Ik moet eerlijk zeggen dat de culinaire kant van een pretparkbezoek de laatste jaren alleen maar aan belang heeft gewonnen. Het zal waarschijnlijk de leeftijd en de 2 kinderen zijn Waar we vroeger snel een eigen sandwich opaten in een wachtrij, kan ik nu wel genieten van een rustig moment met een al dan niet warme maaltijd.

In België steekt WB er voor mij toch wel uit. Ruime keuze, niet té duur en zeker voldoende porties. Zo vind ik de mitraillette aan de Dalton Terror een perfecte afsluiter van een dagje Walibi. Op zich vind ik de kwaliteit van het eten in Plopsaland ook nog wel oké. Qua portie mag het allemaal net iets meer zijn (grote eter, tot grote ergernis van mijn weegschaal), maar vooral de prijs is toch wel bij de haren getrokken. Voor een simpele maaltijd ben je er zonder excessen makkelijk 20/25€ kwijt. Over BJL kan ik niet veel zeggen, want de laatste keer heb ik zelfs de moeite niet gedaan om ook maar iets te kopen wegens de extreem lange en trage rijen. Niet normaal.

In het buitenland raad ik de pannenkoeken bij Polle zeker aan. Leuke setting, lekkere pannenkoeken. Dit was in Duinrell niet het geval. In dat glazen huis met de paardenmolen in het midden, heb ik mijn slechtste pannenkoek ooit gegeten. Veel te veel toppings, rubberen pannenkoek tegen een veel te hoge prijs. Mijn maag zwelt nog op als ik er aan terugdenk. DLP heeft relatief veel keuze, maar qua prijs is dit toch wel een van de hoogste. Wat mij daar stoort, is het principe dat je in iets drukker periodes twee weken op voorhand moet reserveren om ergens een tafeltje te hebben. Alternatief? 1.5u aanschuiven voor een overpriced hotdog. Anticiperen? Vraag aan je kinderen of ze binnen een uur honger zullen hebben en begin al aan te schuiven. De hotelrestaurants (laatst nog in New Port Bay) zijn wel van een hoge kwaliteit, maar draaien aan een lage capaciteit. Hoewel het steeds "complet" is, zijn de helft van de tafels vaak nog leeg. Gelukkig konden we de laatste keer beroep doen op de Castle Club-medewerker om nog een plaatsje te reserveren. Was verdorie wel lekkere vismenu zeg!


Het meest kijk ik steeds weer uit naar de uitgebreide keuzes in EP. Hier weet ik nooit op voorhand wat ik zal nemen. De prijs valt daar ook goed mee, net als de porties. Hoewel, hoe groter de portie... hoe minder verschillende dingen je kan proeven