X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 267
  1. #21

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Er staat er momenteel alleen eentje in de Verenigde Staten. Tegen de zomer van 2021 heeft ook Plopsaland De Panne een spinning coaster zoals The Time Traveler in Silver Dollar City. 15 miljoen euro investeert Plopsa in deze nieuwe en spectaculaire attractie.

    Het wordt een coaster voor durvers weet Plopsa-ceo Steve Van den Kerkhof. Hij ging naar de VS om de attractie uit te testen. “Over een baan van liefst één kilometer lang en 40 tot 50 meter hoog zijn er vijf loopings en word je twee keer gelanceerd. Bovendien draaien de karretjes rond hun eigen as. De coaster zal toegankelijk zijn voor iedereen vanaf 1.30 meter. Attracties hoeven we niet af te breken om dit nieuwe beeldbepalende paradepaardje te kunnen realiseren. Het zal vanuit alle hoeken van het pretpark te zien zijn. We plannen het centraal dus niet aan de kant van de bewoning. De bezoekers zullen onder meer zoeven over de vijver bij het Prinsessiakasteel en de SuperSplash.”

    Het openbare onderzoek is recent gestart en loopt nog tot half november. De plannen liggen ter inzage in het gemeentehuis in De Panne. “We hebben nog geen contract met een leverancier en ook de naam van de nieuwe attractie is er niet. De voorlopige werktitel is Robospinner”, geeft Van den Kerkhof nog mee. “Het thema zal niets met Studio 100 te maken hebben maar wordt iets futuristisch met robotten of avatars.” Plopsa heeft een budget van vijftien miljoen euro voor zijn nieuwste attractie.

    Momenteel wordt volop gebouwd aan het eerste Plopsa-hotel in De Panne dat midden volgend jaar klaar moet zijn. Het pretpark vergeet ook zijn jongste bezoekers niet want het openbaar onderzoek voor een indoor Bumba-zone is net afgerond. Daar zullen de kinderen samen met het vriendelijke clowntje een reis rond de wereld maken. Die zone is binnen een paar jaar gepland.

    Bron: Het Laatste Nieuws, 22/10/2019

  2. #22

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ahja.. er is al een volledige layout bekend, maar ze hebben nog niet gekozen of ze de baan door Mack of Gerst gaan laten zetten.. TUUUUUUUURLIJK datte

    Wat mij betreft wel een #fail dat ze niet voor een studio100 thema gaan. Dat is immers waarvoor men naar het park gaat. Het zou me ook niet verbazen als ze - net als alle andere non-IP-attracties - dit na enige tijd alsnog omvormt in een Studio100 thema.. Hadden ze het ook meteen goed kunnen doen.

  3. #23

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wat mij betreft wel een #fail dat ze niet voor een studio100 thema gaan. Dat is immers waarvoor men naar het park gaat. Het zou me ook niet verbazen als ze - net als alle andere non-IP-attracties - dit na enige tijd alsnog omvormt in een Studio100 thema.. Hadden ze het ook meteen goed kunnen doen.
    Ik vind het vooral jammer dat ze iets futuristisch tussen de piratenzone en Ploptuin gaan proppen. Dat thema clasht zo hard en aangezien de ruimte toch vrij beperkt is daar betwijfel ik of ze die "themagebieden" genoeg ruimte kunnen krijgen zodat het niet storend werkt. Liever had ik dit gewoon als een uitbreiding van de piratenzone gezien, dat kan ook perfect gerealiseerd worden zonder link naar Piet Piraat.

    Over de baan zelf ben ik dan wel enorm enthousiast! Time Traveler was gewoon fantastisch, beste Mack die ik gedaan heb. Ik hoopte toen al dat er zo een baan dichterbij huis ging komen... en kijk... naar m'n thuispark

  4. #24

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Hahahaha Plopsa stelt nooit teleur om de clash met omliggende attracties zo groot mogelijk te laten zijn. Ik geloof dat er niet veel thema's zijn die zo extreem botsen met een piratenthema als sci-fi.

    Ze zijn alleszins wel consequent in hun afkeer van thematisch coherente zones.
    De voormalige Wizzy en Woppy zone is inmiddels verbrokkeld tot niet minder dan 3 verschillende thema's. Met Dino splash sloegen ze twee vliegen in één klap: weg kasteelzone én weg tiroler-bergdorp-vibe. De piratenzone zag er waarschijnlijk te goed uit.

    15 miljoen is een ongezien bedrag voor een enkele nieuwe attractie bij plopsa!

  5. #25

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Hahahaha Plopsa stelt nooit teleur om de clash met omliggende attracties zo groot mogelijk te laten zijn. Ik geloof dat er niet veel thema's zijn die zo extreem botsen met een piratenthema als sci-fi.

    Ze zijn alleszins wel consequent in hun afkeer van thematisch coherente zones.
    De voormalige Wizzy en Woppy zone is inmiddels verbrokkeld tot niet minder dan 3 verschillende thema's. Met Dino splash sloegen ze twee vliegen in één klap: weg kasteelzone én weg tiroler-bergdorp-vibe. De piratenzone zag er waarschijnlijk te goed uit.

    15 miljoen is een ongezien bedrag voor een enkele nieuwe attractie bij plopsa!
    Klopt helemaal. Benieuwd of ze voor deze baan ook maar één trein aanschaffen en de operations door slechts één personeelslid laten doen

    Maar dan nog: Het blijft een verbazingwekkende keuze voor Plopsa en eigenlijk de eerste keer dat ik écht geinteresseerd ben in een Plopsa-Project.

  6. #26

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Kan toch perfect in piratenthema??

  7. #27

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    natuurlijk kan dat:

  8. #28

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Nice one Knessel ??. Lezen de plopsa mensen dit board eigenlijk volgend jullie. Zou anders wel slim zijn toch nog eens over het thema na te denken en naar jullie te luisteren... Tof dat ze gaan voor niet-studio-100 thema maar het wordt echt wel allegaartje daar. Desnoods teletijdmachine die uit de toekomst in een piratenbattle terecht komt met opspattend water door kanonskogels en een scheepswrak

  9. #29

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Metaltrol Bekijk Berichten
    Desnoods teletijdmachine die uit de toekomst in een piratenbattle terecht komt met opspattend water door kanonskogels en een scheepswrak
    Een extreme spinning coaster met Time travel thema... Tiens

  10. #30

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Blij dat Plopsa eindelijk in een grote baan investeert. Wordt wel meteen een heel stuk spectaculairder dan anubis. En het thema? Ik vrees dat dit ongelooflijk gaat vloeken met alles errond. Maar waarschijnlijk krijgen we enkel een gethematiseerd station

  11. #31

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joachim1107 Bekijk Berichten
    Blij dat Plopsa eindelijk in een grote baan investeert. Wordt wel meteen een heel stuk spectaculairder dan anubis. En het thema? Ik vrees dat dit ongelooflijk gaat vloeken met alles errond. Maar waarschijnlijk krijgen we enkel een gethematiseerd station
    Zo hard mogelijk vloeken met alles, is dat niet inmiddels het vaste thema van het park geworden? xD

    Ik blijf deze baan (net als Anubis en Heidi) een beetje vreemde zet van het park vinden, maar op zich vind ik het prima dat hij er komt. Maakt het park voor "ons" (thrillseekers die ouder zijn dan de normale studio100 doelgroep) toch een pak interessanter.

  12. #32

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ookal ben ik ook ouder dan de Studio 100 doelgroep, ik vind samenhang en volwaardige themagebieden een must, zo ook bij Plopsaland.

    Niet Studio 100 gerelateerde thema's blijf ik een slechte keuze vinden. Blijf toch gewoon bij de core. Of gaan ze de naam Plopsa misschien ook veranderen?

    Wanneer ik foto's liet zien aan niet pretparkfans van de ons allen bekende clash: Heidiland & Dinosplash (de boomstammetjes), dan kreeg ik ook van hen een verafschuwde reactie.

    Ze vinden het ook raar dat ze zoiets vlak tegen elkaar plakken en de keuze voor iets niet-plopsa haten ze even hard als ons.

    Als ze dit met de xtreme spinning coaster ook doen, dan begrijp ik ze helemaal niet meer. Als ze dit doen omdat ze meer internationaal of een breder publiek (ouder, en niet-Studio-100-liefhebbers) willen aantrekken, dat ze dan zorgen voor nieuwe Studio 100 figuren die ook deze doelgroep kan bekoren of bekeren zodat ze dié als thema aan nieuwigheden kunnen geven in plaats van betekenisloze thema's toe te voegen. Het enige wat ze nu creëren is een onsamenhangend boeltje.

    Het enige park dat alles naast elkaar kan proppen en er mee weg komt is Phantasialand (zegt Phantasiastisch denk je nu wellicht, I know). Het belangrijkste feit is wel dat zij ervoor zorgen dat de overgang tussen gebieden mooi verloopt. Geen Heidi-Dino (of Grote Splash - Robospinner) clash te bespeuren.

    Hopelijk herbekijken ze de boel nog eens voor het te laat is en komen ze tot besef dat het hier over Plopsaland de Panne gaat aan onze Vlaamse kust en niet over een park ergens in Verweggistan.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 24-10-19 om 19:13.

  13. #33

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Niet Studio 100 gerelateerde thema's blijf ik een slechte keuze vinden.
    Daar ben ik niet mee akkoord. Tv-helden zijn vergankelijk: als je niet elke vijf jaar je figuren wil aanpassen is een meer algemeen thema een veel interessantere keuze. Ik vind plopsa ook op zijn best wanneer de figuren als het ware als een subtiele vernislaag aanwezig zijn in een zone die zonder de figuur an zich ook nog zou werken. Bij heel veel zones is dat overigens het geval. De piratenzone, Prinsessia en pakweg Mayaland zijn ook nog best te pruimen zonder figuur.
    Attracties waar er expliciet de karakterkaart wordt getrokken vind ik vaak wat schraler in hun uitwerking: Bv Rox Flyer, Mega Mindy meuk, K3 rollerskater, Kaatje-zone.

    Ik geloof niet dat ik ooit een moment ga bereiken waarop ik pisnijdig wordt wanneer blijkt dat Plopsaland een mooie zone creëert en er geen enkele studio 100 figuur bij betrokken is.

    Ik ben er wél mee akkoord dat de onwil om zones een beetje thematisch samenhangend te houden hemeltergend is. Los van het feit of dat dan al dan niet met studio 100 thema ondersteund wordt.

  14. #34

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik blijf voorlopig nog wat voorzichtig met een reactie aangezien het artikel zelf (ben zelf HLN abonnee) nogal een vreemde wending neemt.

    De titel van het artikel luidde trouwens (niet vermeld in de voorgaande post) : Eerste beelden van spectaculairste rollercoaster van Europa: attractie van 15 miljoen euro opent in 2021 in Plopsaland. Clickbait dus aangezien er totaal geen beelden van de nieuwe coaster -ook niet de layout- in het artikel voorkomen. Ik had ergens gehoopt op een 3d-simulatie van de fabrikant, maar het bleek dus om beelden te gaan van de Amerikaanse variant, en ook die specs werden naar voorgeschoven. In het artikel staat trouwens ook een foto van Time Traveler met als onderschrift : zo gaan de karretjes van de toekomstige coaster eruit zien..., me dunkt dat die wel anders gethemed zullen worden.
    Het zou ook niet de eerste keer zijn dat den Steve verkeerd wordt geciteerd.

    Sowieso wordt dit een meerwaarde voor het park, en een duchtige concurent voor het Walibi-project (waar ik trouwens ook naar uitkijk).
    Laatst gewijzigd door dusk; 24-10-19 om 20:08.

  15. #35

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    ik begrijp de kritiek over de samenhang, maar persoonlijk stoort het mij niet. De Heidi zone is prima uitgewerkt, de Dino is fantastisch om naar te kijken. Dat ze vlak bij elkaar liggen, en in een ander thema zijn, vind ik helemaal niet erg.
    Ik denk dat de nieuwe coaster wel een heel mooi uitzicht gaat geven, zeker vanuit de Supersplash.
    Met andere woorden: liever mooi uitgewerkte aparte theming zonder samenhang, dan een hoop kale attracties bij elkaar.

  16. #36

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    dan een hoop kale attracties bij elkaar.
    Ik denk dat ook daar vrij veel mensen mee akkoord zullen gaan, maar die vergelijking is niet aan de orde. De meeste attracties bij plopsa hebben toch iets meer dan kaalheid.

  17. #37

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Goh, ik vind ook dat de meeste attracties wel goed gethemed zijn in Plopsaland. Enkel de Rox Flyer is zo'n buitenbeentje die wel heel easy gethemed is... Dus kale attracties vind ik toch niet echt...

    De samenhang daarentegen is soms wel wat verder te zoeken, maar ze hebben dan ook veel verschillende IP's. Ik zie persoonlijk dan liever wat meer generieke themazones ontwikkeld, waar de IP in past, maar die niet op de IP rusten. Mooi voorbeelden hierbij zijn Heidiland, het Dorpsplein, Mayaland, Prinsessia Kasteel, Piet Piraat Zone en Wickieland. Ook zonder IP blijven deze overeind staan.

    Waar die mix beter geslaagd is, is dan bij de echte grote, zoals Disney of Universal... Helaas zal dit nog niet zo snel gebeuren in PDP, want daarvoor is alles te lokaal en zijn er ook te weinig IP's die in elkaars thuiszone kunnen 'huizen'.

  18. #38

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Uit een podcastinterview met de CEO van de parken leren we enkele nieuwigheden omtrent de achtbaan.

    - Er zouden twee treinen komen voor telkens 16 personen ik geloof dat het zou neerkomen op een effectieve capaciteit van 600 a 700 personen per uur.
    - Over het thema is het laatste woord nog niet gezegd.

  19. #39

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ze willen “Europa veroveren” met een baan die een capaciteit heeft van 600-700 pp/u? Right ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  20. #40

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ze willen “Europa veroveren” met een baan die een capaciteit heeft van 600-700 pp/u? Right ...
    wa hadde anders verwacht van plopsa hoogstwaarschijnlijk zal die baan ook nog moeten sluiten bij een scheetje wind want wanneer waait het nu aan zee?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •