X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 14 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 267
  1. #141

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Thema bekend: Tommorowland!

    Dat was wel het laatste dat ik verwachtte, maar benieuwd naar de uitwerking.
    Wel spijtig dat dit weer een sponsorship gaat zijn...
    Indien er een darkride stukje en mooi opgebouwt station is kan dit slagen. Indien het enkel gaat om een custom soundtrack van Dimi & Mike door de (on-board) speakers en een paar Trussen met moving-heads zal het wat tegenvallen.

  2. #142

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Dit had nu echt eens een thema geweest voor een achtbaan of zone in Walibi Belgium. Voor Plopsa vind ik dit wel heel speciaal. Kan tof worden, maar ik hoop dat ze in de Plopzone nog de Kabouterdans gaan kunnen horen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  3. #143

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Dit had ik nu ook niet verwacht die samenwerking maar ik denk wel dat dit goed zal uitdraaien het ziet er in ieder geval mooi uit.
    Ik las ergens dat ze de muziek gaan gebruiken van hanz zimmer die al een lied heeft gemaakt voor tomorrowland.

  4. #144

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Bon. Het is origineel, het ziet er niet slecht uit en met zijn natuurlijke karakter kan het nog wel mooi passen tussen piraten en kabouters. Al dicht ik de thematische aansluiting daar wellicht iets te veel waarde toe. Ik ben vooral blij met de wegvoering die uit het plattegrondje af te leiden valt: Je kan doorsteken naar de uitgang!

    Naam:     The-Ride-to-Happiness-by-TML-2.jpg
Bekeken:  2470
Groote:   615,7 KB

    Naam:     The-Ride-to-Happiness-by-TML-6.jpg
Bekeken:  2187
Groote:   628,5 KB

    Naam:     The-Ride-to-Happiness-by-TML-1.jpg
Bekeken:  2336
Groote:   683,7 KB

    Naam:     The-Ride-to-Happiness-by-TML-3.jpg
Bekeken:  2361
Groote:   675,2 KB

    Naam:     The-Ride-to-Happiness-by-TML-zone-spotlight_item.jpg
Bekeken:  2186
Groote:   135,4 KB

  5. #145

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Op zich vind ik dit niet verkeerd als keuze. Ik denk dat als Tomorrowland er z'n naam aan verbindt, zij toch ook een zekere standaard zullen verwachten. Als er met het geld dat zij er in steken een leuk thema wordt gecreëerd, vind ik dat een positieve zaak. Reclame / sponsoring in een pretpark vind ik, als het goed wordt ingewerkt, op zich geen slechte zaak. Dit kan volgens mij een goed voorbeeld worden (in tegenstelling tot hun hotelbars...).

  6. #146

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Die concepts zien er goed uit. Het valt voor mij nog af te wachten of dit in Plopsaland gaat passen wat de theming betreft. Ik zie nog de concepts van de watercoaster in Nigloland voor me. Als je dan ziet wat het in werkelijkheid geworden is.
    Ik geef het zeker een kans.

  7. 15-01-21, 13:53

    Reden
    /

  8. #147

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Sponsorship of niet maakt mij doorgaans weinig uit, zolang het past in het gebied/een goede backstory heeft. Of het hier gaat passen in PDP is nog maar de vraag, maar dat het thema goed uitgewerkt is kan je met een partner als TML toch wel verwachten!

    De naam vind ik ietwat vreemd, al past het uiteraard volledig bij iets van TML. Toch wel benieuwd naar de verdere uitwerking, maar ik ben alvast enthousiast!

  9. #148

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    In mijn enthousiasme wat te hard van stapel gelopen, maar hoe langer ik er over nadenk, hoe beter het wordt.

    TML zal inderdaad wel goed waken op de kwaliteit. Thematisch gezien komt dat wel goed. Vind het wel grappig dat Plopsaland Walibi Holland voorbijsteekt met de ontwikkeling van deze zone. De Festivalization in Walibi Holland staat hiermee in schril contrast wat Plopsaland mogelijks gaat doen met deze zone.

    Verder ben ik wel een beetje bang dat je constant in die zone andere thematische elementen gaat zien. De hamburgertent van Plop, op de coaster verschillende andere zones doorkruisen, de gevels van het dorpsplein, ... Nu ja, bij elke hoge coaster zie je dat wel, maar ook op het pleintje zelf aan de laatste bochten, gaan ze toch hun best mogen doen om dat allemaal te laten passen.
    Bovendien is de zone niet bijster groot. Benieuwd hoe ze dat plannetje daar in gaan proppen.

    Op het plan kan ik volgende zaken nog ontdekken:
    - Een take away punt
    - Een vijver met overdekt terras
    - Een shop aan de uitgang.

    Verder denk ik dat de stand-by wachtrij onder de track zal beginnen van het rangeerstation, vervolgens naar buiten lopen over die houten planken om dan naar binnen te gaan.
    De rode extra ingangen langst de onderkant van het station lijken mij voor voorsteekpassen of dergelijke... Uitgang is dan langst de bovenkant van het station (op het plan), waar ook een lift is voor rolstoelgebruikers die binnen kunnen langst de zijkant van de shop.

