Even terug leven proberen pompen in dit toch wel leuke topic, want intussen …

… heb ik eindelijk eens (winter 2019) in Polle’s Keuken in de Efteling gegeten en alhoewel ik totaal geen Efteling fan ben moet ik eerlijk bekennen dat dit met gigantische voorsprong de beste pannenkoek is die ik ooit gegeten heb. Neem er nog een heerlijk grote tas koffie bij en zeker tijdens de Winterse periode creëer je zo een gezellig en enorm lekker “tea room” momentje. Met andere woorden, het is wel degelijk zo lekker als men beweert!

In Europa-Park heb ik in de tijd dat dit topic stilstond nog 2 extra favorieten ontdekt. Om te beginnen “Chez Marianne” in het Franse deel van EP was heerlijk en een verrassing. Het is ideaal voor mensen die graag genieten van een extra hap tussen ontbijt en middagmaal en de kaart is zeer gevarieerd. Enig minpuntje is misschien dat het er in de Winter zeer druk kan zijn binnen. Ook restaurant Tré Krønen in het nieuwe Hotel Krønasår vond ik subliem. Zeer vriendelijke, snelle bediening en enorm lekker eten, een grote aanrader!

Ook in Walibi werd het nieuwe N’sósó geïntroduceerd. Qua uiterlijk en sfeer is het zeker geslaagd. Ik moet toegeven dat ik hoopte dat men wat authentieker en origineler ging uitpakken qua eten maar helaas draait het geheel gewoon uit op een gethematiseerde KFC. Fast food of niet, het is er wél lekker! Ik heb denk ik dit seizoen 7 keer of meer een middagmaal in N’sósó genomen en zowel de burger als “buckets” smaken zeer lekker. Al bij al dus toch ergens een toevoeging aan de variatie in Walibi (én het valt duidelijk in de smaak bij de bezoekers!).

Ten slotte heeft mijn recente 3-daagse in Phantasialand mij op culinaire plezierreis genomen. Ik moet met schaamrood op de wangen toegeven dat ik buiten Baobab Snack, Tacana en Rutmors Taverne nog nooit ergens anders gegeten heb in het park. In de 2 en later nog eens 3 dagen dat ik in het park was heeft Phantasialand mij werkelijk echt culinair geplezierd. Rutmor’s Taverne is bij mij al een vaste waarde, maar Manshu en Cocorico waren ook goed voor een goddelijk geslaagd middagmaal. Zum Kohlenschipper wouden we ook testen maar daar was iets vreemd aan de hand en schoof de rij ook voor geen meter dus besloten we dat voor een volgende keer te houden, maar ik hoor alvast zeer goeie dingen erover. Maar DE revelatie in Phantasialand’s Horeca moet wel UHRWERK zijn. Ik had al veel erover gehoord en was eigenlijk best sceptisch, maar na er intussen 3 avonden gedineerd te hebben moet ik toegeven dat dit restaurant zowel qua concept én smaak fenomenaal is. Alle gerechten zijn simpelweg af, het geheel is een leuk concept, enkel qua comfort en gezelligheid is Uhrwerk geen topper, maar dat maakt het fenomenale eten ruimschoots goed. Nadien nog afzakken naar Bar 1919 is zeker ook geen straf, waar je op terras enkele leuke impressies van FLY krijgt.