Economische winsten op de kap van dierenleed, daar pas ik voor.

Ik ben hier radicaal in, maar er zijn andere manieren om geld te verdienen. We leven in een tijdperk waar innovatie in de huidige economische wereld aan belang wint, waarom gebeurt dit nog niet in BSP?
Ik heb er altijd van versteld gestaan hoe dolfinaria kunnen bestaan. Zeezoogdieren horen in de zee te zitten, niet in een bassin.

Ik heb het ook niet 100% voor dierentuinen. De enigste dierentuin die me hier in de omgeving kan bekoren is Pairi Daiza. Mede door hun onvoorwaardelijke inzet voor planeet en dier. Tevens merk je dat ze niet enkel inzetten op dieren, maar ook op die totale beleving.

Ik kijk niet naar de randvoorwaarden zoals 'zou het park nog verder kunnen gaan zonder dolfijnen?', maar naar de kern van de zaak. De kern van de zaak is dat dieren hier kunstjes moeten doen in bassins, terwijl ze in de zee horen. Een bedrijf hoort zichzelf innovatief uit het slop te trekken. Ook Bobbejaanland en Walibi Belgium hebben dat gedaan of zijn dat aan het doen, BSP moet dat ook maar kunnen.

Wanneer ze er niet in slagen om een aantrekkelijk aanbod te creëren binnen de pretparken zonder dolfijnen, zie ik een transitie naar een soort van provinciaal recreatiedomein wel zitten. Het personeel kan overgeplaatst worden, het aanbod kan afgestemd worden op de noden van de woonwijken en de overlast kan zo beperkt worden. Dolfijnen buiten en meer inzetten op speeltuinen, kleine attracties en open lucht zwemfaciliteiten.

het lijkt me de laatste jaren ook niet echt meer een park waar veel nationaal volk op af komt. De toeristen lijken me eerder van de kust, van West-Vlaanderen en delen van Oost-Vlaanderen te komen.