X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 229
  1. #1

    [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Het jaar in Bobbejaanland is afgelopen!

    Traditioneel onthullen parken als eerste nieuwtje hun openingstijden.

    De openingstijden voor 2020:
    April: Van 4 april tot 30 april altijd geopend - 10u-17u
    Mei: Alle dagen geopend - 10u-17u (gesloten op dinsdag 12, 19, 26 mei en woensdag 13, 20, 27 mei)
    Juni: Alle dagen geopend - 10u-17u (gesloten op dinsdag 2 mei, woensdag 3 & 10 mei en donderdag 4 mei)
    Juli: Alle dagen geopend - 10u-18u
    Augustus: Alle dagen geopend - 10u-18u
    September: Open op vrijdagen van 10u-17u en op weekenddagen van 10u-18u. Gesloten op de andere weekdagen.
    Oktober: Open op weekenddagen van 10u-17u. Halloween lijkt volgens mij te beginnen op 17 of 21 oktober, dus vanaf dan zullen er waarschijnlijk ook aangepaste openingstijden zijn. De ervaring leert ons dat die tijden voor Halloween pas definitief zijn tijdens de zomervakentie.

    Verder nog geen nieuws te bespeuren voor het volgend seizoen.

    De ticketprijs ADK wordt dit jaar 39 euro. Best wel een stevige verhoging, als je het mij vraagt...
    Ik heb zo een gevoel dat seizoen 2019 heel goed was voor hun, en dat ze nu wel het aandurven om veel geld te vragen, anyways ik verwacht weer bakken acties.

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    in de zomer open tot 18h, dat is toch niet te begrijpen. En dan de attracties openen om 10.30 etc.....
    Ga eens op studiebezoek in bvb Plopsa De Panne of in Phantasialand. Hou het park én je horeca langer open, dan heb je een groot aantal mensen die hun dag afsluiten met een hapje voor ze terug vertrekken.
    Afgelopen zomer werd iedereen tegen 18h het park uitgejast door de attracties om 17.30h te sluiten. Uiteraard niets open van horeca, kwestie dat iedereen zo snel mogelijk buiten is; onbegrijpelijk. En dan 39 EUR inkom gaan vragen ?

  3. #3

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Ondanks de prijsverhoging wil ik volgend jaar of in 2021 nog weleens terug naar Bobbejaanland, omdat ik Fury heel goed vind en nog twee credits mis in dit park. Ik deel het gevoel van Jak dat seizoen 2019 heel goed was voor hun, en dat zal dan wel aan de komst van Land Of Legends liggen. Beetje offtopic, maar ik vraag me nog steeds af in welke mate de komst hiervan te maken heeft met rampjaar 2017. Dat jaar ging er vanalles mis: slechte kritiek op sociale media, hun rechtstreekse concurrent Walibi kondigde een groot investeringsplan aan, een vreemd incident met Typhoon tijdens Yesterdayland 2017 en tot slot ook nog eens een dodelijk ongeval aan het einde van het seizoen. Uiteraard kan ik me vergissen, maar ik vermoed dat zelfs PR toen doorhad dat er echt iets positiefs moet gebeuren in Bobejaanland. En dat is nu zeker wel gebeurd naar mijn mening Ik hoop dat PR hen komende jaren nog wat meer uitbreidingen of renovaties gunt.


    Ik kan er ferm naast zitten met mijn theorie - Fury werd aangekondigd in de zomer van 2018 en zes maanden lijkt me nogal kort om zoiets definitief te beslissen - maar ik vind het toch wel opmerkelijk. Wat is jullie idee hierover?
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 24-11-19 om 14:28.
    Once you sit back, you never go back.

  4. #4

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Beetje offtopic, maar ik vraag me nog steeds af in welke mate de komst hiervan te maken heeft met rampjaar 2017. Dat jaar ging er vanalles mis: slechte kritiek op sociale media, hun rechtstreekse concurrent Walibi kondigde een groot investeringsplan aan, een vreemd incident met Typhoon tijdens Yesterdayland 2017 en tot slot ook nog eens een dodelijk ongeval aan het einde van het seizoen. Uiteraard kan ik me vergissen, maar ik vermoed dat zelfs PR toen doorhad dat er echt iets positiefs moet gebeuren in Bobejaanland. En dat is nu zeker wel gebeurd naar mijn mening Ik hoop dat PR hen komende jaren nog wat meer uitbreidingen of renovaties gunt.

    Ik kan er ferm naast zitten met mijn theorie - Fury werd aangekondigd in de zomer van 2018 en zes maanden lijkt me nogal kort om zoiets definitief te beslissen - maar ik vind het toch wel opmerkelijk. Wat is jullie idee hierover?
    Goh, ik herinner me al dat ik in 2017 enquêtes heb zien passeren wat de volgende nieuwigheid moest worden. In 2017 waren ze denk ik wel al bezig dat er een nieuwigheid moest komen, maar eerder in de onderzoekende fase.

    2019 lijkt me wel een goed jaar, een gunstig paasseizoen, een warme zomer, maar niet zo warm als het jaar daarvoor, nieuwigheden in de zomervakantie (gans nieuw themagebied, met massa's YouTube aandacht door vloggers). Dan was er ook nog Yesterdayland waar massa's volk op af zijn gekomen dit jaar. Ook de Cityrun was een activiteit die nieuw was. Tot slot was er ook weer een zeer succesvol Halloween. Zeker op de nocturnes zag je dat het park (en het personeel) in een goede vibe zaten.

    PR heeft zelf enkele jaren in slechte papieren gezeten, alsook de hele sector. Ik denk dat PR ook dichter bij het park staat als pakweg 5 jaar geleden. Er is meer overleg, maar minder wantrouwen. PR zal ook wel door hebben dat de markt in de Benelux de afgelopen jaren competitiever is geworden. Want ook in Slagharen en Movie Park Germany zijn er serieuze investeringen gekomen. Bobbejaanland is dan ook als laatste aan de beurt gekomen.
    Ook niet vergeten dat Bobbejaanland dit jaar én een zomershow mocht doen én een nieuwe coaster openen én een gans nieuw themagebied met waterspeeltuin mocht openen. Tijdens Halloween openden ze zowaar ook nog eens een spookhuis mét IP. En Yesterdayland bleef zijn event organiseren in Bobbejaanland. Ook kwam er een nieuw event: "Bobbejaanlandtrail". Her en der zijn er ook infrastructurele, weliswaar kleinere, verbeteringswerken plaatsgevonden. Afgelopen seizoen merkte ik bv. op dat er voorsorteerhekken werden geplaatst bij El Rio en dat ze er werken met een grouper.

    Yves Peeters en Peggy Verelst lijkt me ook een bekwaam duo die wel goed overkomt. Voorgaande directies hadden misschien een minder goede band met PR??? Daar heb ik wel totaal geen zicht op... Het zal wel een combinatie zijn: goede directie, al lang geen nieuwigheid die succesvol was, goed thematisch plan, stevige concurrentie die opkomt, ... De opening van Avalon in Toverland zal er ook wel voor iets tussen zitten.

    Voor 2020 hoop ik dat ze wel een duurzame oplossing vinden voor volgende twee zaken:
    - VR bij de Revolution en Dreamcatcher
    - The Forbidden Caves moet echt helemaal herbekeken worden.

  5. #5

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Toch wel enkele nuances. Yesterdayland is geen organisatie van het park zelf, Yummy werd bekostigd door de filmmakers als promostunt en ook de Trail is outhouse georganiseerd. Dus op zich zijn dat geweldig leuke dingen, maar kosten ze het park niks.

    je zegt nu Bobbejaanland is laatst aan de beurt gekomen, in de groep zitten nog heel wat parken die het met nog minder nieuwigheden moeten stellen, denk bv aan BonBonland, die hebben in geen jaren iets nieuws geopend.

