X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 14 van de 14
  1. #1

    [Movieland park]: Ongeval met monorail

    Bij een absurd ongeluk in een Italiaans pretpark zijn zondagmiddag zeven bezoekers gewond geraakt. In attractiepark Movieland Park stortte plotseling een deel van een twee meter hoge monorailbaan in elkaar. Daardoor vielen twee karretjes met passagiers naar beneden.



    Bron: https://www.looopings.nl/weblog/1280...dWmC3GmdhiTy_E


    Als iemand iets meer weet, post het aub.

  2. #2

    Re: [Movieland,park]: Ongeval met monorail

    tjonge, jonge; maak het maar mee....
    Al een geluk dat die niet boven water, of boven zo'n perk met (wilde) dieren valt, anders was het helemaal sensatie verzekerd.

  3. #3

    Re: [Movieland,park]: Ongeval met monorail

    Prachtig ook weer hoe ze het filmpje gewoon van een andere site jatten, maar dan nog zo onbeschoft zijn er hun eigen watermerk nog overheen te zetten.. uiteraard zonder enige vorm van bronvermelding.

    Wat betreft het ongeluk: Nogal een geluk dat het slechts bij gewonden bleef. Had erger kunnen aflopen. Toch bizar dat zoiets kan gebeuren, lijkt me toch iets qua onderhoud niet helemaal goed te zijn gegaan.

  4. #4

    Re: [Movieland,park]: Ongeval met monorail

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Prachtig ook weer hoe ze het filmpje gewoon van een andere site jatten, maar dan nog zo onbeschoft zijn er hun eigen watermerk nog overheen te zetten.. uiteraard zonder enige vorm van bronvermelding.

    Wat betreft het ongeluk: Nogal een geluk dat het slechts bij gewonden bleef. Had erger kunnen aflopen. Toch bizar dat zoiets kan gebeuren, lijkt me toch iets qua onderhoud niet helemaal goed te zijn gegaan.
    Sorry dat het de siite met de 3 o's is maar ik vond geen ander filmpje direct...

  5. #5

    Re: [Movieland,park]: Ongeval met monorail

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Sorry dat het de siite met de 3 o's is maar ik vond geen ander filmpje direct...
    90% van de gebruikers hier kijken dagelijks op die site (waaronder ikzelf) dus je hoeft je niet te verontschuldigen. Ze hebben nu eenmaal het meeste "nieuws" (vaak rotzooi, soms nieuws). Alleen hun onbeschoftheid in gebruik van beeldmateriaal en hun vete met PHL, stoort mij wel..

  6. #6

    Re: [Movieland,park]: Ongeval met monorail

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    uiteraard zonder enige vorm van bronvermelding.
    Even terzijde, in het artikel staat dat het beelden van het regionale brandweerkorps zijn.

    Ontopic; ik vind het maar een rare constructie eerlijk gezegd. Een gebogen baanstuk dat enkel ondersteund is waar het aan de andere baandelen bevestigd is, daar moet toch een enorme (hefboom)kracht op die bevestiginspunten staan wanneer de trein in het midden van de bocht is? Ik vind het bizar dat er onder zo'n bocht geen paal onder het midden van de bocht staat. Als het effectief komt door passagiers die naar de buitenkant van de bocht uit de bakjes leunden is het toch wel stom dat dit niet sterker gebouwd is.

  7. #7

    Re: [Movieland,park]: Ongeval met monorail

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ontopic; ik vind het maar een rare constructie eerlijk gezegd. Een gebogen baanstuk dat enkel ondersteund is waar het aan de andere baandelen bevestigd is, daar moet toch een enorme (hefboom)kracht op die bevestiginspunten staan wanneer de trein in het midden van de bocht is? Ik vind het bizar dat er onder zo'n bocht geen paal onder het midden van de bocht staat. Als het effectief komt door passagiers die naar de buitenkant van de bocht uit de bakjes leunden is het toch wel stom dat dit niet sterker gebouwd is.
    In principe was het zelfs beter geweest om in het midden van de baandelen een ondersteuning te zetten ipv onder de koppelstukken. Beste natuurlijk beiden. Maar ik vermoed zo minimaal (en goedkoop) mogelijk berekent...

    Het zelfde pretpark heeft een aantal jaar geleden ook een afgekeurde achtbaan (omgekeerde boemerang van Vecoma) over gekocht van een Amerikaans park waar de achtbaan niet door de keuring geraakte ..

    Zou het kunnen dat het park nogal laks omgaat met een aantal regels en de keuringen daar ook niet echt van de strengsge zijn?
    Laatst gewijzigd door PyongWon; 27-08-19 om 11:42.

  8. #8

    Re: [Movieland,park]: Ongeval met monorail

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten

    Het zelfde pretpark heeft een aantal jaar geleden ook een afgekeurde achtbaan (omgekeerde boemerang van Vecoma) over gekocht van een Amerikaans park waar de achtbaan niet door de keuring geraakte ..
    Diabolik? Das het eerste wat ik ervan hoor? Hebt jij daar een bron af?

  9. #9

    Re: [Movieland park]: Ongeval met monorail

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Diabolik? Das het eerste wat ik ervan hoor? Hebt jij daar een bron af?
    Ja, maar of die bron daar een bron van heeft...

    https://www.looopings.nl/weblog/3341/Hoe-veilig-is-deze-achtbaan-Italiaans-pretparkje-koopt-afgekeurde-rollercoaster.html
    Laatst gewijzigd door PyongWon; 27-08-19 om 14:06.

  10. #10

    Re: [Movieland,park]: Ongeval met monorail

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Het zelfde pretpark heeft een aantal jaar geleden ook een afgekeurde achtbaan (omgekeerde boemerang van Vecoma) over gekocht van een Amerikaans park waar de achtbaan niet door de keuring geraakte ..
    Dat is misschien wat kort door de bocht, mogelijks heeft men niet echt de moeite gedaan om hem nog opnieuw te openen. Hier wat meer informatie over het incident waarnaar je (denk ik) verwijst:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rollercoaster.fandom.com
    Two-Face: The Flip Side - Accident:
    In October 2007, the ride unexpectedly stopped on one of the vertical lift hills. When one of the ride attendants attempted to rescue the riders, the train unintentionally moved back into the station and ripped a pipeline that carried hydraulic fluid. This hot fluid sprayed onto the faces of the riders, causing them minor injuries that required two people to go to a local hospital, in addition ten victims were treated at the scene for back and neck injuries. Before the fluid sprayed, one of the riders (about 40 minutes into the situation) used their cell phone to dial 9-1-1 in request of assistance from Prince George's County rescue teams. Six Flags America officials stated that the ride had been inspected that same day and was clear of any problems; however, Maryland investigators said that the newer technology of roller coasters of the 2003-era feature technology that is more difficult to comprehend than older models, thus making it almost impossible to find the cause of the incident. Maryland's Department of Labor, Licensing, and Regulation ordered the closure of the ride including retaining the certificate of operation for the ride, until the ride could be proven safe, which never occurred. Eventually it was noted that a safety sensor had malfunctioned and caused the coaster to stall and unexpectedly jolt back to the station. For the 2008 season, the ride sat not in operation while the investigation continued, although due to the many breakdowns of the ride, it was put up for sale and eventually bought by an unknown client.
    https://rollercoaster.fandom.com/wik..._The_Flip_Side

  11. #11

    Re: [Movieland park]: Ongeval met monorail

    Dat klinkt al heel wat realistischer dan het verhaal dat een Standaard model van Vekoma (een geronommeerde bouwer), die op diverse andere locaties prima draait opeens niet meer door een keuring zou komen.

  12. #12

    Re: [Movieland park]: Ongeval met monorail

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ja, maar of die bron daar een bron van heeft...

    https://www.looopings.nl/weblog/3341...ercoaster.html

    Bedankt om dit te delen.

    Maar ik vind het toch ook raar dat van het ene op het andere moment een attractie afgekeurd wordt en dat ze het gewoon verkopen.

  13. #13

    Re: [Movieland park]: Ongeval met monorail

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Maar ik vind het toch ook raar dat van het ene op het andere moment een attractie afgekeurd wordt en dat ze het gewoon verkopen.
    Als de attractie in de media gedramatiseerd is geweest zal het park wellicht niet de kosten willen doen om deze nog te herstellen. Zeker niet als de attractie in het 3e minst populaire (na La Ronde en Great escape) park van Six Flags staat. Dus denk dat afgekeurd wat overdreven is.

  14. #14

    Re: [Movieland park]: Ongeval met monorail

    De Monorail is van de website verdwenen, net zoals die Top Spin (was al gekend). Maar ook de Schwarzkopf Coaster is nergens meer te bekennen op de website. De baan stond al even te koop, maar het lijkt er dus ook op dat deze in 2020 niet meer zal openen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •