Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Een mooi voorbeeld zijn Tijgers. Die leven in de natuur alleen in een groot territorium. Uit onderzoek blijkt dat deze dieren behoorlijk voedselnijd hebben. Hierdoor kunnen ze geen soortgenoten verdragen. Ze komen bij elkaar om te paren en gaan dan weer hun eigen weg, bang dat de ander hun voedsel weg steelt. In Dierentuinen kunnen Tijgers echter wél tesamen leven, simpelweg omdat ze geen voedselnijd meer hebben: Ze krijgen immers genoeg.
Ik ben afgelopen winter in de Beekse Bergen geweest. Het was er erg rustig en na het voeren van de tijgers heb ik de kans gehad om even met een verzorger te praten.

Ze hebben er 4 tijgers. Een koppel die met opzet samen gezet zijn om te paren en nog twee tijgers in aparte kooien. Tussen de kooien was wat ruimte gelaten zodat ze absoluut niet bij elkaar konden. Toen ik vroeg waarom dit zo was, was het antwoord vrij duidelijk: In het wild zijn het solitaire dieren en daarom houden ze ze daar ook apart, behalve voor het paren.

Eén van de tijgers was bovendien zo oud, die zou waarschijnlijk onmiddelijk afgemaakt worden door de anderen.

Hij was zelfs zo oud, dat als ze het voedsel niet onmiddelijk bereikbaar legden hij besloot dagen lang gewoon niet te eten en dan maar te verhongeren...

Dus ik weet niet of je verhaal van de tijgers volledig klopt. Ik zelf ken er niks van en geef je enkel mee wat de verzorger daar vertelde...