X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 95
  1. #21

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    das gewoon een kabellift langs beide kanten volgens mij ;-)
    Inderdaad, bij de achterwaartse lift hetzelfde systeem als de echte Vekoma's, maar hier wordt op de tweede heuvel ook met een catchcar gewerkt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    (wat overigens zéér lang duurt)
    Daar meteen de reden waarom de voorwaartse lift bij Vekoma met een ketting werkt Die kan de trein op eender welke plaats grijpen, afhankelijk van temperatuur / gewicht / ... komt deze niet altijd op dezelfde plek uit. Zo'n catchcar moet natuurlijk altijd op exact dezelfde plaats grijpen, en mag de trein ook niet te vroeg grijpen, anders krijg je een te grote schok op de kabel. Wel knap dat het al bij al toch werkt; al vind ik het frappant dat een ander bedrijf dan Vekoma dit gewoon mag bouwen...?

  2. #22

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    ik ben dit tegengekomen van de week op YT



    Europa Park zonder Silverstar op de paking is Raar

    Het is wel int duits.

  3. #23

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Deze onride van een indoor fake Boomerang in China vind ik wel knap! Ben ik mis of gebruikt deze baan magnetische liftheuvels in plaats van kettingliften? In ieder geval: het thema is echt geweldig, de lage stukken in de baan zitten 'onder water' en als je wat hoger gaat kom je op het strand uit. Simpel maar geniaal!

    Als ik met mijn vijgen na pasen mag komen .. Het is een powered baan op deze lift stukken . Links en rechts zijn stroombaren. Google maar eens op VAHLE INC.

    **EDIT**
    Ik trek mijn woorden gedeeltelijk terug .
    Die oranje stroken zijn inderdaad stroom/spanning geleidende delen. MAAR het ingrijpen op het onderrijdend wagentje gebeurt magnetisch. Daarvoor dienen ook die 'stroombaren'. Ik ben niet geheel zeker dat het géén Vekoma is. het lijkt een 'joint venture'
    Laatst gewijzigd door chupacalabra; 09-11-17 om 20:44.

  4. #24

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Deze vond ik ook weleens interessant om te zien:



    Van dat geluid op 1:06 zouden ze eigenlijk een GSM-ringtone moeten maken!
    Once you sit back, you never go back.

  5. #25

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's



    een video van de efteling 57 jaar geleden

    WOW, zoeen oude videos en nog goed gefilmd ook, een stukje om bij te houden vind ik.

  6. #26

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Dit zijn toch twee bangelijke filmpjes op het youtubekanaal van Wolfram von Eschenbach:

    Beelden van een Mack-coaster op de wereldexpo van 1958, alsook een houten coaster. De Mack-baan opende een jaar voor Matterhorn Bobsleds, maar heeft duidelijk ook ronde rails: Is het geloof dat Arrow Dynamics dit heeft uitgevonden dan onterecht en is eigenlijk Mack de schepper van de moderne stalen coaster? Met zo weinig info uit die periode zullen we het allicht nooit zeker weten...



    Ook interessant: deze dubbele loopingcoaster uit Duitsland in 1952.


  7. #27

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Die loopingachtbaan heb ik op het oude forum al eens gezien, net als onderstaand filmpje:

    Once you sit back, you never go back.

  8. 25-12-17, 01:52


  9. #28

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Wie herinnerd zich dit nog: 1985

  10. #29

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    In 1988 waren ze in Mexico alvast zeer trots op hun Vekoma Boomerang ...


  11. #30

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Nu een groot deel van de oorspronkelijke Python rest in pieces is, wil ik toch nog graag twee filmpjes plaatsen als eerbetoon. Eigenlijk één filmpje dat uit twee delen bestaat, het einde van het eerste sluit direct aan op het begin van het tweede.




    Niet alleen zijn eerste keer Python, maar blijkbaar zijn eerste keer in welke achtbaan dan ook! Wel jammer dat ze het tweede deel van de rit niet gefilmd hebben, die beelden vind ik in ieder geval nergens terug. Maar uit de andere filmpjes op dit youtube-kanaal blijkt toch dat Robbe later achtbaanfan geworden is ... en dat heeft hij dus te danken aan de Python

    Ik denk dat de nostalgici gelijk hebben: Python is voor veel mensen een jeugdherinnering en één van hun eerste echt grote achtbanen.

    "En dan gaan we nu toerke rond" ... perfecte omschrijving
    Once you sit back, you never go back.

  12. #31

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Vraag me niet hoe ik erbij kwam, de vorige video op Youtube die ik bekeek was een machine die niets doet en bij de suggesties kwam dit, bijzonder is het allesinds...


  13. #32

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Mooi filmpje Aero! Ik vraag me wel af hoe ze erbij komen om dat zo te monteren, maar zeker leuk om eens gezien te hebben

    Ik heb er ook nog twee: Hieronder één van de meest geweldige vader-kind-momenten ooit ... die vader is een held! Zelf zou ik dit nooit bedacht hebben, maar stiekem vind ik het een briljant idee! Een paar van mijn vrienden hebben kleine kinderen, misschien moet ik het eens naar hen doorsturen.



    En dan nog eentje voor de vekomaboomerangfans (zoals ik): volgens mij werd dit op de radio uitgezonden - waar de luisteraars uiteraard geen beeld hebben - en dan geeft die presentator wel een goede omschrijving. Grappig hoe zijn stem verandert wanneer de trein valt ... en tijdens de rit achteruit zegt hij niets meer

    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 24-02-18 om 14:41.
    Once you sit back, you never go back.

  14. #33

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    En dan nog eentje voor de vekomaboomerangfans (zoals ik): volgens mij werd dit op de radio uitgezonden - waar de luisteraars uiteraard geen beeld hebben - en dan geeft die presentator wel een goede omschrijving. Grappig hoe zijn stem verandert wanneer de trein valt ... en tijdens de rit achteruit zegt hij niets meer
    Ik heb eerst het filmpje laten afspelen zonder te kijken. Schitterend om je zijn rit in je hoofd voor te stellen terwijl je hiernaar luistert.

  15. #34

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Wat zou het meest gekost hebben: de achtbaan of de fonteineffecten?

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  16. #35

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Wat zou het meest gekost hebben: de achtbaan of de fonteineffecten?

    Ik hoop de achtbaan, want ik vrees dat ze, zoals bij veel parken, op termijn de effecten gaan minimaliseren en/of achterwege laten. En het zou spijtig zijn dat de achtbaan gesloten blijft omdat de watereffecten duurder waren

  17. #36

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Niet direct Real-Life.. maar toch eentje die ik bijzonder vindt.


  18. #37

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's



    Deze had ik nog niet gezien: de Boomerang uit Walibi Rhône-Alpes in 2005. Blijkbaar remde de trein toen in het station zodanig weinig af dat je achteruit weer bijna de hele spike opvloog, en vervolgens een voorwaarts ondersteboven Slagharen-Gold-Rushmomentje kon meemaken in het voorste karretje. Van mij mogen meer Boomerangs dat doen!

  19. #38

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten


    Deze had ik nog niet gezien: de Boomerang uit Walibi Rhône-Alpes in 2005. Blijkbaar remde de trein toen in het station zodanig weinig af dat je achteruit weer bijna de hele spike opvloog, en vervolgens een voorwaarts ondersteboven Slagharen-Gold-Rushmomentje kon meemaken in het voorste karretje. Van mij mogen meer Boomerangs dat doen!
    Ah, dat is misschien de reden waarom er maar 1 treintje op die baan staat.

  20. #39

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Een onride van een nieuwe compactere versie van een Zamperla Thunderbolt. Het ding staat in China en ik vind hem nog verrassend lang, als gebeurd er na de MCBR echt niets meer .



    Ik vraag me af hoe soepel die dingen zijn. Deze klinkt alvast wel een beetje alsof er een paar schroefjes loszitten .

  21. #40

    Re: Bijzondere pretparkgerelateerde video's

    Die in Coney Island werd in elk geval compleet geruïneerd door de slechte trein. Er zitten wat knikken in de baan die op zich niet eens heel erg zouden zijn als de trein een beter design had.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •