Ik had de vrees dat het lelijk en druk zou worden, maar dat het zo erg ging zijn ...

De baan staat LETTERLIJK lukraak neergeplant goed komt het (hen) uit en zal ongetwijfeld een extra drukte met zich meebrengen in een park waar je al moet zoeken om eens een rustig doch interessant plekje te vinden. Ook de “samenhang” (voor zover dat er eigenlijk nog is) van het park wordt nog maar eens verdeelder. Het beginprincipe van Plopsaland De Panne was in dat opzicht toch pakken aangenamer en ook leuker dan deze gigantische mengelmoes aan themas door elkaar.

Wat betreft de doelgroep: dit zal ongetwijfeld nieuwe bezoekers lokken, maar als het evenveel bezoekers zal lokken als deze baan pakweg in Bobbejaanland zou gebouwd zijn denk ik niet. Overigens zal dit voor het gewone publiek waarschijnlijk Anubis zijn appeal naar beneden halen en omgekeerd. Anubis zal opeens een pak ruwer aanvoelen vergeleken met een soepele Mack, maar de Mack z’n launches zullen dan weer zeer teleurstellend zijn naast de krachtige launch van Anubis.

Ben ik blij met dergelijke baan zo dichtbij? Zeker! Enkel jammer dat het in dit park geplaatst wordt. Bellewaerde zou beter de ballen eens hebben om in dergelijke baan te investeren, die kunnen het meer dan een beetje gebruiken ...