X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 678
Resultaten 141 tot 157 van de 157
  1. #141

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Het is inderdaad erg blokkerig, maar tegelijkertijd heeft het ook wel iets imposants.

    Denk dat ze veel hadden kunnen winnen door de "textures" beter te doen.. AKA: Andere paintjob..

    of het ding gewoon in zijn geheel door Universal Rocks laten zetten.. Enige wat beter uit ziet dan wat hun maken is echt materiaal gebruiken.

  2. #142

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Als iemand me zij dat RCT terug is en deze foto een in game was zou ik het nog durven geloven

    Exact wat ik er ook van dacht ... Dit is gewoon lelijk en zeer goedkoop/blokkerig ... Zeker themadelen van zo’n formaat zo goedkoop aanpakken komt eigenlijk lelijker uit dan gewoon niets doen. Ze kunnen zich daar beter eens beginnen focussen op meer groen en hogere kwaliteit ipv een belachelijke kwantiteit aan attracties.

    Wat ik me vooral afvraag: wat als de (subsidie)geldkraan dichtgedraaid wordt, wat dan met het onderhoud van dit alles? Ik vraag me ook stilaan af hoe het met de bezoekercijfers zit in verhouding met het gigantische investeringsgedrag ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #143

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Exact wat ik er ook van dacht ... Dit is gewoon lelijk en zeer goedkoop/blokkerig ... Zeker themadelen van zo’n formaat zo goedkoop aanpakken komt eigenlijk lelijker uit dan gewoon niets doen. Ze kunnen zich daar beter eens beginnen focussen op meer groen en hogere kwaliteit ipv een belachelijke kwantiteit aan attracties.

    Wat ik me vooral afvraag: wat als de (subsidie)geldkraan dichtgedraaid wordt, wat dan met het onderhoud van dit alles? Ik vraag me ook stilaan af hoe het met de bezoekercijfers zit in verhouding met het gigantische investeringsgedrag ...
    De geldkraan gaat binnen ten laatste zes jaar dicht. De EU heeft nog investeringen in hun budget staan maar met de vermelding dat het voor het toeristisch aantrekkelijker maken van Polen zal afbouwen. Met andere worden geniet er nog even van maar binnen zes jaar moet het laatste project worden aangevraagd.

  4. #144

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Nieuwe overzichtsfoto! Er dient toch nog veel te gebeuren lijkt mij...
    Wel verschijnen er rotsblokken tussen de boomerang en bootvaart (zie lager). Hopelijk bouwt men de tunnel (stukje darkride??) over de bootvaart zoals op het parkplan staat ook nog.

    Naam:     energy.jpg
Bekeken:  1284
Groote:   495,6 KB
    Bron


  5. #145

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Het gaat blijkbaar maar traag vooruit met het aanbrengen van de theming. Aan de boortvaart is nog veel werk, alsook aan de Disk'O.

    Naam:     fomo1.jpg
Bekeken:  893
Groote:   928,3 KB
    Naam:     fomo4.jpg
Bekeken:  844
Groote:   678,2 KB

    Wel opende zonet de nieuwe delen van het waterpark: een kinderspeeltuin en groot zwembad.

    Naam:     fomo3.jpg
Bekeken:  1035
Groote:   1,06 MB
    Naam:     fomo2.jpg
Bekeken:  989
Groote:   937,7 KB

  6. #146

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Bizar, woensdag 14 juli zou het nieuwe gebied plots openen (en ik lees links en rechts dat er vanaf vandaag een soft opening is). Het lijkt er dus niet naar uit te zien dat alle theming af zal zijn, of misschien zelfs helemaal niet meer gaat komen: een metalen frame zonder afwerking rond de Disk'O en geen tunnel aan de boottocht (sponsored by Ekipa):

    Naam:     energy.jpeg
Bekeken:  899
Groote:   430,9 KB
    Laatst gewijzigd door Rein; 10-07-21 om 15:31.

  7. #147

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Zou de geldkraan uitgedroogd zijn?

  8. #148

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    zoals het er nu uitziet is het best underwelming eigenlijk. Het oogt allemaal wat plastic fantastic: de muurtjes zien er bij momenten bijzonder vlak uit en die stellage rond de disco-coaster is helemaal treurig. Als de tunnel gewoon geschrapt is, heeft dat boottochtje straks niet bijzonder veel om het lijf.