  6. #6

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Toch wel enkele nuances. Yesterdayland is geen organisatie van het park zelf, Yummy werd bekostigd door de filmmakers als promostunt en ook de Trail is outhouse georganiseerd. Dus op zich zijn dat geweldig leuke dingen, maar kosten ze het park niks.

    je zegt nu Bobbejaanland is laatst aan de beurt gekomen, in de groep zitten nog heel wat parken die het met nog minder nieuwigheden moeten stellen, denk bv aan BonBonland, die hebben in geen jaren iets nieuws geopend.
    Akkoord. Yesterdayland en de Bobbejaanlandtrail zijn outhouse geproduceerd, maar aan zo'n samenwerking gaat toch ook voorbereiding aan vooraf. Ze moeten samen managementgewijs tot een compromis komen (personeelskost van het management kost ook geld). Ook in de praktijk moet Bobbejaanland ook wat voorzien. Al gaat het maar om aansluitingen van stroom, communicatie op website, sociale media, ... En dan vergeten we ook wel dat dit een impact heeft op operations. Ik kan me voorstellen dat de horeca-gelegenheden meer voorraad en dergelijke moeten inslaan. Bij de Bobbejaanlandtrail zijn behind-the-scenes delen opengezet, ... Daar kruipt dan toch ook veel moeite en tijd in. En in Bobbejaanland is elke minuut aan personeelskost waardevol en zijn ze daar gierig in.

    Hetzelfde met Yummy. Bobbejaanland moet toch bewaken dat de kwaliteit goed is? Ok, het zijn Bobbejaanland zíjn investeringen niet, maar ze kunnen er toch maar mee uitpakken in hun park. WB pakte uit met een promostunt van Fanta tijdens de zomer in hun park, maar persoonlijk vind ik een samenwerking zoals met Yesterdayland, Yummy of de Bobbejaanlandtrail dan waardevoller.
    Hebben we het dan niet gewoon over goed zaken doen?

    Mja, dan zal Bobbejaanland PR beter hebben kunnen overtuigen dan BonBonland. In de podcast van 3x O geeft Peggy dat ook toe. De context lijkt me hier ook helemaal anders dan in Denemarken (groter land, andere pretparkcultuur, ...).
    Ook hier: Hebben we het dan niet gewoon over goed zaken doen?
    Laatst gewijzigd door Jak; 24-11-19 om 23:47.

  7. #7

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Ik dacht eerst dat het nieuwe seizoen ook een extra weekend kreeg, maar nu valt het gewoon samen met het einde van de herfstvakantie. Verder vind ik dat je wel merkt dat ze aan de beterhand zijn, maar op operationeel vlak blijft er nog steeds heel wat extra nodig.

    De toegangsprijs verhogen is goed, maar de kortingen zullen ook wel blijven. Kijk maar naar Black Friday, waar je nu al je ticket voor 2020 kan kopen tegen een heel lage prijs... Ik verwacht dat de meeste andere kortingsacties ook volgend jaar terugkeren.

    Verder valt het wel op dat de kalender steeds ruimer wordt, met meer openingsdagen doorheen het jaar. Alleen jammer dat er dan in de weekends en vakanties geen extra wordt gedaan met latere sluitingstijd...

    Sowieso verwacht ik weer enkele aanpassingen voor 2020:
    - Opfrissing ingangszone tussen Wondergarden en Land of Legends (meest logische)
    - VR bij MM en DC, die dit jaar toch heel wat storingen vertoonden
    - TFC: verder aanpassen ingang / wachtrij?
    - Ruimte Nightmare Motel nieuwe bestemming geven, hetzij enkel met Halloween?

  8. #8

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    ik zou al blij zijn moesten ze iets veranderen aan het wasteland wat ze daar in lichtaart een parking durven noemen... blijft een groot pijnpunt daar... verder komt er niet te veel volgens mij. Wat opfrissingswerk hier en daar...

  9. #9

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    De parking is inderdaad een pijnpunt: ofwel de modderpoel ofwel op het half-verweerde asfalt onder de monorail. Jammer dat de overburen met hun eigen parking geld wegzuigen van het park. Dit resulteert dan ook nog eens in extra verkeersonveiligheid. Op dit punt doet zusterpark Slagharen het m.i. veel beter, zie ook b.v. Plankendael. Ik pleit hier voor meer overheids-inmenging in de vorm van herverkaveling. De huidige parking zou dan op termijn plaats kunnen bieden voor attractie-uitbreiding. Al is uitbreiding niet meteen aan de orde. BJL deed het met LoL zeker niet slecht qua inbreiding. Vlakbij de geamputeerde Speedy Bob en in de gebouwen van de 4D en Desperado liggen trouwens nog inbreidings-opportuniteiten.

    Qua opfriswerk komend seizoen of later:

    - Tussen de attracties door ziet het park er meestal erg behoorlijk uit. De groendienst van BJL doet dat in mijn ogen prima. Dit onderhoud is natuurlijk een permanente kostenpost.

    - Grootste zorgenkind qua onderhoud is voor mij de Wildwaterbaan. Deze attractie springt door z'n omvang en z'n ligging enorm in het oog, ook bij wie 'em niet bevaart. De rotsen zijn al ruim een decennium totaal afgeleefd. Extra jammer dat ze t.h.v. de tunnel-doorgang onder de waterbaan onlangs een zielig houten bordje met 'Land of Legends' hebben bevestigd op zo'n rotspartij. Meer dan wat opsmukwerk zoals zusterpark MPG (Montage en Plakwerk Germany) dat recent met hun twee grootste waterattracties heeft gedaan, mag je helaas niet verwachten. Ik betwijfel of werken aan de Wildwaterbaan al voor volgend seizoen zijn ingepland. Renovatie impliceert immers een langdurige out of order-status van zowel de waterattractie als van de interagerende Bob Express.

    - De VR is en dubbel fiasco. Wees moedig en schaf die handel op beide coasters af. Dreamcatcher houdt er een opgesmukte gevel aan over, bij Revolution zal het meer pijn doen om de VR af te schaffen. Wat wordt daar dan de (enige) ingang van de attractie? Zelfs met MM operatief, leek het daar toch altijd op twee halve ingangen. Bovendien was dit zeer onduidelijk voor occasionele bezoekers. Durf voor Revolution afwijken van het space-thema, dat vind ik niet meer van de 21e eeuw. Of het moet iets state-of-the-art zijn met het budget van Disney, Epcot of Futuroscope. En dan nog .... De technieken bij ruimte-thema-attracties raken nogal snel achterhaald. Dat hadden ze tijdig in de smiezen in PHL met wijlen Atlantis (en de half-gefikte binnencoaster). Zoek ook niet te wanhopig naar iets jungle-gerelateerd. De beste jungle-attractie staat immers aan de overkant van het meer. Misschien iets zoeken dat duidelijkere raakvlakken heeft met het thema van ... jawel: de vermaledijde Forbidden Caves. Het zou laatstgenoemde attractie mogelijk wat populairder maken.

    - Die Caves vormen voor mij het grootste vraagteken van BJL. ... Het is verdomd lastig voor een park om een zoveelste relatief recente blunder toe te geven, na King Kong en de binnen-splash-battle en voor het dubbel VR-debacle. En dan ben ik nog zeer vriendelijk voor Dizz / Naga Bay. De eind-attractie met de twee voertuigen zie ik niet meteen gewijzigd worden. Die heeft massa's geld gekost, is uniek in BeNe en elk park is gebaat bij een droge binnenattractie. Zeer terecht meldt iemand hierboven dat deze immersieve attractie niet langer kan gerund worden zoals afgelopen seizoen(en): vaker gesloten dan open en zonder de - naar BJL-normen - best behoorlijke voorshows.

    - De toegang naar de oude ingang van Typhoon moet minder toegankelijk worden. Ik zag er vaak mensen zoeken naar de ingang van Typhoon of over de best hoge wachtrij-omheining klauteren. Dergelijk aanpassingswerk zie ik wel nog relatief snel gebeuren, misschien zelfs al in het tussenseizoen.

    - Naar BJL-normen kunnen de indoor shooter, de binnen-fluim en de rapid nog jaren mee zonder grote verfraaiingen of andere optimalisaties. Voor passanten ogen deze attracties veel minder afgeleefd dan de Wildwaterbaan en springen ze ook veel minder in het oog. Ooit zullen ze hier ook wel wat opsmukwerk à la MPG uitvoeren, maar ik verwacht het niet de eerstkomende jaren.

    - Kinderland zou gebaat zijn met een sterkere catering, namiddagshows, de bovenverdieping toegankelijk e.a. De belangrijkste extra kost hiertoe situeert zich op het gebied van personeelsuitbreiding, bij uitstek een aspect waar BJL toch wel wat achterop hinkt t.o.v. de meeste concurrenten.

    Voor de extra ticketprijs en abo-prijs (Silver kostte vorig jaar met Black Friday 13 Euro minder, en dat was ook voor een park met LoL en dus met Fury) durf ik te hopen dat het park vanaf 2020 ruimer operatief zal zijn. Niet zozeer qua extra kalenderdagen maar vooral qua full-modus, dus minstens van 10:00 tot 17:00 toegang tot alle attractie-wachtrijen, natuurlijk m.u.v. shows e.d.

  10. #10

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten

    - De VR is en dubbel fiasco. Wees moedig en schaf die handel op beide coasters af. Dreamcatcher houdt er een opgesmukte gevel aan over, bij Revolution zal het meer pijn doen om de VR af te schaffen. Wat wordt daar dan de (enige) ingang van de attractie? Zelfs met MM operatief, leek het daar toch altijd op twee halve ingangen. Bovendien was dit zeer onduidelijk voor occasionele bezoekers. Durf voor Revolution afwijken van het space-thema, dat vind ik niet meer van de 21e eeuw. Of het moet iets state-of-the-art zijn met het budget van Disney, Epcot of Futuroscope. En dan nog .... De technieken bij ruimte-thema-attracties raken nogal snel achterhaald. Dat hadden ze tijdig in de smiezen in PHL met wijlen Atlantis (en de half-gefikte binnencoaster). Zoek ook niet te wanhopig naar iets jungle-gerelateerd. De beste jungle-attractie staat immers aan de overkant van het meer. Misschien iets zoeken dat duidelijkere raakvlakken heeft met het thema van ... jawel: de vermaledijde Forbidden Caves. Het zou laatstgenoemde attractie mogelijk wat populairder maken.

    Het zijn allemaal leuke ideeën die je daar toont, maar wat ik zie van Dreamcatcher en Revolution VR denk ik eerder uit gesprek met de site met de 3 O's dat daar eerder een oplossing voor gezocht ga worden en dat beide VR ervaringen gaan blijven. Oké de Dreamcatcher heeft een 2de seizoen achter zich liggen dat deze ervaring niet gewerkt heeft, maar des al niet te min denk ik dat ze daar ook een oplossing voor naar het zoeken zijn. Wat Mount Mara betreft denk ik dat daar veel problemen waren met de batterijen van de brillen (zoals vermeld werd in de podcast). De laatste tijd was men zelfs met een zeer lage capaciteit aan het werk met maar ca. 5 brillen!

    Wat het thema betreft van de Revolution zie ik daar nog vrij weinig space thema van terug... Het lijkt eerder een beetje een industriële opslag.

  11. #11

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Als één van de weinige Europese PR-pretparken, heeft BJL de externe voordelen voor komend seizoen nog niet gepubliceerd. Maar aan het lijstje van 2019 hebben ze wel onlangs - helaas ruim na mijn zomerse trip in Berlijn ... - Tropical Islands toegevoegd.

    De Aquópolissen staan op de BJL-site (nog) niet als gratis te bezoeken vermeld, terwijl andere PR-parken de Spaanse zwemparadijzen wel al vermelden.

    Om nu al een beeld te krijgen van de onderlinge PR-voordelen, kan je dus beter naar de site van een buitenlands PR-park surfen.

    Bij een Mirabilandia-abo wordt Weltvogelpark Walsrode als gratis zusterpark vermeld. Op het eerste zicht niet veel bijzonders, maar dat zootje ligt op amper 10 km van Heide Park. Op de Mira-site zijn ze ook duidelijker omtrent de niet toegelaten dagen in Tropical Islands. Het betreft vooral dagen in de lokale paas-, herfst- en kerstvakantie.

    Vanaf 9 dec. 2019 zou je opnieuw voordelige BJL-abo's kunnen kopen. Dat kan 3+1 gratis zijn, of gratis fastpassen voor Fury bij Gold, of ... Ik heb er ongeduldig niet op gewacht en heb de abo's voor 2020 al netjes per post ontvangen. Er wordt geen begindatum vermeld op de abo's, dat zou winterse bezoekjes aan Slagharen, Tropical Islands of (o.v.) Warner Madrid mogelijk moeten maken. MPG opende dit jaar ook een week eerder dan BJL.

  12. #12

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Wanneer heb je je abonnement besteld en ontvangen?
    De onze zijn ook al aangekocht, maar nog niet ontvangen.
    Misschien wil ik een winters bezoekje brengen aan Pairi Daiza en dan zou de korting wel al handig zijn.

    Naam:     Knipsel.JPG
Bekeken:  5165
Groote:   13,2 KB
    Wat me wel opviel was dat Belantis bij de gratis te bezoeken parken valt.
    Was dat park de voorbije jaren ook al zo prominent aanwezig en keek ik daar gewoon over of is dit nieuw?

  13. #13

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Belantis stond er vorig jaar ook al bij, Phantasialand ook en werd later weer geschrapt .

  14. #14

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Abo's worden - volgens een email en +/- volgens de praktijk - verzonden op het einde van de week na je bestelling. Concreet: besteld in het weekend en 9 dagen later ontvangen.

    Anders zelf mailtje sturen.

    Beetje zelf-verheerlijking: Belantis werd online toegevoegd na een mailtje van mij. Over de mail-communicatie dienst van BJL hoor je me zeker niet klagen.

  15. #15

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Wie rond de feestdagen zijn abonnement koopt krijgt een Express Pass, deze geeft je 4 maal versnelde toegang. De Express Pass kan ingezet worden bij Fury, Typhoon, Sledge Hammer, Naga Bay, Revolution, Mount Mara, El Rio, Dreamcatcher, Oki Doki, Indiana River of de Wildwaterbaan.

  16. #16

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
    Wie rond de feestdagen zijn abonnement koopt krijgt een Express Pass, deze geeft je 4 maal versnelde toegang. De Express Pass kan ingezet worden bij Fury, Typhoon, Sledge Hammer, Naga Bay, Revolution, Mount Mara, El Rio, Dreamcatcher, Oki Doki, Indiana River of de Wildwaterbaan.
    Vanaf volgend seizoen wordt het (in tegenstelling tot afgelopen seizoen) ook mogelijk om deze te kopen voor 12 euro per stuk en is het dus niet iets exclusief voor wie nu een abonnement koopt.


  17. #17

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Na Warner, MPG en Mira zal het wel op Spaans bevel zijn dat BJL met voordring-passen op de proppen komt. Het BLIJFT jammer dat de lokale bestuurders - zo lijkt het toch - weinig zelf te beslissen hebben over het park, vooral op het gebied van service. Van de betaal-per-tijd-in-het-park-miskleun kwam gelukkig niet veel in huis. Ik zie BJL deze nieuwste maatregel nog tijdens het seizoen terugtrekken / aanpassen (b.v. enkel nog in combinatie met de spookhuizen).

    Nooit wordt een voordring-pass door de digitaal actieve massa toegejuicht. En BJL scoorde daar al niet goed omwille van de vaak gereduceerde operationele uren van de attracties. Daar bovenop krijgen bezoekers die de werkloze 2e trein van Dreamcatcher en Okidoki zien, nu volgende klaag-munitie: "Dit doet het park om fast-tickets te slijten."

    Zelfs op drukke dagen kom je heel het park rond, inclusief een show of een 2e ritje op Fury. Bij Sledge heb ik op ca. 100 bezoeken nooit langer dan 1 beurt - of erger bij minder volk: een vol kwartier - moeten wachten. Typhoon is na de middag heel vak instap-klaar. Hopelijk gaan ze daar dus geen karretje uit dienst halen voor geldgewin.

    De pass zou ook geldig zijn op MM. Ze gaan er dus vanuit dat die full operationeel wordt komend seizoen. Het was daar de voorbije jaren al chaos met twee onduidelijke toegangen en één donkere uitgang. Hoe gaan ze daar dan de fast-passers toelaten? Langs de anders-validen-toegang?

    Fast-tickets kunnen volgens mij enkel nuttig zijn in een park met te veel goede attracties voor één dag en met een actieradius van > 300 km. BJL voldoet aan geen van beide criteria. Ik kan fout zijn, maar ik zag in beide Lage Landen Walibi's maar zelden bezoekers gebruik maken van de betalende fast-pass. Of je uit die observatie conclusies kan trekken i.v.m. beide criteria of onze zuinige volksaard, laat ik in het midden. In Zuid-Europa lijken ze meer ingeburgerd / opgedrongen (schrappen volgens eigen mening).

    Ik zou BJL liever de 1+1 gratis zien afschaffen, of toch minstens zoals enkele jaren terug: uitsluiten voor juli en augustus. En dan mss ook meteen voor Halloween.

    Ze mogen trouwens wel wat faster hun abo-voordelen updaten op de webstek. Daar wordt nog steeds het voordeel van reductie op het ontmantelde Nightmare Motel aangekondigd.

    Na een degelijk seizoen met mss wel de beste nieuwe stalen coaster van Europa (Finland ligt wat perifeer) slaagt BJL er toch weer in om zichzelf negatief in beeld te brengen. Nog erger dan een ezel in een steenwoestijn.

  18. #18

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    De pass zou ook geldig zijn op MM. Ze gaan er dus vanuit dat die full operationeel wordt komend seizoen. Het was daar de voorbije jaren al chaos met twee onduidelijke toegangen en één donkere uitgang. Hoe gaan ze daar dan de fast-passers toelaten? Langs de anders-validen-toegang?
    Ik vrees vooral voor de wachtrij, 1/2de capaciteit plus mensen die voordringen met de pasjes. Volgens mij ga je makkelijk 2 uur in de rij staan op een normale dag.

  19. #19

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten

    Zelfs op drukke dagen kom je heel het park rond, inclusief een show of een 2e ritje op Fury. Bij Sledge heb ik op ca. 100 bezoeken nooit langer dan 1 beurt - of erger bij minder volk: een vol kwartier - moeten wachten. Typhoon is na de middag heel vak instap-klaar. Hopelijk gaan ze daar dus geen karretje uit dienst halen voor geldgewin.

    Hangt er van af wat je druk noemt, want op deze manier zit je nooit na 2 ritjes in Sledge of kan je meteen instappen bij Typhoon wel vergeten en dat tweede ritje Fury...

    Naam:     73515779_397946391004326_5518204072441675776_n.jpg
Bekeken:  5656
Groote:   593,7 KB

    Naam:     75564609_2474566355957576_8862779416044896256_n.jpg
Bekeken:  5670
Groote:   626,9 KB

  20. #20

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik kan fout zijn, maar ik zag in beide Lage Landen Walibi's maar zelden bezoekers gebruik maken van de betalende fast-pass.
    Ik was deze zomer in Walibi Holland op een relatief kalme dag en er werd toch gretig gebruik gemaakt van de betalende fast-pass ondanks dat de meeste wachttijden (op Untamed na) onder de 20 min lagen.

    Op drukke dagen zoals hierboven geeft een fast-pass een wereld van verschil qua wachttijd (voor de gewone rij). Uit eigen ervaring weet ik dat de wachttijd (voor Fury) al snel 30% hoger ligt wanneer er een mogelijkheid is om een fast-pass te kopen dan wanneer deze er niet is.
    Van mij mogen ze die express pass ook direct terug afschaffen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •