Bij een voormiddaagse rit zag ik de moniken en de draak nauwelijks. Belichting-probleem of is het omdat je dan de zon tegemoet rijdt? Bij latere ritten was het al beter, maar ... Het is idd nog steeds een loods, de moniken staan daar ondanks hun kap op erg kaal en je ziet de bedrading van de drakenkop t.h.v. de nek.

Nu ik in zaag-modus ben: nog steeds voorbijhollen aan al het fraaie in de wachtrij om dan te worden opgehokt in het chaotisch station. Ik bereed Fenix 4 keer, waarvan 0 keer dezelfde rit als m'n twee jongens.

Jammer om opnieuw maar met één trein te rijden. Het wachten varieerde van 40 min. kort voor de middag tot 15 min kort voor sluiten. Aanvaardbare tijden, maar letterlijke buitenstaanders zien daardoor maar heel zelden een trein rijden. Doet me denken aan Kärnan.

Hint voor wie ook ongeduldig is: ga voor rij 3 of 4. Die zijn wel nog +1m40, geheid minder volk.

Ook een werkpuntje: de primitieve poort tussen de stoffige parking en het park ging pas om.10:00 open. Dus ook daar ophokplicht, zonder versnaperings- of sanitaire mogelijkheden. Onbegrijpelijk voor een park met een nagelnieuwe entrée.

Positief: extreem vriendelijk personeel bij quasi alle attracties, zeker als je een vroege bezoeker bent. Hint: we begonnen de dag met een dubbeltje Maximus en een frontje Booster.