Ik geloof niet dat Boudewijnpark nog veel aantrek zou hebben zonder zijn dolfijnen.
Zolang de dieren genoeg ruimte hebben en de leefruimte niet te monotoon is, lijkt het mij ergens oneerlijk om daar andere voorwaarden te stellen dan bij andere zoobeesten. Ik ben ook akkoord met Simon dat zo'n live ontmoeting met dieren veel meer bijblijft dan een documentaire of een artikel. Maar ik vermoed dat de stormloop op cruises en safari's uiteindelijk nog wel zal meevallen.

De kwestie van Dolfijnen is ook veel meer vertroebeld door een sterk anti-kamp en een stevig voor-kamp, die er beiden niet voor aarzelen om enkele feiten en onderzoeken uit te kiezen die het beste in hun kraam passen.

Ik geloof wel dat die beesten zich makkelijker vervelen dan pakweg een troep leeuwen en dan is de omgeving waarin ze zitten verre van spannend en afwisselend. Maar hoe meer er in dat aquarium staat, hoe moeilijker het wordt om dat schoon te houden, hoe meer kans op kwetsuren en hoe minder plaats om te bewegen. Da's een moeilijke afweging.

Zelfs als je zou besluiten om het aquarium uit te breiden. Wat doe je dan inmiddels met die dolfijnen? Het aantal aquaria op overschot is toch niet zo gigantisch en zowel de stress van het transport als de stress van een maandenlange verbouwing lijkt mij best aanzienlijk voor die beesten?