Zelf heb ik gestemd op investeren in het belang van de dieren. Ik ben zeker en vast een dierenvriend, maar die dieren aan hun lot overlaten en kweekprogramma's stopzetten lijkt me niet aan de orde. Vooral omdat het ook speciale dieren zijn, die bezoekers graag eens in het echt willen zien. Enkel door zo'n dieren in het echt te tonen, kunnen jong en oud respect tonen en blijven houden voor dergelijke dieren. Dit trek ik ook algemeen door naar dierentuinen. Stel je even voor dat dierentuinen ook gebannen worden, dan moet iedereen dus op cruise of op safari om wilde dieren eens in het echt te zien? Waar zijn we dan gesteld met alle klimaatmarsen?

Ik kijk dan vooral naar Aspro die dringend eens de geldbeugel mag opentrekken voor de Belgische afdeling, want die lijkt eerder als een melkkoe te dienen. Alle andere parken in België hebben mooie uitbreidingsplannen (Walibi met masterplan, Bellewaerde met Aquapark en nieuwe coaster, Plopsaland met nieuw indoorgebied, hotel en vakantiepark, Bobbejaanland met Land of Legends en Plopsa Coo met een masterplan waar we binnenkort meer over te weten zullen komen). Enkel Boudewijn Seapark blijft wat achter...

Indien Aspro meer zou investeren, zouden volgens mij ook al heel wat betogers zich beter kunnen verzoenen met het park. Ik denk hierbij aan een natuurlijkere omgeving voor de dieren en meer waterruimte om in te bewegen.

De nieuwe show is een mooie vorm van edutainment: je leert iets bij op een boeiende manier, zonder dat het te klassikaal of saai wordt. Op die manier toont BSP zich zeker bereid om mee te denken aan de toekomst. De show in Dolfinarium Harderwijk vond ik dan persoonlijk veel entertainender met minder educatie.