Ze hebben daar in de panne een mooie nieuwe eyecatcher.
Ik begin met wat vreesjes die hier vooraf werden geuit. Er werd gevreesd dat de baan heel wat rust zou wegnemen bij de vijver en de ploptuin. Dat is zeker waar, maar ik vind het net geweldig dat die hele coasterspaghetti pal in het midden van het park staat: zodat je de baan van alle kanten kan bekijken. Het voegt ook een dynamiek toe zoals je ook had bij de opening van Tiki Waka in exotic world. Die gebieden worden interessanter om naar te kijken omdat er 'constant' iets beweegt.

Het stukje station en de launch die bij de piratenzone komen piepen geeft niet de dramatische bloedende ogen veroorzakende stijlclash die hier gevreesd werd. Ik stoor mij niet aan het dance-festival-aspect wanneer ik door het park loop. Wanneer je de piratenzone binnenwandelt over de houten brug, stuurt het pad je blik weg van het nieuwe station, wanneer je de zone verlaat, had je het toch sowieso gehad met de piratenzone. Ik stoor mij er vreemd genoeg nog het meest aan in de zone zelf: de beats die door de boxen schallen aan het horecapunt vind ik minder geschikt om je cocktail op te drinken of een van die dure snacks te verorberen. Kan ouderwetse lounge-muziek ook niet met een subtiele Tomorrowlandknipoog?

Voor de decoratieve uitwerking zit ik met een dubbel gevoel. Enerzijds is de aanblik op het station van op het plein mooi ontworpen en heeft de wachtrij een hoop leuk uitgewerkte overdekte delen. Langs de andere kant Is de wachtrijlus tussen de twee overdekte delen echt walgelijk lelijk met té veel zicht op backstage-elementen. Bamboe is daar ook een wat makkelijke invulling van de perken. Qua design is het ook een beetje knullig om je best uitgewerkte zone vooraan de wachtrij te hebben, waar je meestal snel doorloopt, terwijl je nadien dan uitgebreid naar dat mottig kale stuk tussen rem, station en remise moet staan kijken. Ook bij de rugzakken-bergplaats faalt het design: de rugzakken passen niet én bezoekers leggen lange afstanden af, waardoor dispatch-tijden nodeloos oplopen.

De rit is zeker plezant en van een soort dat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Hij voelt lekker pittig aan en het spinnen zorgt voor een héél variabele rit. Ik ben niet zo tuk op de hangtime van de eerste inversie, maar al de elementjes van daarna zijn wel plezierig. Die laatste twee airtimeheuvels voor de eindrem zijn verrassend intens voor een Mack coaster. Of ik het nu ook een Europese topcoaster vind laat ik voorlopig nog in het midden. Ik ben niet van mijn sokken geblazen. Elke coaster die dat wel klaarspeelde, maakt het vanzelfsprekend ook moeilijker voor volgende coasters om mij van mijn sokken te blazen.