Leuk topic met een geniale titel

Zelf kan ik hier niet veel over vertellen omdat ik - vergeleken met jullie - heel weinig naar pretparken ga en omdat eten in een pretpark voor mij eigenlijk zuiver functioneel is. Ik ga naar een park voor de attracties en niet om culinaire redenen dus erg kieskeurig ben ik niet. Als mijn honger gestild is voor een aanvaardbare prijs dan is dat voor mij voldoende. En misschien ligt het aan mij, maar een pretparkbezoek lijkt ook eetlustremmend te werken: op zulke dagen heb ik gewoon minder hongergevoel. Ik heb ooit eens een volledige dag Walibi Belgium overleefd op één pakje dinosauruskoeken en een flesje drank (al was dat niet echt gezond denk ik).

Grappig dat Pairi Daiza hier genoemd wordt, want daar heb ik nog een leuke anekdote over. Toen ik er met mijn familie was, heb ik bij een Afrikaans eetstandje een Quiche Aux Insectes kunnen eten. En die beviel uitstekend! De insecten in kwestie waren meelwormen. Niet zo heel bijzonder dus want meelworm heb ik intussen al vaak genoeg gegeten. Maar Pairi Daiza is één van de zeer weinige plekken waar ik iets dergelijks op de menukaart heb teruggevonden dus ze verdienen zeker een eervolle vermelding