Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
Ik ben overigens heel benieuwd naar anderen hun mening over the House of Silent Jill. Voor je vraag open ik even een spoiler, voor diegenen die hem nog niet gedaan hebben.
SPOILERS OBVIOUSLY

Ik deed hem afgelopen vrijdag met vertrek bij een ver gevorderde schemering en ben - de entreeprijs daargelaten- vrij enthousiast erover! Ik vond dat de voorbereiding en wandeling er naartoe wel voor wat opbouw zorgde.
Wat mij betreft is house of silent Jill ook vooral goed in sfeerschepping eerder dan in jump scares: door een tochtige kelder sluipen, met je hand door een black box ploegen waarvan je de inhoud lijkt te kennen en een vage ouija-sessie zijn voor mij toch zaken die mij in eerste instantie toch even een licht ongemakkelijk gevoel bezorgen. De plafondscène vond ik heerlijk chaotisch en in de kinderkamer werd ik toch verrast door een acteur. Dat de tuinkaarsen pas ontstoken waren toen we weer buiten kwamen, gaf de ervaring ook wel wat extra cachet.

Ik denk dat de grootste sterkte van het huis de kleine groepjes zijn, gecombineerd met het feit dat je er niet wordt doorgejaagd/gewoon doorwandeld maar telkens uitgebreid stilstaat bij een bepaald stukje van het huis. Techniekgewijs steken er natuurlijk ook een paar coole effectjes in!