Afgelopen zaterdag een dagje Plopsa gedaan, voornamelijk om de nieuwe coaster te testen.
Ik was best benieuwd daar de combinatie van spinning coaster mét inversies mét launch wel een unicum is, en kan niet zeggen dat ik teleurgesteld naar huis gekeerd ben.
Mijn verwachtingen lagen niet bijzonder hoog gespannen en ik had eigenlijk gedacht dat ik er zo groen als kermit de kikker uit ging komen, aangezien draaiende attracties en mijn maag gewoonlijk geen gelijkgestemden zijn.

We hebben hem uiteindelijk een keer of 5-6 gedaan, zowel overdag als 's avonds in het donker, mannekeslief, WAT EEN BAAN!
Proficiat Ride To Happiness, voor het eerst in 11 jaar, is een baan erin geslaagd mijn all time favorite nummer 1., Shambhala, van de troon te stoten!
Ik zou gelijk een funcard aangekocht hebben right then and there gewoon om die baan à volonté te kunnen berijden. Elke rit is anders met dank aan het spinning effect en de gewichtsverdeling die telkens anders is waardoor je geen enkele rit alle elementen in dezelfde richting meeneemt, waardoor de herhalingswaarde enorm groot blijft.

Ondanks Halloween night vielen de wachttijden doorgaans goed mee, met 20-40 minuutjes max. hebben we alles kunnen doen, behalve Heidi die de hele dag met een trotse 60-minuten queue slingerend tot voorbij het nieuwe Pizza Hut kraampje de kroon spande. We deden 1 poging om deze queue te trotseren en net toen kwam er plots geen trein de baan meer op na 25minuten wachten en kwamen de mannen van de technische dienst afgewandeld. Dan maar opgegeven en besloten deze voor een andere keer te houden, als we toch nog 40 minuten wachttijd voor de boeg hadden, dan verleenden we dat voorrecht liever aan RTH!

Overigens ook gelijk het (lunch)buffet in het Plopsa hotel getest, wat ik alleen maar kan aanraden. Veel keuze, goed verzorgd en vooral: vers! geen grootkeukenbrol zoals in de meeste Centerparcsparken (kan soms ook smaken, maar toch van een ander kaliber) maar echt verse worteltjes, vlees wordt op de grillplaat voor je gebakken door de kok, ...

Mijn wederhelft is niet bepaald pretparkzot, maar zei op een gegeven moment "weird, ik krijg plots Disney feels in Plopsa" en ik kan hem alleen maar bijtreden. Ze hebben een pracht van een coaster bij wat het park weer een stuk dagvullender maakt en zeker in combi met Plopsaqua begint het "resort" gevoel meer en meer op de voorgrond te treden. Ik weet nog dat ik bij de aankondiging van het Plopsa hotel zeer lacherig de opmerking maakte "wie gaat er daar nu zoveel meer voor betalen als er 5000 hotels in de buurt zijn die goedkoper zijn, voor toegang te hebben tot een park waar je op 5 uurtjes rond bent". Ik slik mijn woorden bij deze in en met een kleine buiging richting Verhulst kan ik bij deze beamen: IKKE, want wij gaan het deze zomer toch ook een nachtje testen me dunkt.
Ik kan inmiddels he-le-maal zien hoe dat Plopsa hotel dezelfde "pull" heeft op mensen als de Disney hotels dat bij Disney hebben. het totaalpakketje, het volledig onderdompelen in de sfeer en een 100% Plopsa ervaring die garant staat voor kwaliteit.

Ik heb in het verleden vaak zeer kritisch tegenover Plopsa gestaan en vond hen zo overroepen als maar kon, maar wat een reuzensprongen hebben ze daar in De Panne gemaakt op een paar jaar tijd zeg!