Fijn TR.

Zelf verkies ik ook SDC boven Dollywood. Al begrijp ik wel waarom voor velen Dollywood hoger staat: De attracties zijn er een stuk beter. Maar persoonlijk vond ik de sfeer en totaalplaatje in SDC toch een stuk overtuigender. Zoals je al noemt: Veel immersiever. Ik zou me bij SDC zelfs gaan afvragen of een deel van het personeel ?cht in het park woont..

Dollywood heeft veel enorm grote en relatief brede straten. Dat heeft SDC (bijna) niet en dat maakt het meteen een stuk knusser/gezellig. Maar ook zo'n gedrocht als die B&M Wingcoaster die overal boven het park uit steekt, zul je in SDC nooit zien. Je zit wel sommige banen staan, maar nooit zo prominent en horizonvervuilend als "Wilde Egel".

Verder herken je inderdaad wel veel dingen terug waarin beide parken overeenkomen. Zoals bijvoorbeeld de vele handwerkers (die bij SDC ook weer wat prominenter naar voren komen) waar je handgemaakte glasartikelen etc. kunt kopen.

Desalniettemin behoort Dollywood zeker tot de mooiste parken van Noord Amerika, waar ik zeker nog eens terug zou gaan, mocht ik de kans krijgen.