat ze Revolution opnieuw zouden bouwen. Persoonlijk zou ik dat trouwens ook geen goede beslissing vinden, hoe leuk ik Revolution ook vind. Als die baan op is, gaat BJL volgens mij veel meer gebaat zijn met de bouw van een échte nieuwigheid.
    Hier ben ik helemaal mee eens... Je kunt het ook vergelijken met Volcano The Blast Coaster uit Kings Dominion en Vortex uit Kings Island. Dat waren ook 2 zeer geliefde iconische achtbanen voor beide parken, maar hun hebben ook de knoop door gehakt om hun iconische coasters te laten verdwijnen uit hun park, om daaruit een waardige opvolger te vinden. Helaas zal dus inderdaad de Revolution hetzelfde lot ondergaan. Maar dat we dan gaan spreken over een nieuwe in- of outdoor coaster betwijfel ik.

    Even verder on topic betreft volgend seizoen.

    Het blijft een beetje stil vind ik uit kanten Lichtaart wat betreft kleine voorproefjes wat men zoal gedaan heeft met die straat van de Indiana River. Zou men het gebouw aangepakt hebben dat het minder op een loods lijkt? Zouden de storende rails in het pad weg gehaald zijn?
    En zou men de Indiana River hebben opgeknapt qua effecten? Want dat was op sommige vlakken wel nodig.

    Ik vermoed trouwens dat de Dreamcatcher weer opnieuw nieuwe VR brillen zou gaan krijgen. Aangezien vorig seizoen er weer een heleboel problemen waren. Zoals hun kliksysteem die de trilling van de baan niet aan kon waardoor brillen los kwamen en over de grond schraapten/tegen de trein klapte.

    Zou Mount Mara weer helemaal terug functioneel zijn zoals het hoort? Vanaf het hoog seizoen was dat een ramp... 4 tot 5 brillen in gebruik...

    En natuurlijk hun nieuwe aanwinst de Fury... Zou er geïnvesteerd zijn in extra camera bewaking in de wachtrij voor extra toezicht op vandalisme?

  18. #58

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Ik denk dat de situatie toch iets anders is voor de 3 verschillende parken.

    Wat betreft Python in de Efteling: die heeft volgens mij (nog) meer iconische waarde dan Revolution. Dat is bijna een nationaal monument in Nederland. Bovendien denk ik dat Python opnieuw zetten een stuk goedkoper was dan hetzelfde doen met Revolution. Tot slot denk ik dat die investering in verhouding tot het budget van de Efteling een stuk kleiner is dan dat het bij Bobbejaanland zou zijn. Een paar miljoen euro is voor de Efteling bij wijze van spreken 'kleingeld', terwijl dat voor Bobbejaanland een grote investering is. Volgens mij had de Efteling ook niet per sé commercieel succes in gedachten, maar hebben ze die investering voornamelijk gedaan uit nostalgische overwegingen.

    De situatie in Walibi lijkt me ook anders. Om te beginnen ligt Turbine op een stuk grond dat ze letterlijk nooit voor iets anders zouden kunnen en mogen gebruiken. Het stuk grond is smal en langwerpig en ligt bovendien pal tegen de buren. Als ze dus Turbine zouden afbreken, is de kans op een waardige vervanger op die locatie erg klein. Bobbejaanland kan op het stuk dat vrijkomt door het afbreken van Revolution wél een waardige vervanger zetten. Bovendien denk ik ook hier weer dat de kost van de ombouw van Turbine naar Psyké Underground een stuk lager lag dan de kost voor BJL als ze Revolution volledig opnieuw zouden bouwen.

    Ik zie het bij BJL dus niet gebeuren dat ze Revolution opnieuw zouden bouwen. Persoonlijk zou ik dat trouwens ook geen goede beslissing vinden, hoe leuk ik Revolution ook vind. Als die baan op is, gaat BJL volgens mij veel meer gebaat zijn met de bouw van een échte nieuwigheid.
    Maar als ze een goeie vervanger willen, zullen ze óók behoorlijk wat geld moeten uitgeven. Forbidden Caves heeft 5 miljoen gekost, en ik denk dat we er het allemaal over eens zijn dat dat géén goeie vervanger is voor Revo, lol. Tegen zo'n bedrag lijkt het mij moeilijk om iets te zetten dat Revo kan vervangen. De nostalgische factor die bij Python speelde, speelt hier ook natuurlijk, en ook daar had je mensen die zich afvroegen of zo'n retracking echt wel nodig was. Walibi heeft trouwens wel degelijk nog overwogen om Turbine te vervangen door een spinning als ik mij niet vergis en heeft hier uiteindelijk ook van afgezien. En ja, geluidshinder zal zeker een rol gespeeld hebben in die beslissing, maar ik denk dat de populariteit van die baan er ook voor iets tussenzat.

    Ik denk trouwens dat je de populariteit van Revo onderschat, en dan vooral bij het vaste cliënteel van BJL (lees: abonnees en zo). Voor veel mensen is een Bobbejaanland zonder Revolution als een café zonder bier.

    Dan vraag ik mij eerder af wat ze met Indiana River gaan doen op termijn, want ik meende gehoord te hebben dat die omwille van al het piepschuim in het decor slecht scoort qua brandveiligheid. Iemand die hier iets meer van weet? Alle decors vervangen zou natuurlijk stukken van mensen kosten en men zou er weinig aan terugverdienen. Een herbouwde Revolution kun je nog gemakkelijk als nieuw verkopen, maar dit? Hetzelfde probleem met die rotsen van de 'buitenboomstammen' die tot op de draad versleten zijn: vervangen kost veel geld en je verdient er niets aan terug.

    En dan hebben we het nog niet over Kinderland gehad, want dat lijkt mij ook geen lang leven meer geschoren. Nieuwe attractie misschien?
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 31-01-20 om 14:02. Reden: "abonneehouders"... wtf schrijf ik toch allemaal?

  19. #59

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk Berichten
    Ik denk trouwens dat je de populariteit van Revo onderschat, en dan vooral bij het vaste clienteel van BJL (lees: abonneehouders en zo). Voor veel mensen is een Bobbejaanland zonder Revolution als een café zonder bier.
    Met die laatste stelling ben ik het eens hoor. Ik ben zelf ook grote fan van Revolution en kan me moeilijk inbeelden hoe het park er zou uitzien als hij zou verdwijnen. Maar stilstaan is achteruitgaan. Revolution volledig opnieuw opbouwen kan je anno (pakweg) 2025 echt niet verkopen als een nieuwigheid, volgens mij.

    Ik heb ook nergens gezegd dat je voor hetzelfde geld een even goede attractie kan bouwen. Maar ik denk dat het verschil in kostprijs tussen de heropbouw en een nieuwe, grote, goede achtbaan niet zo groot is als je denkt hoor. Als we even uitgaan van de 6 miljoen die je zelf aanhaalt obv inflatie. Klets er een paar miljoen bij en je kan een goede woodie zetten.

    Volgens mij gaat een goede woodie een stuk meer volk trekken dan een vernieuwde Revolution, dus die extra investering haal je er volgens mij op termijn echt wel uit.

  20. #60

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Met die laatste stelling ben ik het eens hoor. Ik ben zelf ook grote fan van Revolution en kan me moeilijk inbeelden hoe het park er zou uitzien als hij zou verdwijnen. Maar stilstaan is achteruitgaan. Revolution volledig opnieuw opbouwen kan je anno (pakweg) 2025 echt niet verkopen als een nieuwigheid, volgens mij.
    Ik denk dat een Revolution met twee schermen en zijprojecties echt wel nog zou meekunnen in 2025. Die attractie was echt haar tijd vooruit, nu zie je immers overal projecties in pretparkattracties en dat zal in 2025 ook nog wel zo zijn. Ik vraag mij trouwens af of een woodie wel op zo'n kleine footprint past als die van Revo, of ze moeten Banana Bos ook slopen. Als ze al iets anders zouden kwijt willen op die plek, zou het waarschijnlijk een flatride moeten zijn zoals Thecoasterfreak aangaf.

    Plaats die woodie dan maar waar nu Kinderland staat. Dát is pas achterhaald... en ze hebben genoeg plaats ook.
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 31-01-20 om 13:50.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •