Ik ben grote fan van waterattracties. Hoe meer er zijn in een pretpark, hoe hoger het park sowieso in mn raking gaat.
In België behoren daarbij tot mn top vijf: Pulsar, Bengal Rapid River, Radja River, El Rio en de Boomstammetjes in Plopsa. Van de bezochte parken in het buitenland denk ik onmiddellijk aan Phantasialand met River Quest en Chiapas. Bermuda Triangle in Movie Park Germany vind ik ook wel een speciaaltje die me wist te bekoren met een 'stoomgordijn' in de vulkaan.

Als het een zomerse dag is mag de nattigheidsgraad gerust hoog liggen en laat ik me wel verrassen door de baan en het water.
Voor waterratten die graag eens zot doen en de ander een nat pak willen verkopen, raad ik op warme dagen werkelijk een Twist 'n' Splash aan. Op zo'n momenten is het voordien wel altijd goed letten op je spullen (autosleutels, gsm, rugzak, …). Bij kouder weer stap ik ook wel de attractie op maar dan met de bedoeling zoveel mogelijk het water te ontwijken. Ook altijd een leuke uitdaging om dan droger dan je gezelschap te mogen uitstappen … iets wat dan meestal het lot bepaalt