Die laten er in elk geval geen Pools gras over groeien, jaar na jaar na jaar! En toch: ik dacht dat ik dit nooit over een park zou zeggen, maar hierna mogen ze van mij wel een tijdje stoppen met nieuwe vette coasters bouwen ... Tenminste als ze dan andere attractie-soorten gaan aanpassen, vervangen of bijbouwen.

- Veel flatrides hebben ginds een belabberde capaciteit. De kermis-valtoren mag en grote gyro-drop worden, geen idee of er in situ voldoende plaats is. In mijn herinnering staat de huidige toren nogal dicht tegen de uitgang van de SLC, de muis-coaster en de paarse shuttle.

- Het park heeft geen volwaardige flume, enkel een kinderversie. Uit andere parken onthoud ik dat een flume best inter-ageert met andere attracties. Dat lijkt me voor Enerylandia haast onmogelijk omdat alles daar zo dicht op elkaar staat. PHL bewees dat zo iets wel kan, maar voor die prijs bouwt Energylandia wellicht liever nog vijf kale coasters bij.

- De twee halfslachtige rapids omruilen voor 1 goede lijkt me makkelijker gezegd dan gedaan.

- Er is geen enkele goede darkride, i.t.t. Legendia.

Ik heb er destijds niet op gelet, maar zijn hier wel (indoor)speeltuinen?

In elk geval wordt dit park er voortaan eentje om meerdaags te bezoeken, zeker als je er het zwemparadijs bij wil doen. Dat betekent dus meer verblijfsgasten. Meteen buiten het park is het er vrij desolaat met weinig of geen externe horeca. Gevolg: kassa-kassa voor de horeca in het park. Ergens heb ik wel respect voor die slimmigheid.