X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 18 van de 20 EersteEerste ... 81617181920 LaatsteLaatste
Resultaten 341 tot 360 van de 393
  1. #341

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Artikel in Het Nieuwsblad. De journalist kende me nog van een reportage over een Gentse houten achtbaan uit 1913.

    'Spoiler'-bericht bedoeld voor stafleden van pp.be
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Ik had me voorgenomen om nog enkele maanden te wachten met het posten van forumberichten ... en om eventueel de draad bij de Parkgids terug op te pikken. Beschouw mijn zelfgekozen kluizenaarschap als boetedoening.

    De journalist beschouwt me n.a.v. een eerder artikel als 'achtbaankenner', wat ikzelf te veel eer vind. Ik heb meermaals de naam Pretparken.be en de Parkgids vermeld, met toevoeging dat ik daar niet meer actief ben. Ik heb ook de coördinaten van twee hondstrouwe stafleden doorgegeven aan de journalist, in de hoop op wat nationale media-exposure voor pp.be. Dat mijn naam - zelfs gelinkt aan de (Pret)Parkgids - hier nu twee keer valt, is voor alle duidelijkheid niet op mijn verzoek. Het dubbelzinnig-schunnige citaat uit de titel zullen jullie wel herkennen als vintage Earlyspencer. Wie mij nog even wil vermijden doet zondag as. beter een blinddoek om in Lichtaart.






    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 07-05-21 om 12:07.

  2. #342

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Ik neem er absoluut geen aanstoot aan dat je als pretparkexpert wordt aangeschreven door het nieuwsblad.

    Ze verkondigen ook geen leugens als ze zeggen dat je meewerkte aan de Europese parkgids.

  3. #343

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Zijn er vandaag naar walibi geweest? Ben benieuwd naar de reacties over Kondaa.

  4. #344

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Zijn er vandaag naar walibi geweest? Ben benieuwd naar de reacties over Kondaa.
    Ik was vandaag in het park aanwezig! Naar mijn mening is Kondaa de beste achtbaan van de Benelux. Botersoepel, zalig hoeveelheid airtime en fantastische theming, ik denk dat dat de beste manier is om deze achtbaan te beschrijven.

    Qua ritervaring had hij wat weg van Untamed, maar om eerlijk te zijn vind ik deze beter.

    Ik ben vooral benieuwd naar wat andere er van vonden.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  5. #345

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Zijn er vandaag naar walibi geweest? Ben benieuwd naar de reacties over Kondaa.
    Ik was er vandaag ook. Heb hem ongeveer 5 keer kunnen doen en het verschil doorheen de dag is immens. Bij het eerste ritje in de ochtend was hij goed maar niet zo intens als verwacht. De ritjes in de namiddag waren echt stukken intenser. Die first drop op de back row is dan niet normaal, je word echt uit je stoel gegooid en dit is dan ook mijn favo stuk van de baan. Al bij al is het een echte pracht coaster die zeker in de top van Europa behoort.
    Laatst gewijzigd door Zeuzzz; 08-05-21 om 22:13. Reden: Typfoutje

  6. #346

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Het verschil tussen een rit tijdens de ochtend en de latere namiddag is inderdaad erg groot. Net zoals een rit frontseat en backseat ook enorm van elkaar verschilt. Achteraan is het een serieuze airtimemachine verderop in de dag, front is die airtime er ook nog wel maar krijg je een beter snelheidsgevoel. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik hem front net iets beter vind dan backseat.

    De baan begint erg sterk, de cobra roll haalt de snelheid wel iets uit de baan maar dat wordt in het stuk verderop wel weer goedgemaakt. Ik was eerst niet zo'n fan van de geforceerde drops die wat van RMC afgekeken leken te zijn, maar later in de dag kon ik deze wel meer en meer appreciëren. Beide bunnyhops over de Dijle zijn het hoogtepunt na de cobraroll.

    Voor België is dit echt een dijk van een coaster, behoort tot de top van de Benelux. Het is echter geen Expedition GeForce voor mij, die lay-out vind ik sterker en ook het snelheidsgevoel vind ik daar beter over komen. Ik heb een vermoeden dat de trein daar voor iets tussenzit. Bij de oudere Intamin Mega Coasters lijk je lager op de baan te zitten en zijn de treinen minder log zoals dat bij Kondaa het geval is, wat naar mijn gevoel het snelheidsgevoel verhoogt. De baan is ook stil wat minder bijdraagt aan het sensatiegevoel. Op Europees vlak komt deze ook vrij hoog in mijn lijst terecht, maar ik kan toch nog een reeks banen opnoemen die hoger uitkomen dan Kondaa.

    Voor België is zo'n baan ongezien en het is echt een coaster die zeer goed in Walibi past. Ben ervan overtuigd dat deze baan een massa volk naar het park zal lokken in de komende maanden en jaren.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  7. #347

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ik was eerst niet zo'n fan van de geforceerde drops
    Wat bedoel je precies met die geforceerde drops?

  8. #348

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djohnnie Bekijk Berichten
    Die 1,95m restrictie is dus exact hetzelfde als voor Hyperion in Energylandia. In Energylania heeft nooit iemand mij tegengehouden bij Hyperion met m'n 2m, maar wel bij andere achtbanen in Energylandia. De meeste achtbanen en attracties in Europa die een 1,95m restrictie hebben zijn gewoon comfortabel voor mij, en meestal heb ik ook geen problemen en houdt niemand me tegen. Er zijn uitzonderingen: Dalton terror heb ik nooit mogen uitproberen, want daar wordt ik wél consequent tegengehouden. Net hetzelfde met Mystery Castle in Phantasialand, daar wordt ik altijd uitgegooid, maar Black Mamba is ook nooit een probleem. Fingers crossed voor Kondaa
    En Vampire in Walibi Belgium? Geraak je daarin?
    Laat gerust weten hoe het is afgelopen bij Kondaa.

  9. #349

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Ook ik heb intussen 2 dagen op rij Kondaa kunnen uittesten en kan niet anders dan concluderen dat dit dé baan is die de line-up van Walibi nog nodig had.

    Het geheel is fantastisch afgewerkt (enkel het groen moet z’n werk nog doen) en alle bezoekers die ik zag uitstappen waren wild enthousiast met praktisch elke trein een applaus in de brakerun.

    Dik geslaagd, Walibi!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  10. #350

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    We zijn 2 dagen geweest om hem zeker te kunnen doen (ja met 2 kinderen is dit niet evident
    .
    Eerste keer was op Zaterdag de volle 100 min gewacht, ook al stond het bord op 60 min. veel pannas

    de Wachtrij: mooi uitzicht op het beest. ook veel mooie fotomomentjes.

    De baan: Die first drop is gewoon zalig, non inverte cobra roll zalig element. Veel airtime, voor de benelux is zeker een toppertje.
    hij doet mij denken aan taron( het bochtenwerk) maar dan hoger.

    tweede keer (op zondag)was het 40 min wachten en we stonden even ver. Het ging echt snel.

    Kondaa zal zeker walibi helpen groeien want het is een aanwinst voor het park.

  11. #351

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Over het algemeen ben ik uiteraard enthousiast over Walibi's nieuwste aanwinst. Het is een sublieme coaster en een prachtige toevoeging voor het park. De aankleding van de nieuwe zone is super, maar het is niet van het niveau van Parc Astérix' Egyptische zone, het scoort op dat vlak wat mij betreft ook iets minder hoog dan Toverland's Avalon-uitbreiding. Ik vind de reeks airtimeheuvels aan het einde van de rit iets beter wanneer je vooraan in de trein zit.

    Uiteraard zijn er altijd kritiekpuntjes te vinden op het niveau van het mierenneuken.
    1. Hoewel de baan adverteert met massa's airtime vind ik die gevoelsmatig veel duidelijker aanwezig bij verschillende andere banen zoals Shambhala, Untamed, Balder om er maar enkele te noemen. Volgens mij heeft dat enerzijds te maken met de hoek waarin je je gewichtloosheid geserveerd krijgt: die is op Kondaa vaak atypisch. Anderzijds vermoed ik dat je op die andere banen een duidelijkere afwisseling hebt tussen positieve en negatieve G-krachten, terwijl je bij Kondaa meer continu flirt met gewichtloosheid.
    Da's misschien ook wat @Jefke88 als 'geforceerde drops' omschrijft?

    2.De baan is weinig fotogeniek. Kondaa ligt bijna volledig in een 'backstage' zone en is minder zichtbaar vanuit het park. De baan zal veel minder dan Plopsa's nieuwe aanwinst zichzelf verkopen door leuke foto's die vanuit het park werden genomen, omdat je eigenlijk vooral vanuit de wachtrij zicht hebt op de attractie.

  12. #352

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wat bedoel je precies met die geforceerde drops?
    Die airtimeheuvels die op het einde genomen worden met die overdreven banking. Bij RMC zijn deze meestal geslaagd, bij Kondaa heb ik er even aan moeten wennen aangezien ze redelijk uitgerokken zijn (minder krap dan bij een gemiddelde RMC baan), waardoor ze hun effect voor een deel missen.

    Nu moet ik zeggen dat ik vond dat Kondaa zondag een stuk beter reed, hij ging veel vlotter door de elementen en zelfs in de Cobra Roll leek hij geen snelheid meer te verliezen. Heb de indruk dat ik de baan rit na rit meer kan waarderen en ook het einde leuker en leuker begin te vinden.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  13. #353

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Die airtimeheuvels die op het einde genomen worden met die overdreven banking. Bij RMC zijn deze meestal geslaagd, bij Kondaa heb ik er even aan moeten wennen aangezien ze redelijk uitgerokken zijn (minder krap dan bij een gemiddelde RMC baan), waardoor ze hun effect voor een deel missen.

    Nu moet ik zeggen dat ik vond dat Kondaa zondag een stuk beter reed, hij ging veel vlotter door de elementen en zelfs in de Cobra Roll leek hij geen snelheid meer te verliezen. Heb de indruk dat ik de baan rit na rit meer kan waarderen en ook het einde leuker en leuker begin te vinden.
    AH.. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Vooral op Storm Chaser zie je die bunny-hops-met-banking erg goed.

    Moet ik wel bij zeggen dat het ook bij RMC behoorlijk wisselt hoe een element aan voelt. Er is een of ander soort "wave turn" (dacht ik) die op Outlaw Run een geweldig element is, maar bij Lightning Rod lang niet zo goed uit de verf komt. Hoewel intamin tegenwoordig wel vaker wat elementen van RMC af kijkt, denk ik toch dat Intamin hun banen ontwerpt met een ietwat andere insteek dan RMC. En dat is maar goed ook. Zo blijven er wat verschillen. Die banen moeten niet allemaal hetzelfde aan voelen. Wat dat betreft is het wellicht goed dat de hypercoaster van Energylandia niet door Vekoma gebouwd is. Je ziet dat vekoma zich ook opnieuw uit gevonden heeft, maar echt weer een heel andere kant op gaat. Zo blijven de fabrikanten toch hun identiteit houden en kunnen parken een mooi gevarieerd aanbod zetten.

  14. #354

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Ik ben nog niet naar Walibi geweest en heb twee vragen over Kondaa.

    1) Tot nu toe dacht ik altijd dat een maximumlengte van 1,95 meter iets typisch was voor vrijevaltorens en voor achtbanen war je onder de track hangt. Blijkbaar heb ik me dus vergist. Welk veiligheidsrisico loopt iemand groter dan 1,95 meter in Kondaa? Met andere woorden, wat is de concrete reden voor die lengtegrens?

    2) Ik lees geruchten over voorsteekpassen en de mogelijkheid om front of back te kunnen zitten. Zelf vind ik het totaal niet erg om in het station nog even af te wachten en enkele volle treinen te laten vertrekken als ik daarna helemaal achterin kan zitten. Een paar beurten overslaan is het mij echt wel waard. Maar een voorsteekpas gebruik ik niet zo graag, ik hou niet van het idee erachter en het sfeertje eromheen. Hoe geraak je vanuit de gewone wachtrij achterin de trein? Liefst helemaal achterin, maar met de één na laatste rij ben ik zeker ok al tevreden.

  15. #355

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    1) komt volgens mij uit de TUV-normen en heeft met de veiligheid te maken. Mogelijk ben je niet voldoende beschermd tegen bepaalde impacten en krachten, of wordt je door je lengte gevat door (te) zware krachten.

  16. #356

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Walibi laat weten dat ze zowel donderdag en vrijdag volzet zijn was te verwachten met het verlengde weekend en het beperkte aantal bezoekers op een dag. Maar ook bobbejaanland melden vandaag dat ze zowel donderdag als vrijdag volzet zijn. Zo zie je dat de mensen toch nood hebben aan dagje plezier.

  17. #357

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Wat me wel opvalt is de max. aantal toegelaten personen. Bij Walibi is dit 6000 man, bij Bobbejaanland is dat een pak minder (4000 dacht ik?).

    Ok, Walibi is een slag groter, maar als ik die vlog van Ruben Koet zie (ok, ik erger mij dood aan het marginaliseren van de coronaregels, en dat hij voor een kwalitatieve vlogje de grens oversteekt ) en andere verhalen op Instagram zag, merkte ik toch wel een serieuze drukte met het niet altijd in acht nemen van de corona-afstand. Ook vorig seizoen bezocht ik WB en vooral in de typische zigzag rijen bij bv. Weerwolf, Calamity Mine en nu ook Kondaa zie je dat de ruimte tussen de rijen veel minder is dan 1.5m. Toch wel een ander zicht in Bobbejaanland waar de wachtrijen meestal lineair zijn en er veel minder zigzag rijen zijn, zie bv. Fury en Typhoon, die gaan meteen naar de attractie zonder heen en weer gedraai... Dat is wel een luxe in coronatijden.

  18. #358

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Walibi laat weten dat ze zowel donderdag en vrijdag volzet zijn was te verwachten met het verlengde weekend en het beperkte aantal bezoekers op een dag.
    Ter info: houders van een platinum abonnement hebben altijd toegang ook zonder reservatie indien het park volzet is.

  19. #359

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik ben nog niet naar Walibi geweest en heb twee vragen over Kondaa.

    1) Tot nu toe dacht ik altijd dat een maximumlengte van 1,95 meter iets typisch was voor vrijevaltorens en voor achtbanen war je onder de track hangt. Blijkbaar heb ik me dus vergist. Welk veiligheidsrisico loopt iemand groter dan 1,95 meter in Kondaa? Met andere woorden, wat is de concrete reden voor die lengtegrens?

    2) Ik lees geruchten over voorsteekpassen en de mogelijkheid om front of back te kunnen zitten. Zelf vind ik het totaal niet erg om in het station nog even af te wachten en enkele volle treinen te laten vertrekken als ik daarna helemaal achterin kan zitten. Een paar beurten overslaan is het mij echt wel waard. Maar een voorsteekpas gebruik ik niet zo graag, ik hou niet van het idee erachter en het sfeertje eromheen. Hoe geraak je vanuit de gewone wachtrij achterin de trein? Liefst helemaal achterin, maar met de één na laatste rij ben ik zeker ok al tevreden.

    2) Geluk hebben en hopen dat die man/vrouw ingaat op u verzoek. We hebben het zelf gezien: Zaterdag, waren er mannen voor ons die het vraagden om vooraan te zitten en die man zei geen probleem. Zondag vroeg ik het: neen ,geen sprake van ik moest in rij 5 gaan zetten

  20. #360

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Dat zijn toch geen eerlijke systemen in mijn inziens, iemand die dus voorsteekpassen heeft mag frontseat of backseat gaan zitten maar iemand die maar de "normale prijs" betaald moet zitten waar dat de operator zegt waar je moet zitten.

    Het feit dat je verschillende treinen voor uw neus ziet vertrekken met volle treinen diegene die meer hebben betaald is toch ergens wraak roepend naar mijn mening, als ik 2u in een wachtrij heb gestaan hoop ik als ik aan de poortjes sta dan eindelijk op de trein kan en niet dat ik nog eens 20 min extra moet wachten omdat sommige van die dure passen hebben.

    Ik hoorde trouwens op de podcast ochtend in pretparkland dat ze de passen met blackfriday gewoon te goedkoop en teveel hebben verkocht dan is het normaal dat de rij voor voor te steken ook lang is, naar mijn mening hadden ze dat moeten limiteren.

    Ik persoonlijk ben ik niet voor die voorsteekpassen, oké je haalt meer uit uwe dag maar aan de andere kant mis je soms de beleving van een mooi gethemde wachtrij.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •