Gho ik denk niet zozeer dat Walibi niet voldoende heeft ingezet op hun nieuwigheden. Tiki waka vond ik op zich wel voldoende geadverteerd, net als Popcorn Revenge. Het is ook gewoon zo dat een darkride als PR moeilijk 'juist' te adverteren valt. Niet dat ik ga zeggen dat hier geen animo voor is door de gemiddelde bezoeker, maar eerder dat reclamebeelden van dergelijke attractie minder tot de verbeelding spreken dan een spectaculaire achtbaan. Net daarin vind ik de keuze van WB net logisch om bij beide investeringen niet te veel budget te besteden in reclame aangezien dergelijke attracties an sich al moeilijk te 'verkopen' vallen. Pulsar is hier een goed voorbeeld van dat ze het daar in Waver wel begrijpen hoe ze het moeten aanpakken. De, best wel spectaculaire, attractie leende zich er een pak eenvoudiger toe om all-in te gaan qua marketing dan pakweg een interactieve darkride waar ze nota bene al een soortgelijk exemplaar van hebben staan. In 2016 en zelfs 2017 kon je niet omkijken of je zag wel reclame van de attractie met spectaculaire beelden en dito reclame...

Communicatie is altijd al een soep geweest in Waver helaas. Alles gebeurt daar wat met de Waalse 'Allez-mentaliteit', en dat zie je ook in hun aanpak naar bouwprojecten toe. Daarmee dat het mij persoonlijk al verbaast dat er überhaupt al een schup in de grond steekt voor de bouw van de megacoaster! Al zegt dat uiteraard nog niks natuurlijk...

Hun sociale media... Tja, het was weliswaar in het verleden nog triestiger hoor. Al mis ik gewoon wat algemene updates, maar daar moeten wij ook realiseren dat dergelijke pagina's niet gericht zijn naar de eerste de beste pretparkfan.

Dat WB nog steeds opbokst tegen het stereotiepe beeld dat ze een thrill-park zijn, is denk ik niemand onbekend uiteraard. Dergelijk beeld geraak je niet zomaar kwijt, zeker niet als het zo diep geworteld is. Ik denk dat dat nog een opdracht is dat nog jaren in beslag zal nemen. Neemt niet weg dat het park een positieve evolutie doormaakt(e - precorona natuurlijk). Ook kijkend naar bezoekersaantallen denk ik dat het park wel min of meer de beoogde cijfers kan halen. Al zal het afwachten zijn wat dit mager seizoen zal geven en of het probleem van de baan is wanneer ze uitpakken met hun kers op de taart. Ik gun het ze alvast van harte!