    Onderaan op het plan (in het lichtgrijs) lijken me dienstwegen te zijn. Of paden die gebruikt worden bij evacuatie.

    Wat ik wel niet goed weet is wat die standbeelden gaan zijn in het midden van het plein, alsook het paars vierkant op dat grasveld.

  10. #149

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik... ik weet het absoluut niet... Langs de ene kant heb ik zin om te facepalmen, langs de andere kant zien die concept arts er wel cool uit. Netjes uitgewerkt maar dit thema lijkt mij echt niet in Plopsa te passen. Ze hadden op z'n minst toch voor een betere naam kunnen kiezen?! "The Ride to Happiness by Tomorrowland" is een enorme brok en bekt niet goed. En hoe kort je dat af? De Happy coaster?

    Nog steeds enorm blij dat die coaster er staat hoor, daar niet van

  11. #150

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Damn...soundtrack in samenwerking met Hans Zimmer...
    Als je ziet waar die man al soundtracks heeft voor geschreven... amaai.
    Eén van mijn favorieten trouwens, soundtrack van Crimson Tide hangt nog altijd aan mijn vel.

  12. #151

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ik... ik weet het absoluut niet... Langs de ene kant heb ik zin om te facepalmen, langs de andere kant zien die concept arts er wel cool uit. Netjes uitgewerkt maar dit thema lijkt mij echt niet in Plopsa te passen. Ze hadden op z'n minst toch voor een betere naam kunnen kiezen?! "The Ride to Happiness by Tomorrowland" is een enorme brok en bekt niet goed. En hoe kort je dat af? De Happy coaster?

    Nog steeds enorm blij dat die coaster er staat hoor, daar niet van
    Je omschrijft eigenlijk exact hoe ik er ook over denk.

    Zo’n coaster kan je enkel maar toejuichen, maar wat heeft Plopsa in godsnaam te zien met Tomorrowland? In mij ogen is dit gewoon een zoveelste poging om naast de indrukwekkende rit ook thematisch de attractie verkocht te krijgen aan het doelpubliek voor deze baan.

    Echter versnippert Plopsa enkel maar verder op deze manier in een hoopje bij elkaar gegooide en onsamenhangende thema’s, waardoor het park mogelijks nog chaotischer wordt dan het al was.

    Pas op, ik zie dit plannetje voor hen nog lukken hoor, maar ik vind het uiterst on-origineel om er gewoon weer een gekend IP tegenaan te gooien in plaats van zelf creatief uit de hoek te komen. Achja, Plopsa is en blijft nu eenmaal de commerciële hoer onder de Belgische parken en toonde al eerder aan helemaal niet schuw te zijn z’n bezoekers te bekogelen met product placement. Of een kinder-gericht park daarvoor bedoeld is, vrees ik van niet. Leuke baan, vreselijk uitgevoerd ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  13. #152

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Marketing Technisch is het natuurlijk briljant, maar qua continuïteit van het park is het een enorm zware #fail.

    Nu is het natuurlijk niet de eerste keer dat geen plopsa licentie gebruikt wordt. Echter:

    - Kaatje ligt nog in dezelfde lijn. Massa's mensen die straks denken dat het karakter van Studio100 is. Maakt een eventuele overname later ook gemakkelijker (zie ook Disney-Lucasarts).


    - Sky Scream had ik eigenlijk verwacht dat er uiteindelijk nog een IP aan komt (wederom zoals bij Disney: met Haunted Mansian en Pirates). Datzelfde had met een steampunk thema ook nog gekund.

    - Nu trek je iets binnen dat de identiteitscrisis nog groter maakt. Je richt je op een doelgroep die je eigenlijk niet in dat park wilt hebben en die wellicht het park nog wel bezoeken, maar daarna ook nooit meer terug hoeven omdat er voor hun maar 4 of 5 attracties zijn. Dat er wat Thrill in het park moet zijn om iedereen in de familie aan te kunnen spreken, vind ik een logisch gegeven. Maar met een Tomorrowland Thema spreek je niet families aan maar een doelgroep voor wie dit park nooit interessant kan worden.

    nog maar te zwijgen over het volstrekte gebrek aan thematische samenhang die hier al vaker genoemd is.

  14. #153

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ik... ik weet het absoluut niet... Langs de ene kant heb ik zin om te facepalmen, langs de andere kant zien die concept arts er wel cool uit. Netjes uitgewerkt maar dit thema lijkt mij echt niet in Plopsa te passen. Ze hadden op z'n minst toch voor een betere naam kunnen kiezen?! "The Ride to Happiness by Tomorrowland" is een enorme brok en bekt niet goed. En hoe kort je dat af? De Happy coaster?

    Nog steeds enorm blij dat die coaster er staat hoor, daar niet van
    Dar is ook exact mijn mening. Ik snap de keuze voor Tomorrowland ook niet echt. In de editie van mei 2020 van Brakesection zei Steve het volgende:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve Van den Kerkhof
    Twintig jaar geleden had een kind van acht jaar veel schrik had om in een wilde attractie te stappen. Tegenwoordig heeft zo'n kind zoveel meer gezien, gehoord en gevoeld dat die dat wel wil. Als wij de generatie tussen acht en veertien willen behouden dan zullen wij zulke attracties moeten zetten. Dat zal er waarschijnlijk ook toe leiden dat er ouderen boven de veertien jaar naar Plopsaland zullen komen. Ik doe dit niet om tieners naar Plopsaland te halen, ik doe dit om de acht- tot veertienjarigen te behouden.
    Als je dan zegt dat je de baan vooral zet om de acht- tot veertienjarigen naar het park te blijven aantrekken snap ik de keuze om voor TML te kiezen totaal niet. TML is een evenement voor volwassen, onder de 18 kom je daar niet binnen.
    Ik denk ook wel dat door dit extra themagebied het nog chaotischer en onoverzichtelijker wordt. De entropie van dat park stijgt daar echt naar ongekende hoogten.

  15. #154

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Die keuze voor tomorrowland is minder vergezocht dan sommigen het hier doen overkomen. Oké de symfonische versies van studio 100-muziek zie ik nog niet zo snel op het dancefestival terecht komen, maar die stijl van decoraties past toch wél vrij vlotjes in de beeldtaal van Plopsaland?

    In essentie is het een iets verfijndere versie van Mayaland of prinsessia. Zelfs de groendaken die in Wickyland zo overdadig werden toegevoegd vind je er in terug. Van zo'n feeërieke elfjes-bestaan-omgeving is het geen grote stap naar een kabouterdorp. Zelfs Piraten kan je er peter-pan-gewijs nog aanlappen. Plopsaland heeft zonering al jaren definitief opgegeven, daar moeten we geen tranen meer over laten.

  16. #155

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Als je dan zegt dat je de baan vooral zet om de acht- tot veertienjarigen naar het park te blijven aantrekken snap ik de keuze om voor TML te kiezen totaal niet. TML is een evenement voor volwassen, onder de 18 kom je daar niet binnen.
    Ik denk ook wel dat door dit extra themagebied het nog chaotischer en onoverzichtelijker wordt. De entropie van dat park stijgt daar echt naar ongekende hoogten.
    Steve kerkhof is toch ook degene die zo'n beetje elke andere pretpark-eigenaar heeft doen facepalmen door te beweren dat ze genoeg ruimte hebben en toch nooit meer nodig zullen hebben voor hun piepkleine parkjes??

    Ik heb wel al meer van hem gelezen waardoor ik die vent écht niet meer serieus kan nemen.

  17. #156

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Die keuze lijkt me ook een beetje geïnspireerd te zijn door de eigenaar van het verdwenen themingbedrijf Neverland, Kurt Heerman, die nu voor Plopsa zelf werkt. Je weet wel dat Neverland vroeger steeds instond voor de podia van het festival.

  18. #157

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    , alsook het paars vierkant op dat grasveld.
    Volgens mij is dat een omheining rond supports. Als je goed kijkt naar het laatste filmpje vertakt daar laag bij de grond een y-vormige support. Om beklimming tegen te gaan denk ik aan een omheind stukje.
    Naam:     forsite.png
Bekeken:  1695
Groote:   588,1 KB
    Naam:     forsite2.png
Bekeken:  1777
Groote:   156,4 KB
    Laatst gewijzigd door dusk; 18-01-21 om 19:50.

  19. #158

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Los van mijn indruk dat Plopsa nog meer een mengelmoesje van vanalles wordt, trekt het concept Tomorrowland bij deze coaster me wel aan. Ik ben benieuwd hoe 'tot in de puntjes' het zal uitgewerkt zijn, voor de titel 'Tomorrowland' waardig.
    Laatst gewijzigd door Polletje; 21-01-21 om 01:28.

  20. #159

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    Ik weet het toch zo niet. Op zich zal het fantasierijke van Tomorrowland er wel bij passen, maar qua doelgroep is het toch weer iets totaal anders? Eerlijk gezegd zag ik een Tomorrowland-thema dan beter passen binnen Walibi (Holland). Ik ben wel geprikkeld naar de volledige uitwerking ervan, maar hoop dat ze zo geen doelgroepen gaan teleurstellen.

    Omgekeerd biedt deze samenwerking wel extra mogelijkheden voor het park: Ik verwacht Tomorrowland Nocturnes in de zomer! Met de bellenblazers en vuurspuwer werd er al wat sfeer gecreëerd, en ook DJ's op het Dorpsplein zijn intussen al een vertrouwd gezicht. Ik zie dat de komende zomer(s) wel nog verder uitgebreid worden.

    Qua naamkeuze hadden ze het misschien wel wat beter gebekt kunnen maken, of in elk geval iets origineler dan de zoveelste 'ride' in Plopsaland.

  21. #160

    Re: [Plopsaland] 2021 Nieuwe Grote Coaster

    De treinen zijn aangekomen!









    Bron

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •