X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    Eigenaar Lego koopt Merlin over

    De Deense familie die eigenaar is van Lego neemt Merlin Entertainment volledig over voor "Slechts" 4,8 biljoen Britse ponden (5,36 biljoen Euro). Merlin is uiteraard al de uitbater/eigenaar van de Lego Parken, maar bezit daarnaast ook vele andere pretparken, Madame Tussauds, Dungeon Attracties, Sea Lifes en diverse kijk-attracties, waaronder de London Eye.

    De deense familie, die opereert vanuit "Kirkbi Invest" heeft momenteel an ongeveer een derde van de aandelen van Merlin in handen. De familie geeft aan dat dit een stap is om de potentiele groei van het bedrijf te kunnen waar maken.

    Met dat Merlin veel kritiek krijgt op de manier van uitbaten, lijkt dit goed nieuws voor ons pretparkfans, echter geeft Kirkbi aan dat er waarschijnlijk weinig zal wijzigen in de bedrijfsvoering. Ook zijn ze niet van plan om andere parken of attracties te verkopen. Wel gaat Merlin van de aandelenmarkt af en wordt het weer terug priv?bezit. Kirkbi is er van overtuigd dat dit nodig is om het ware potentieel van de parken te ontgrendelen. Men wil dus ook Merlin laten groeien.

    Bron:
    https://www.bbc.com/news/business-48797245

  2. #2

    Re: Eigenaar Lego koopt Merlin over

    Op zich vind ik dit wel een goede zaak, want het is al meermaals gebleken dat wanneer iets een familiebedrijf is, dat er meer potentieel in zit om alles te laten groeien. Maar toch wil ik bemerken dat de meeste familiebedrijven wel een stuk kleiner zijn.

    Ik denk daarbij dat vooral de Lego-parken zullen groeien. Als je ziet welke aankondiging ze meteen gedaan hebben voor Legoland Billund, lijkt dit ook bevestigd te worden.

    Ook al zeggen ze dat niets zullen verkopen, toch heb ik hierbij mijn twijfels voor de toekomst. Tenzij ze een dochteraanneming gaan uitbouwen voor enkele attracties. Hoeveel voeling heeft het deze familie trouwens met de andere parken en/of attracties?

  3. #3

    Re: Eigenaar Lego koopt Merlin over

    Ik hoop echt ten stelligste dat het over billion gaat en niet over biljoen

    Daarnaast heb ik geen positief beeld bij deze overname, bij Merlin sta ik toch altijd met een achterdocht te kijken. Het lijkt me dat ze bewust kiezen voor tourist traps of alleszins alles te duur maken voor wat het maar is. Nu Lego eigenaar is zie ik dit eigenlijk niet veranderen, sterker nog, ik zie de huidige managementcultuur alleen maar versterkt worden. Al hoop ik van niet...

  4. #4

    Re: Eigenaar Lego koopt Merlin over

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Op zich vind ik dit wel een goede zaak, want het is al meermaals gebleken dat wanneer iets een familiebedrijf is, dat er meer potentieel in zit om alles te laten groeien. Maar toch wil ik bemerken dat de meeste familiebedrijven wel een stuk kleiner zijn.
    Het gaat hier wel om een familiebedrijf dat 4,8 miljard GBP op tafel kan leggen...

    Ik denk dat dit voor de Legoparken wel goed nieuws kan zijn. Volgens mij kan je als Lego zijnde toch niet helemaal tevreden zijn met hoe die parken er anno 2019 uitzien. Wat het voor de andere parken gaat geven, dat is uiteraard koffiedik kijken.

  5. #5

    Re: Eigenaar Lego koopt Merlin over

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    sterker nog, ik zie de huidige managementcultuur alleen maar versterkt worden. Al hoop ik van niet...
    Op zich zijn de artikelen van Lego ook al behoorlijk duur. Dus ik zie ze - zeker bij de lego parken - de strategie van een overpriced park zeker door voeren.

    Als echter de kwaliteit dan ook wordt aangepast, is dat tenminste nog enigszins te behappen. De drie lego parken in Europa vind ik niet pers? slecht voor de doelgroep, maar je mag voor de inkom prijs toch iets meer verwachten, en zeker geen lego bouwwerken die al jaren vervaagd en kleurloos zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •