Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Om-en-om werkt volgens mij enkel bij attracties waar je maar 1 personeelslid bij nodig hebt. Dat zijn dan meestal simpele kinder-attracties of zo'n slinger-ding van Coevorden en Antwerpen. In BJL werkt een om-en-om heel het seizoen perfect bij de kinder-attracties Rode Baron en aanverwanten. Maar de attracties in Kinderland werden ook al pre-corona veel te ondermaats bediend. Ik denk dat om-en-om ook wel zou werken in de Walibi-parken bij die (ex-)Skunx-dingetjes. Natuurlijk is PDP een ander verhaal, want daar vormen de kleine kinderen een groter doelpubliek.

Om-en-om werkt volgens mij in geen enkel park bij grote rides die meer personeel en meer testritten vereisen en die meer stroringgevoelig lijken. Dan vind ik het later openen van waterattracties buiten de zomermaanden organisatorisch meer logisch en minder klantonvriendelijk. PDP maakt volgens mij dat seizoens-onderscheid niet of onvoldoende. En om even 100% on-topic te gaan: paradepaardje RTH om-en-om laten rijden met Anubis zou toch wel een vorm van gezichtsverlies zijn. Want hoewel de meerderheid van de PDP-bezoekers niet de intentie heeft om een happy rit te maken, is het wel voor iedere bezoeker en dit vanuit meerdere standpunten een dynamische oog-trekker.
Een team dat RTH kan bedienen, kan ook getraind zijn om Anubis te bedienen. Daar hoeft geen verschil in te zitten. Testritten zijn na een pauze van een uur ook niet nodig. Storingsgevoeligheid is volstrekt irrelevant in dit verhaal, gezien storingen altijd met alle attracties kunnen optreden en daarvoor de TD moet komen opdraven, die sowieso een hele dag aanwezig moet zijn. Maar juist door om-en-om te draaien kun je ook die TD een lagere last geven. Kans op een storing is per attractie immers 50% kleiner, aangezien ze in principe maar 50% van de tijd draaien. Extra voordeel: Als attractie A toch in storing geraakt, kun je onmiddellijk attractie B openen, ook al is deze nog niet aan de beurt. Waardoor je in principe een meer consequent aanbod hebt dan wanneer een attractie in storing valt tijdens een "normale" dag.

Gezichtsverlies voor RTH kan ik wel in komen als het je grote nieuwigheid is. Maar dat duurt ook geen eeuwigheid. Als het nieuwe er af is (na een seizoen of 2) is er geen bezwaar tegen dit te doen.