  9. #149

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    zoals het er nu uitziet is het best underwelming eigenlijk. Het oogt allemaal wat plastic fantastic: de muurtjes zien er bij momenten bijzonder vlak uit en die stellage rond de disco-coaster is helemaal treurig. Als de tunnel gewoon geschrapt is, heeft dat boottochtje straks niet bijzonder veel om het lijf.
    Eerlijk gezegd betwijfel ik of die tunnel veel had toe gevoegd. Had niet het idee dat er een darkride scene ofzo in zou zitten..

    Valt me trouwens ook op dat ze nog hekjes rondom de boomerang gezet hebben, ondanks dat er ook al een afscheiding van water bestaat.. Zouden ze bang zijn dat iemand door het water naar de baan gaat waden?? xD

  10. #150

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Ik vind het er eerlijkgezegd enorm cheap en zelfs op plaatsen lelijk en sfeerloos uitzien … De theming ziet eruit alsof ze puur uit plastic gemaakt is, gedetaileerd kun je het niet noemen want zelfs in RCT 3 viel dergelijke zone realistischer af te werken dan wat hier het resultaat geworden is.

    Ongetwijfeld zal Abysus een HEERLIJKE baan zijn waar ik best wel naar uit kijk, maar de rest van de zone laat me ijskoud. Een gemiste kans voor Energylandia om een mooie, grote gethematiseerde zone neer te zetten …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #151

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Heel jammer van de disco coaster als die zo zou blijven. De rest van de zone ziet er zeker niet geweldig uit, maar vind ik al wel een vooruitgang ten opzichte van wat Energylandia op dit moment te bieden heeft qua theming.

  12. #152

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Eerlijk gezegd betwijfel ik of die tunnel veel had toe gevoegd. Had niet het idee dat er een darkride scene ofzo in zou zitten..
    Misschien niet veel maar er lijkt wel ruimte voorzien te zijn voor "iets" aan de ene kant van de tunnel (rechts op de foto) waar nu een strook struikjes staan en grind ligt.

  13. #153

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Misschien niet veel maar er lijkt wel ruimte voorzien te zijn voor "iets" aan de ene kant van de tunnel (rechts op de foto) waar nu een strook struikjes staan en grind ligt.
    Had niet gedacht dat die strook nog bij de tunnel zou horen. Gezien de rand die tussen strukjes en water in zit hetzelfde is als de rand aan de overkant.. terwijl de rand tussen grind en aarde van een ander soort is. Daarnaast ontbreekt er ook een stuk aan het einde (bovenaan op de foto). Als het grind inderdaad bij de tunnel hoort, dan is de meest rechtse hoek inderdaad wat groter wat de perfect hoek zou zijn voor een animatronic die zichtbaar is vanuit de boten.

    Qua theming.. Tsja.. Er zijn stukken die ik niet heel slecht vind uit zien, maar het gros is inderdaada een beetje te veel van dezelfde textuur en matig af gewerkt. Als ik die laatste foto bekijk ziet dat zuilen-gebouw links er toch zeker niet slecht uit en ook de rotsen waar de boomerang doorheen gaat hebben wel iets. Maar vrees dat je in de praktijk inderdaad veel te veel naar steeds dezelfde stenen gaat staan kijken. Ze moeten er in Polen blijkbaar nog achter komen dat je dit soort werk toch écht beter door AAB of Universal laat maken.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 12-07-21 om 09:59.

  14. #154

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Naar mijn mening ziet het er ook wat nep uit en te weinig realistisch, maar aan de andere kant is het al veel beter dan wat ze vroeger zette, meestal kalle attracties met weinig thema, dus voordat al zeker een pak beter dan er voor.

  15. #155

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Eerlijk gezegd betwijfel ik of die tunnel veel had toe gevoegd.
    Goh: als je je attractie 'Aqualantis Grotto expedition' noemt, brengt dat tunnelgedeelte naar mijn aanvoelen toch de essentie van de attractie met zich mee.

  16. #156

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Ik had het geluk net in Energylandia te zijn op de opening. Ik zal later nog een uitgebreider verslag schrijven, en vooral over Abyssus dan, maar ik kan de meeste reacties hier wel beamen. Aqualantis oogt halfslachtig 'afgewerkt'. Quasi alle thematisatie is uit spuitbeton gemaakt met dan een poverige verfbeurt erover om het dan op één of ander materiaal te laten lijken. Dat werkt nog wel vanop een afstand een beetje maar als je er vlak voor staat oogt het enorm fake en onsfeervol. Op sommige plekken hebben ze bijvoorbeeld echt metaal gebruikt, op andere plekken hebben ze ook voor dat geverfd spuitbeton gebruikt...

    De gebouwen zijn enorm vierkantig, alsof het in RCT ontworpen is. Nog een andere irritatie van mij: rondom de attracties zijn er echt wel te hoge hekken/muren opgetrokken. Hierdoor zie je ze moeilijk en is het erg lastig knappe foto's te maken. Ik snap het nut daar niet van en het is een pijnpunt dat elders in het park ook wel terugkomt helaas. En her en der hebben ze er nog stalen Bobbejaanland-hekkens bijgeplaatst.

    De bootrondvaart is enorm saai. Traag en buiten dat stukje rotsen rondom Light Explorers is er gewoon niks te zien. Light Explorers is nu hun tweede Vekoma junior boomerang coaster (wat een enorm rare keuze...), maar deed mij niks. Hun andere junior boomerang is leuker. Bij Abyssus dachten er velen dat er nog water onder de achtbaan moest komen maar als ik dit zo ter plaatse zag zal dat edele hoop zijn. Het lijkt er niet op gemaakt. Ook daar hebben ze de footers in hetzelfde patroon als de muren gestoken wat een enorm repetitief beeld schept.

    Hoe de Disk'o erbij ligt spreekt boekdelen, dat is echt gewoon triestig. Qua thematisatie is Energylandia allesbehalve een hoogvlieger, in dat opzicht doet het nabije Legendia het veel beter. Dat Aqualantis een verbetering zou zijn vind ik ook niet echt waar, in mijn ogen blijft de beste zone van het park toch het middeleeuws dorpje bij Zadra, ook al valt er daar wel veel op te merken. En eerlijk gezegd heb ik ook weinig vertrouwen dat het park Aqualantis toch nog verder gaat afwerken.

    In de stijl van het park is er naast Aqualantis een werf met een mijntrein achtbaan die al volledig recht staat, de treinen staan al op de baan. Ze zullen zich ongetwijfeld nu wel weer op nieuwe achtbanen/attracties focussen zoals ze altijd al gedaan hebben. Ik blijf het verbazend vinden dat er toch nog steeds mensen zijn die hoge verwachtingen hebben rondom thematisatie in Energylandia... Allez, even serieus blijven, al onze Belgische parken liggen er gezelliger bij dan Energylandia (met uitzondering van Boudewijn SeaPark dan).
    Laatst gewijzigd door Phadd-F; 18-07-21 om 13:53.

  17. #157

    Re: [Energylandia] 2020: Vekoma Shockwave+

    Ik heb het thema gebied relatief vluchtig kunnen bezoeken en enkel beide achtbanen en de Disco-Coaster gedaan. Zelf vond ik het gebied aardig in lijn met wat we wel meer in het park zien.

    De hoofdstraat die door het gebied loopt ziet er wat mij betreft prima uit en zou zeker niet misstaan in menig ander park. Echter zodra je ook maar een beetje weg bent van deze hoofdstraat - vooral de hoek waar de ingang van de disc-o-coaster is - dan zie je inderdaad veel eenheidsworst en herhalende patronen. Alsook de gedeeltes die on-afgewerkt zijn vallen daar veel harder op. In principe zou ik denken dat het een beetje zelfde aanpak is als bij de drakenzone (mooie hoofdstraat met wat mindere zones er omheen), maar met het verschil dat ze bij Aqualantis duidelijk een budget tekort hadden en dus de gedeeltes buiten het hoofdpad beduidend minder goed hebben afgewerkt dan in de drakenzone.

    Ben eigenlijk wel benieuwd naar waar dit naartoe gaat. Als het park goed op zichzelf zou kunnen overleven, dan kan dit allemaal nog aangepakt worden en bevat het gebied enorm veel potentie. Maar als het park moeite gaat hebben om op zichzelf te staan, zie ik het eigenlijk alleen nog maar slechter worden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •