Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Plopsa zou dan weer het park kunnen omvormen tot een Plopsa Indoor, waarbij ook de eigen figuren kunnen toegevoegd worden aan het verhaal. In dit scenario zie ik het wel mogelijk dat bepaalde IP wel (tijdelijk) overgenomen wordt, en gecombineerd wordt met Plopsa's eigen IP. De droptower kan zo bijvoorbeeld aangepast worden naar Nachtwacht, de Smurfenzone naar een Plop-zone en de Urbanus-attractie naar een Samson & Gert-attractie.
Oei, wat een lelijke knip-en-plak-janboedel zou dat hier en daar worden. De Urbanus-attractie is ginds met bebaarde kop en schouder de attractie met de hoogste herhalingswaarde. Dat ligt zowel aan het attractietype (gevarieerd, dynamische, best groot in vergelijking met de andere attracties en niet opbouwend naar een climax) en het dolkomische dus erg geslaagde thema. Dat laatste veranderen zou zonde zijn. Dan zie ik nog liever Studio 100 Urbanus als stripfiguur overnemen.

De Smurfen is iets anders. De kleinschaligheid van die attractie staat niet in verhouding met dit 'wereldmerk'. Een IP-overname lijkt me in dat geval absoluut uitgesloten. Deze interactieve darkride 'verploppen' zie ik wel nog enigszins zitten.

Jommeke en Sus en Wis verdienen betere attracties dan de huidige. Of de huidige krijgen (in mijn ogen dan) minderwaardige IP-figuren, daar heeft Studio 100 er wel een aantal van in de portefeuille.

De ligging is absoluut top met een grote stad, een dichtbevolkte agglomeratie eromheen en natuurlijk de spoorverbindingen. Dat zie ik niet als concurrentie voor Plopsa Hasselt. En half-dagvullend is ideaal voor koopgrage ouders of wie naar de Zoo wil. Want die laatste is ook maar half dagvullend, naar mijn ervaringen.

Liever geen zoveelste evenementenzaal of een ander zoo-aanhangsel, met levende beesten of een decoratieve beestenboel om de speeltuigen op te vrolijken. Is het Serpentarium in Blankenberge dan zo'n succes voor de Zoo-groep? En remember wijlen Aqutopia.